Xbox-topman over studiosluitingen: 'Ik moet een rendabel bedrijf runnen'
Gamer.nl
Nieuws

Xbox-topman over studiosluitingen: 'Ik moet een rendabel bedrijf runnen'

Vorige maand sloot het bedrijf vier studio's, waaronder de ontwikkelaar van Hi-Fi Rush

Xbox-topman Phil Spencer werd gevraagd om een reactie op de recente studiosluitingen binnen Microsoft. Daarop antwoordde hij met de claim dat hij nou eenmaal een rendabel bedrijf moet runnen.

Afgelopen maand werd aangekondigd dat Microsoft vier Xbox-studio's sloot, waaronder Hi-Fi Rush-ontwikkelaar Tango Gameworks en Redfall-studio Arkane Austin. Sindsdien is Spencer niet publiekelijk geïnterviewd, tot gisteren toen hij bij IGN aanschoof. Daar werd dan ook gevraagd naar de situatie (via VGC).

"Ik heb er publiekelijk niet over gepraat omdat dit het moment is waarop we ons richten op het team en de individuen. Het was een beslissing die erg moeilijk voor hen was, en ik wil er zeker van zijn dat we de ontslagvergoeding en andere dingen correct aanpakken. Het draait niet om mijn pr, of om de pr van Xbox, het draait om de teams."

Spencer gaf vervolgens aan dat de sluiting van de studio's een noodzakelijk kwaad was. "Ik heb het al vaker aangegeven: ik moet een rendabele divisie binnen het bedrijf runnen, en groeien. Dat betekent dat ik soms moeilijke besluiten moet nemen, besluiten die ik niet fijn vindt, maar besluiten die iemand moet maken."

Hij concludeerde: "We blijven vooruit gaan en blijven investeren in wat we voor ogen hebben met Xbox, en blijven bouwen aan de best mogelijke divisie, waardoor we shows zoals (de Xbox Games Showcase die gisteren is uitgezonden) kunnen blijven doen."

In het interview gaf Spencer ook aan dat het de bedoeling is dat meer Xbox-games naar andere consoles komen. "Je gaat meer van onze games op meer platforms zien. Dat zien we alleen maar als een voordeel voor de franchises die we bouwen, en voor de gamers die graag games spelen."

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS

De game komt tegelijk met de Switch 2 uit op 5 juni

De pas aangekondigde Nintendo Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van AI-upscaletechnologie Deep Learing Super Sampling (DLSS).

Dat heeft ontwikkelaar CD Projekt Red aan Digital Foundry bevestigd. Daarmee is het de eerste Switch 2-game waarvan officieel bevestigd is dat er DLSS wordt gebruikt. "We gebruiken een versie van DLSS die beschikbaar is voor Nintendo Switch 2-hardware, aangedreven door Nividia's Tensor-cores. De game gebruikt DLSS in alle vier de modi: in handheld en docked, en de prestaties- en kwaliteitsgerichte variaties van elk van die opties."

Op wat voor manier DLSS precies wordt ingezet in de game, is niet bekend, maar waarschijnlijk is het bedoeld om de game in een zo hoog mogelijke resolutie en met een zo hoog mogelijke framerate te laten draaien. CD Projekt Red liet weten dat het bedrijf streeft naar een resolutie van 1080p in alle grafische modi wanneer de Switch 2 docked is. In handheldvorm wordt er naar een resolutie van 720p gestreefd.

De Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 werd tijdens de onthulling van de eerste games voor de console en de releasedatum aangekondigd. Het spel zal net als de Switch 2 zelf vanaf 5 juni verkrijgbaar zijn. Het gaat om de Ultimate Edition van de game. Daarin zit niet alleen de hoofdgame en de diverse uitgekomen updates, maar ook de vorig jaar verschenen uitbreiding Phantom Liberty. Hieronder is de aankondigingstrailer nog eens te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!