Uitstel Xbox-versie Black Myth: Wukong toch vanwege Xbox Series S-beperkingen
Bevestigd door de ontwikkelaar
De directeur van Black Myth: Wukong-ontwikkelaar Game Science heeft bevestigd dat de Xbox-versie werd uitgesteld door optimalisatieproblemen op de Xbox Series S.
Yocar-Feng ji meldde dat op het Chinese socialmediakanaal Weibo (via Reddit). Volgens hem laat de Xbox-versie van de game langer op zich wachten vaanwege het feit dat het "onmogelijk" is om de Xbox Series S-versie te optimaliseren "zonder meerdere jaren aan optimalisatie-ervaring".
Afgelopen juni werd aangekondigd dat de Xbox Series-versie van de game voor onbepaalde tijd was uitgesteld. Een officiële reden werd toen niet gegeven. In september claimde Microsoft nog dat het uitstel niet aan beperkingen van de Series S lag, maar dit wordt nu dus tegengesproken door de ontwikkelaar zelf.
Black Myth: Wukong kwam afgelopen jaar uit voor PlayStation 5 en pc en bleek een groot succes. Het op Unreal Engine 5 ontwikkelde spel is min of meer een vertolking van en een vervolg op het bekende Chinese verhaal Journey to the West. In dit verhaal is de Monkey King vijfhonderd jaar gevangen onder de Wy Zhi Shan-berg. De game is een singleplayer actie-rpg waarin spelers als de 'Destined One' door een grote verscheidenheid aan gebieden reizen geïnspireerd door het hierboven genoemde verhaal, terwijl men in actievolle gevechten beland.
Marcel Vroegrijk beloonde het spel met een 8 in de Gamer.nl-recensie: "Black Myth: Wukong doet meer dingen goed dan fout. Het begint wat eigenaardig, speelt soms stroef en de onophoudelijke stroom aan bazen komt je vroeg of laat de neus uit. Maar het zit verrassend slim in elkaar en voelt vooral erg verfrissend, ook al heb je ‘het verhaal’ van Journey to the West ongetwijfeld al een keer gehoord of gezien."