'Uitstel Xbox Series-versie Black Myth: Wukong ligt aan geheugenlek'
Nieuws

'Uitstel Xbox Series-versie Black Myth: Wukong ligt aan geheugenlek'

Game zou al twee keer de Xbox-bugtest hebben gefaald

Het uitstel voor onbepaalde tijd van de Xbox Series-versie van Black Myth: Wukong zou volgens een betrouwbare insider aan een geheugenlek in deze versie van de game liggen.

Eerder bleek al dat het vorige week verschenen Black Myth: Wukong niet tegelijk met de PS5- en pc-versies van de game op Xbox zou verschijnen. Daar werd geen officiële reden voor gegeven, en er werd geen releasedatum bekendgemaakt voor de Xbox-versie.

De betrouwbare Xbox-insider eXtas1s (via Insider Gaming) claimt nu op Gamescom van meerdere ontwikkelaars te hebben vernomen wat de oorzaak van dit uitstel is. Een geheugenlek - oftewel onnodig geheugengebruik door een onderdeel van de game - zou er voor zorgen dat er "significante crashes" en prestatieproblemen opduiken in de Xbox-versie.

Daardoor zou de game niet door twee bugtests van Xbox zijn gekomen en zou het "voor onbepaalde tijd uitgesteld zijn tot de game geoptimaliseerd is voor Xbox Series X en S". Wanneer dat is gebeurd, is op moment van schrijven niet bekend, maar de ontwikkelaars van de game zouden er hard aan werken.

Eind vorige week bleek nog dat Black Myth: Wukong al meer dan tien miljoen keer is verkocht. De game is sinds vorige week verkrijgbaar op PlayStation 5 en pc en is een groot succes. Het op Unreal Engine 5 ontwikkelde spel is min of meer een vertolking van en een vervolg op het bekende Chinese verhaal Journey to the West. In dit verhaal is de Monkey King vijfhonderd jaar gevangen onder de Wy Zhi Shan-berg. Lees hier meer over de connectie tussen Black Myth en Journey to the West.

De game is een singleplayer actie-rpg waarin spelers als de 'Destined One' door een grote verscheidenheid aan gebieden reizen geïnspireerd door het hierboven genoemde verhaal, terwijl men in actievolle gevechten beland.

Marcel Vroegrijk beloonde het spel met een 8 in de Gamer.nl-recensie: "Black Myth: Wukong doet meer dingen goed dan fout. Het begint wat eigenaardig, speelt soms stroef en de onophoudelijke stroom aan bazen komt je vroeg of laat de neus uit. Maar het zit verrassend slim in elkaar en voelt vooral erg verfrissend, ook al heb je ‘het verhaal’ van Journey to the West ongetwijfeld al een keer gehoord of gezien."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Eerste Prologue: Go Wayback-trailer van PUBG-bedenker te zien
Nieuws

Eerste Prologue: Go Wayback-trailer van PUBG-bedenker te zien

Verschijnt aankomende zomer via Steam Early Access

De eerste trailer van Prologue: Go Wayback, de nieuwe game van Brendan 'PlayerUnknown' Greene en zijn ontwikkelstudio in Amsterdam, is vanavond uitgebracht.

In 2021 werd al aangekondigd dat Greene een nieuwe studio had opgericht in Amsterdam, waar PUBG-uitgever Krafton een minderheidsbelang van bezit. Eind vorig jaar werden de eerste projecten van deze studio - genaamd PlayerUnknown Productions - al aangekondigd. Prologue: Go Wayback is een van die projecten.

De singleplayer openwereldgame met 'emergent' gameplay valt binnen het survivalgenre. Spelers moeten van punt A naar B zien te reizen. Uniek aan het spel is dat machine learning wordt gebruikt om in een oogwenk elke speelsessie een nieuwe map te creëren. Daardoor kunnen er miljoenen - of zelfs miljarden - verschillende grootschalige maps gecreëerd worden met random weerselementen.

De eerste trailer van Prologue: Go Wayback die hieronder kan worden bekeken bestaat volledig uit gameplay. Daarbij is duidelijk dat het spel ergens aankomende zomer via Steam Early Access moet verschijnen. De game gaat 20 dollar kosten - wat waarschijnlijk omgerekend wordt naar 20 euro.

Zoals vorig jaar werd aangekondigd, maakt Prologue: Go Wayback onderdeel uit van een groter plan van PlayerUnknown Productions. Zo kwam eind vorig jaar Preface: Undiscovered World al uit op Steam. Dat is een techdemo die draait op de door Greene gemaakte engine Melba, waarin spelers een vroege blik krijgen op de openwereldtechnologie van de ontwikkelaar. Spelers kunnen hierin een spelwereld vergelijkbaar met de grootte van de aarde in real-time verkennen.

Uiteindelijk moeten er ergens na Prologue en techdemo Preface nog een aantal games en technische demo's uitkomen die andere technische facetten verder uitwerken. Dit moet uiteindelijk uitmonden in het ambitieuze spel Project Artemis, dat alle opgedane ervaring en technologie uit de voorgaande projecten zal combineren.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Drie nieuwe wagens aan Gran Turismo 7 toegevoegd
Nieuws

Drie nieuwe wagens aan Gran Turismo 7 toegevoegd

Ook zijn er drie nieuwe evenementen aan World Circuits toegevoegd

Er zijn drie nieuwe auto's aan Gran Turismo 7 toegevoegd middels een nieuwe update voor de game.

Dat werd via PlayStation Blog aangekondigd. De update voegt de 2003 BMW Z4 3.0i, de 1962 Mercedes-Benz Unimog Type 411 en de 1988 Peugeot 205 GTI toe.

Daarnaast bevat de update een nieuwe toevoeging aan Café voor de Peugot, drie nieuwe evenementen op World Circuits in de vorm van Red Bull Ring Short Track, European Sunday Cup 400: Grand Valley – South Reverse en European FR Challenge 550: Autodrome Lago Maggiore – East, en de mogelijkheid om AI-assistent Gran Turismo Sophy op de tracks Autodromo Nazionale Monza en Sardegna – Road Track – B te gebruiken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!