Hoogtepunten: Cyberpunk 2077 en The Game Awards
Reviews

Hoogtepunten: Cyberpunk 2077 en The Game Awards

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben voor jouw gemak een overzicht gemaakt van alle hoogtepunten van deze week!

Medal of Honor: Above and Beyond heeft 340 gb aan schijfruimte nodig

Er is tijdelijk 340 gb aan vrije schijfruimte nodig om Medal of Honor: Above and Beyond te installeren.

Dat heeft ontwikkelaar Respawn Entertainment aangekondigd toen het de systeemeisen van de vr-game online plaatste. De 340 gb is alleen nodig tijdens het installeren - daarna neemt de game 170 gb aan schijfruimte in beslag.

Lees hier het volledige bericht.

©GMRimport

Review: Fifa 21 op PS5 en Xbox Series X en S is vooral makkelijk scoren

Fifa 21 was al speelbaar op de PlayStation 5 en Xbox Series X/S via backward compatibility, maar de ‘echte’ next-gen versie van Fifa 21 liet nog even op zich wachten. Inmiddels is de next-gen editie ook te koop (of als gratis upgrade beschikbaar als je Fifa 21 al had aangeschaft). Het is alleen de vraag waarom deze release überhaupt op zich heeft laten wachten.

Lees hier de volledige review.

©GMRimport

Cyberpunk 2077 kan epileptische aanvallen triggeren

Beelden in Cyberpunk 2077 kunnen epileptische aanvallen triggeren.

De recensent van Game Informer ondervond dat tijdens het spelen van de game. Clubs en cafés in de games zouden volgens Liana Ruppert "gevaarlijke zones" zijn. Een glitch waardoor het personage Johnny Silverhand - gespeeld door Keanu Reeves - in beeld flikkert, zou ook gevaarlijk kunnen zijn.

Lees hier het volledige bericht.

©GMRimport

Halo Infinite moet in de herfst van 2021 uitkomen

Halo Infinite moet ergens in de herfst van 2021 uitkomen.

Dat heeft ontwikkelaar 343 Industries gemeld in een nieuwe blogpost op Halo Waypoint. De game zou in eerste instantie op de lancering van de Xbox Series X en Series S verschijnen, maar werd nog voor die tijd uitgesteld naar volgend jaar. Een schatting van wanneer de game in 2021 uit zou komen was er tot voor kort echter nog niet.

Lees hier het volledige bericht.

©GMRimport

Review: Cyberpunk 2077 is slechts een hele goede openwereld-rpg

Als je eenmaal doorhebt dat Cyberpunk ‘gewoon’ een openwereld-rpg is, zie je dat de ooit mythische belofte van next-gen gamen niets meer en niets minder is dan een heel plezierig buffet van spannende missies met zeer competente spelsystemen. Cyberpunk 2077 biedt niets wat we niet eerder hebben gezien, behalve de fantastische graphics. Keanu Reeves’ personage Johnny Silverhand tilt het hoofdverhaal ver boven de middenmoot uit en de vrijheid om elke missie naar eigen smaak aan te pakken is goed uitgewerkt. Verder is Cyberpunk 2077 ‘gewoon’ een heel erg goede rpg.

Lees hier de volledige review.

©GMRimport

The Initiative kondigt Perfect Dark aan

The Initiative werkt aan een nieuwe Perfect Dark-game. Dat onthult het via een nieuwe trailer.

Momenteel is nog weinig bekend over de game, behalve dat deze 'nog in een vroege ontwikkelfase' is. De trailer toont een wereld die bezwijkt onder natuurramppen en de eerste first-person actie.

Lees hier het volledige bericht.

©GMRimport

Eerste CGI-teaser van nieuwe Mass Effect-game getoond

Er is een eerste korte CGI-teaser van de nieuwe Mass Effect-game getoond tijdens The Game Awards.

De trailer toont wat beelden van het heelal en daarna iets wat op een besneeuwde ijsplaneet lijkt. Veel verdere details zijn er niet. Ook is niet duidelijk hoe de nieuwe Mass Effect-game gaat heten en wanneer hij uit moet komen.

Lees hier het volledige bericht.

©GMRimport

The Last of Us 2 uitgeroepen tot game van het jaar op The Game Awards

The Last of Us: Part 2 is uitgeroepen tot game van het jaar tijdens The Game Awards vannacht.

De game won van spellen als Animal Crossing: New Horizons, Hades en Ghost of Tsushima. The Last of Us: Part 2 won ook in diverse andere categorieën, waaronder beste regie en beste audiodesign. Laura Bailey won een award voor haar rol als Abby in de game.

Lees hier het volledige bericht.

©GMRimport

Eerste gameplay van mmo Crimson Desert getoond

Pearl Abyss heeft tijdens The Game Awards de eerste gameplaybeelden van hun nieuwe mmo Crimson Desert getoond.

Crimson Desert is een mmorpg met een uitgebreide singleplayercampagne. Het spel speelt zich daarbij af in hetzelfde universum als Black Desert Online, de vorige mmo van Pearl Abyss.

Lees hier het volledige bericht.

©GMRimport

Eerste trailer nieuwe Dragon Age-game onthuld

De eerste volledige trailer van Dragon Age 4 werd vannacht tijdens The Game Awards onthuld.

De eerste beelden geven onder andere een blik op Solas, een personage uit Dragon Age Inquisition dat schijnbaar een grotere rol speelt in het volgende deel. Een volledige naam voor de game is nog niet onthuld: de trailer noemt 'het volgende Dragon Age-project'.

Lees hier het volledige bericht.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sega overweegt op Game Pass lijkende abonnementsdienst
Nieuws

Sega overweegt op Game Pass lijkende abonnementsdienst

Er worden al mogelijkheden verkend

Sega overweegt voor zijn games een abonnementsdienst vergelijkbaar met Xbox Game Pass en Netflix te lanceren.

Dat meldt coo en directeur Shuji Utsumi aan de BBC. Hij meldt daarbij dat hij dit soort abonnementsdiensten heel interessant vindt en dat er intern mogelijkheden worden verkend. Utsumi benadrukt echter dat hij er nog niet te diep op in te gaan. Het maakt in ieder geval onderdeel uit van een strategie van het bedrijf om weer een grote speler binnen de game-industrie te worden. Wat Utsumi betreft "moeten we nu niet verdedigend optreden, maar in de aanval gaan."

Sega bracht vroeger zelf consoles uit, maar na de Dreamcast ging het bedrijf third-party en komen de games van het Japanse bedrijf op alle platforms uit. Daarbij worden diverse Sega-games al via abonnementsdiensten van andere bedrijven aangeboden, zoals Game Pass en PlayStation Plus. Wel haalde het bedrijf eerder deze maand meer dan zestig klassieke games uit de verkoop van digitale winkels - het is niet duidelijk of dat gerelateerd is aan de strategie die het bedrijf hierboven bespreekt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
EA schoot dit jaar Dead Space 4-voorstel van Glen Schofield af
Nieuws

EA schoot dit jaar Dead Space 4-voorstel van Glen Schofield af

De toekomst van de ruimtehorrorfranchise lijkt niet rooskleurig

Glen Schofield, de bedenker van de Dead Space-reeks, stelde eerder dit jaar voor aan franchise-eigenaar Electronic Arts om Dead Space 4 te maken, maar daar had het bedrijf geen interesse in.

Waar Schofield de oorspronkelijke Dead Space uit 2008 regisseerde, waren Bret Robbins de creatieve regisseur en Christopher Stone de animatieregisseur. Het drietal laat in een interview met Dan Allen Gaming weten dat het graag aan een Dead Space 4 had gewerkt.

Volgens Schofield hadden alle drie de heren interesse in een vierde deel en werd er dit jaar zelfs met EA over gepraat, maar die schoten het idee af. "Ze zeiden nee, we hebben nu geen interesse maar we stellen het op prijs. We respecteerden hun mening - ze kennen hun cijfers en weten wat ze moeten verkopen enzo."

Stone voegde toe: "De industrie is op dit moment raar. Mensen aarzelen erg om kansen te nemen, dus je moet (een afwijzing) met een korrel zout nemen. Wie weet, misschien ooit op een dag. We zouden het graag doen."

De drie hoofddelen in de ruimtehorrorfranchise verschenen tussen 2008 en 2013. Daarna bleef het lange tijd stil rondom de reeks, tot vorig jaar een geprezen remake van de eerste game verscheen die werd ontwikkeld door EA Motive Studio. Afgelopen voorjaar bleek dat Motive, dat ook aan een Iron Man-game werkt, mee gaat helpen aan de Battlefield-reeks. Toen kwamen er ook geruchten naar buiten dat Motive zelf ideeën voor een vervolg op de remake had geopperd die door EA werden afgeschoten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!