Turn 10 neemt progressiesysteem van Forza Motorsport op de schop
De update moet ergens in maart verschijnen
Ontwikkelaar Turn 10 Studios heeft aangekondigd dat het progressiesysteem in het vorig jaar uitgekomen Forza Motorsport op de schop gaat.
Het progressiesysteem voor auto's in de game is bekritiseerd door spelers. In een blogpost meldt de ontwikkelaar dat het werkt aan een aangepaste versie. Dit houdt bijvoorbeeld in dat auto-onderdelen op elk gewenst moment van upgrades kunnen worden voorzien, in plaats van dat ze achter het level van de auto vergrendeld zitten.
Daarnaast kunnen Car Points, die gebruikt worden om auto's te upgraden, makkelijker verdiend worden. Ze kunnen namelijk ingeruild worden voor Credits. Turn 10 test op dit moment de mogelijkheid om 4500 Credits voor 500 Car Points in te wisselen, wat volgens de studio een "gezonde balans" moet opleveren. De veranderingen moeten in de loop van maart worden doorgevoerd als onderdeel van een grote update. Een precieze releasedatum is er nog niet.
Begin dit jaar gaf Turn 10 al aan de intentie te hebben Forza Motorsport te verbeteren. Sander Hölsgens beloonde de Xbox Series- en pc-game met een 8,5: "Forza Motorsport is een ode aan de autosport. Hier draait het nog om benzine, ronkende motoren, grindbakken en ouderwetse circuits. Het is de representatie van een cultuur zoals-ie ooit was: luid, theatraal, vrijmoedig en toch ook een tikkeltje masculien. Het leidt tot een intrigerende game: niet eerder was het zo tof en spannend om op Spa Francorchamps met een opgevoerde Toyota Celica of een fabrieksuitvoering van de Porsche 911 GT3 door de mist te racen. Het enige dat mist? Een goede en gevarieerde singleplayer."