'The Elder Scrolls 4: Oblivion-remake bestaat echt, gameplay flink aangepast'
Nieuws

'The Elder Scrolls 4: Oblivion-remake bestaat echt, gameplay flink aangepast'

Een gamesite zou het bewijs hebben gezien op een website van een voormalige Virtuos-werknemer

Volgens gamesite MP1st bestaat de remake van The Elder Scrolls 4: Oblivion waar al geruime tijd geruchten over gaan echt en worden diverse gameplayelementen flink aangepast ten opzichte van het origineel.

De website meldt dat een voormalige werknemer van ontwikkelaar Virtuos per ongeluk via zijn website heeft bevestigd dat het project bestaat. Ook zou de persoon in kwestie, die MP1st expres niet benoemt om hem niet in de problemen te brengen, informatie hebben gegeven over de veranderingen in de remake.

De game zou zoals eerder al geruchten over gingen draaien op Unreal Engine 5 en een "volledige remake" zijn met behoorlijke wijzigingen. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interace. Voor blocksysteem zou er gekeken zijn naar soulslikes en de 'ACT-games', omdat het oorspronkelijke systeem te "saai" en "frusterend" was. Wat er met ACT-games bedoeld wordt, is niet duidelijk, maar mogelijk gaat het om de Assassin's Creed Ezio-trilogie.

Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt. Boogschieten voelt ook moderner en preciezer - zowel in eerste- als derdepersoonsaanzicht - en icoontjes zouden duidelijker aangeven of men zichtbaar is tijdens het sluipen. Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of NPC's worden geraakt tijdens gevechten.

Volgens MP1st is dit voldoende bewijs dat het niet simpelweg om een overzetting of 'Definitive Edition' van de Bethesda-rpg gaat, maar een volledige remake die de game klaarstoomt voor de moderne tijd.

In 2023 gingen er al geruchten over een remake (of remaster) van Oblivion. Een oud-medewerker van Virtuos maakte toen melding van het bestaan van de game via Reddit. Later dat jaar lekten er documenten uit van de rechtszaak tussen Microsoft en de Federal Trade Commission waarin ook de remake werd vermeld, alsmede een remake of remaster van Fallout 3. Onlangs bleek al dat Virtuos aan een nog onbekende remake werkt - mogelijk gaat het om Oblivion. Insider eXtas1s meldde dat de remake niet wordt getoond in de vorige week aangekondigde Developer Direct die op 23 januari wordt uitgezonden. Hij claimt echter wel dat de remake dit jaar nog uitkomt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding 2-ontwikkeling bevindt zich in 'crunch'-periode
Nieuws

Death Stranding 2-ontwikkeling bevindt zich in 'crunch'-periode

Kojima vraagt zich af hoeveel jaren hij nog games kan maken

De ontwikkeling van Death Stranding 2: On the Beach zou zich in de 'crunch'-periode bevinden, oftewel de fase voordat een game uitkomt waarin er extra hard gewerkt wordt en werknemers vaak overuren moeten maken.

Dat gaf bedenker Hideo Kojima toe op social media. "Het is de meest veeleisende periode van gameontwikkeling - zowel fysiek als mentaal - ook wel bekend als 'crunch time'", zo tweette hij. "Naast het mixen en opnemen van Japanse stemmen, hebben we een berg met taken: opmerkingen schrijven, uitleg, essays, interviews, discussies, werk niet gerelateerd aan de game. Het is enorm moeilijk."

In een andere tweet reflecteert Kojima op zijn carrière en hoeveel jaren hij nog in zich heeft. "Op deze leeftijd kan ik niet anders dan mijzelf afvragen hoelang ik nog creatief kan blijven. Ik wil de rest van mijn leven doorgaan, maar is het nog tien jaar? Twintig? Elke dag voelt als een race tegen de klok. Zelfs op 87-jarige leeftijd is (filmregisseur) Ridley Scott nog actief. En toen hij de 60 voorbij was - mijn huidige levensfase - creëerde hij het meesterwerk Gladiator."

Onder 'crunch' wordt binnen de game-industrie de periode voor de release van een game verstaan waarbij werknemers extra lange werkdagen of -weken maken om zo het product op tijd af te krijgen. Vaak zijn deze periodes extreem vermoeiend en tevens een aanslag op de psychische en fysieke gezondheid van de werknemers. Het is een veelvoorkomende situatie binnen de game-industrie, en tegelijk controversieel. Het plaatst het product - oftewel de game - soms immers boven het welzijn van de ontwikkelaar.

De eerste Death Stranding verscheen in 2019 op PlayStation 4 en kwam later ook uit op PlayStation 5, pc, Xbox en iOS. Het is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan. Death Stranding 2: On the Beach is vooralsnog alleen aangekondigd voor PlayStation 5.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sony doneert 5 miljoen dollar voor hulp bij Los Angeles-branden
Nieuws

Sony doneert 5 miljoen dollar voor hulp bij Los Angeles-branden

De branden teisteren de stad al een week

Sony heeft 5 miljoen dollar gedoneerd voor hulp bij de bosbranden die in Los Angeles woeden.

Het geld is bedoeld voor eerstehulpverleners en de gemeenschappen die geteisterd worden door de branden. "Los Angeles is al meer dan 35 jaar de thuisbasis van onze entertainmentzaken", aldus Sony-voorzitter en CEO Kenichiro Yoshida en directeur en COO Hiroki Totoki in een bericht op social media. "We blijven samenwerken met de leiders van lokale bedrijven om te bepalen hoe Sony in de nabije toekomst het beste hulp kan bieden."

Niet alleen Sony heeft de portemonnee getrokken. Zo hebben Netflix, Amazon en Comcast allen 10 miljoen dollar gedoneerd, Paramount 1 miljoen dollar en Warner Bros. Discovery 15 miljoen dollar.

De branden in Los Angeles woeden inmiddels al langer dan een week. Er zijn minstens 24 mensen overleden aan en meer dan 12.000 gebouwen vernietigd door de gevolgen van de brand. De komende dagen worden er harde winden voorspelt, wat de situatie kan verergeren.

De branden treffen logischerwijs ook de game- en filmindustrie. Zo bleek al dat de opnames van het tweede seizoen van de Fallout-serie zijn uitgesteld, en geven diverse gamebedrijven gesitueerd in en rondom de stad aan de veiligheid van werknemers voorop te stellen.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!