'The Elder Scrolls 4: Oblivion-remake bestaat echt, gameplay flink aangepast'
Gamer.nl
Nieuws

'The Elder Scrolls 4: Oblivion-remake bestaat echt, gameplay flink aangepast'

Een gamesite zou het bewijs hebben gezien op een website van een voormalige Virtuos-werknemer

Volgens gamesite MP1st bestaat de remake van The Elder Scrolls 4: Oblivion waar al geruime tijd geruchten over gaan echt en worden diverse gameplayelementen flink aangepast ten opzichte van het origineel.

De website meldt dat een voormalige werknemer van ontwikkelaar Virtuos per ongeluk via zijn website heeft bevestigd dat het project bestaat. Ook zou de persoon in kwestie, die MP1st expres niet benoemt om hem niet in de problemen te brengen, informatie hebben gegeven over de veranderingen in de remake.

De game zou zoals eerder al geruchten over gingen draaien op Unreal Engine 5 en een "volledige remake" zijn met behoorlijke wijzigingen. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interace. Voor blocksysteem zou er gekeken zijn naar soulslikes en de 'ACT-games', omdat het oorspronkelijke systeem te "saai" en "frusterend" was. Wat er met ACT-games bedoeld wordt, is niet duidelijk, maar mogelijk gaat het om de Assassin's Creed Ezio-trilogie.

Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt. Boogschieten voelt ook moderner en preciezer - zowel in eerste- als derdepersoonsaanzicht - en icoontjes zouden duidelijker aangeven of men zichtbaar is tijdens het sluipen. Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of NPC's worden geraakt tijdens gevechten.

Volgens MP1st is dit voldoende bewijs dat het niet simpelweg om een overzetting of 'Definitive Edition' van de Bethesda-rpg gaat, maar een volledige remake die de game klaarstoomt voor de moderne tijd.

In 2023 gingen er al geruchten over een remake (of remaster) van Oblivion. Een oud-medewerker van Virtuos maakte toen melding van het bestaan van de game via Reddit. Later dat jaar lekten er documenten uit van de rechtszaak tussen Microsoft en de Federal Trade Commission waarin ook de remake werd vermeld, alsmede een remake of remaster van Fallout 3. Onlangs bleek al dat Virtuos aan een nog onbekende remake werkt - mogelijk gaat het om Oblivion. Insider eXtas1s meldde dat de remake niet wordt getoond in de vorige week aangekondigde Developer Direct die op 23 januari wordt uitgezonden. Hij claimt echter wel dat de remake dit jaar nog uitkomt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!