Spyro-ontwikkelaar splitst zich af van Activision
Nieuws

Spyro-ontwikkelaar splitst zich af van Activision

Toys for Bob gaat verder als onafhankelijke ontwikkelaar

Spyro-, Crash Bandicoot- en Call of Duty-ontwikkelaar Toys for Bob splitst zich af van Activision en wordt onafhankelijk.

Dat hebben studiohoofden Paul Yan en Avery Lodato in een statement laten weten. "Met veel enthousiasme en passie geloven we dat dit de juiste timing is om onze studio en onze toekomstige games naar het volgende niveau te brengen. Deze kans geeft ons de mogelijkheid om terug te keren naar onze roots van een kleine en lenige studio."

Toys for Bob werd in 1989 opgericht en was tot 2000 onderdeel van Crystal Dynamics, voordat het in 2005 door Activision werd overgenomen. De studio is onder andere bekend van Spyro: Reignited Trilogy, de Skylanders-games en Crash Bandicoot 4: It's About Time. De laatste jaren hielp het bedrijf echter vooral mee aan de Call of Duty-games. Wel ontwikkelde Toys for Bob vorig jaar Crash Team Rumble - die game ontvangt volgende week een laatste content-update.

De stap naar onafhankelijke studio is extra opvallend, omdat Activision Blizzard - en dus ook Toys for Bob - vorig jaar werd overgenomen door Microsoft. Toys for Bob geeft aan dat er van kwaad bloed geen sprake is. Sterker nog: de ontwikkelaar "verkent een mogelijke samenwerking" met Microsoft. Hoe dan ook kijkt de studio er naar uit om "nieuwe verhalen, nieuwe personages en nieuwe gameplay-ervaringen te ontwikkelen".

De ontwikkelaar sluit zijn bericht af met de opmerking: "Hou je horens omhoog en blijf ons in de gaten houden voor meer nieuws." De opmerking over horens laat fans speculeren dat Toys for Bob ondanks de split met Activision aan een nieuwe Spyro-game werkt, maar dit is niet bevestigd.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error