Project Hadar van CD Projekt Red is hoogstwaarschijnlijk een actie-rpg
Nieuws

Project Hadar van CD Projekt Red is hoogstwaarschijnlijk een actie-rpg

Project Hadar, de nieuwe IP van CD Projekt Red, is hoogstwaarschijnlijk wederom een actie-rpg.

Gisteren kondigde CD Projekt Red een reeks nieuwe games aan, waaronder een vervolg op Cyberpunk 2077, een nieuwe The Witcher-trilogie, twee op zichzelf staande The Witcher-games en een compleet nieuwe IP genaamd Project Hadar. Dit spel bestaat alleen nog maar in conceptfase en wordt vooralsnog door een klein team ontwikkeld.

Tijdens een gesprek met investeerders liet CD Projekt gisteren iets meer weten over Project Hadar (via VGC). Het bedrijf kon niet vertellen wanneer het spel de conceptfase verlaat, maar hintte er wel naar dat het spel wederom een actie-rpg wordt, net zoals eerdere games van de ontwikkelaar.

"Wat het genre betreft, maken we een bepaald type games. Het is veilig om aan te nemen dat we games blijven maken binnen dit genre, dus je kunt je wel voorstellen wat voor game je van ons kunt verwachten", aldus Michał Nowakowski, de senior vicepresident van business development.

Volgens Nowakowski begon met in 2021 met het bedenken van het concept achter de game, en voor het eerst in de geschiedenis van het bedrijf wordt het volledig door de ontwikkelaar bedacht - het is dus niet gebaseerd op een andere IP, zoals bij The Witcher en Cyberpunk 2077 het geval was.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Assassin's Creed Shadows uitgesteld naar maart
Nieuws

Assassin's Creed Shadows uitgesteld naar maart

Vijf weken extra ontwikkeldtijd

Ubisoft heeft Assassin's Creed Shadows uitgesteld naar 20 maart.

Dat kondigde het bedrijf gisteravond aan. De game werd vorig jaar ook al uitgesteld - toen naar 14 februari van dit jaar - maar Ubisoft heeft dus iets meer dan een maand extra nodig om de game verder af te maken.

In een post op social media laat het bedrijf weten dat de extra tijd wordt gebruikt om feedback van fans te verwerken en een betere ervaring op de dag van release te kunnen bieden. Dat laatste lijkt een belangrijk speerpunt voor Ubisoft: het vorig jaar verschenen Star Wars Outlaws werd op release gehekeld vanwege bugs en onvolledige features, en de verkoop van het spel viel tegen. Dat lijkt het bedrijf met Shadows te willen vermijden.

Sowieso heeft Ubisoft een uitdagend jaar achter de rug. Naast de tegenvallende verkoop van de hierboven genoemde Star Wars-game heeft de uitgever bijvoorbeeld ook aangekondigd dat de shooter XDefiant dit jaar offline gaat vanwege tegenvallende spelersaantallen. De waarde van Ubisoft-aandelen kelderde afgelopen jaren dan ook - dusdanig dat Ubisoft toegaf te onderzoeken of het verstandig was om overgenomen te worden, bijvoorbeeld door aandeelhouder Tencent. Vooralsnog zijn daar geen nieuwe ontwikkelingen over bekend.

Assassin's Creed Shadows draait om twee personages, de Japanse shinobi Naeo en de samoerai Yasuke. Spelers kunnen zelf bepalen met wie ze spelen en daar tijdens de game tussen wisselen. Daarbij lijkt Naeo zich vooral te richten op parkour- en stealthgameplay en Yasuke een gevreesde strijder te zijn.

In het spel doen spelers het Japan van de zestiende eeuw aan en volgen zij het verhaal van de twee hierboven genoemde personages. De game speelt zich af tijdens de Sengokuperiode, een tijd in Japan van oorlogvoering en binnenlandse crises. De spelwereld zal daarbij door de vier verschillende seizoenen heen gaat, wat invloed heeft op de omgeving en de gameplay.

Assassin's Creed Shadows komt uit op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Witcher 4-trailer voorgerenderd met GeForce RTX 5090
Nieuws

The Witcher 4-trailer voorgerenderd met GeForce RTX 5090

Bevestigd door Nvidia

Nvidia heeft bevestigd dat de eind vorig jaar getoonde trailer van The Witcher 4 is voorgerenderd op Unreal Engine 5 met een GeForce RTX 5090.

Dat meldt de fabrikant op diens officiële website. "Onlangs ging er een prachtige onthullingstrailer van The Witcher 4 in première, waarvan we nu kunnen bevestigen dat deze voorgerenderd is in Unreal Engine 5 op een GeForce RTX 5090." Daarbij laat het bedrijf weten dat de aankomende game gebruik zal maken van de laatste RTX-technologieën.

Eerder deze week kondigde Nvidia de nieuwe GeForce RTX 50-videokaarten en DLSS 4 aan tijdens de Consumer Electronics Show te Las Vegas. De meest krachtige versies van de opvolgers van de RTX 40-lijn zijn de RTX 5090 en RTX 5080, die beiden op 30 januari verschijnen en respectievelijk 2369 euro en 1190 euro gaan kosten. In de loop van februari moeten de kaarten voor het goedkopere segment beschikbaar komen: de RTX 5070 Ti en RTX 5070, die respectievelijk 889 euro en 654 euro gaan kosten. Meer info is hier te vinden.

Het was al bekend dat CD Projekt Red aan een nieuwe The Witcher-trilogie werkt rondom een ander personage dan Geralt of Rivia, en tijdens The Game Awards afgelopen december werd het spel onthuld. De eerste trailer, die nog geen directe gameplay toont, is gemaakt op Unreal Engine 5 en draait op een "onaangekondigde Nvidia GeForce RTX-cpu". De trailer bevestigt dat Ciri de hoofdrol zal spelen.

CD Projekt Red benadrukt dat The Witcher 4 een singleplayer openwereld-rpg wordt en de start van een nieuwe saga is. Het bedrijf noemt het de meest ambitieuze openwereld-Witcher-game tot dusver. Verder liet de ontwikkelaar weten dat het problemen die de release van Cyberpunk 2077 plaagden wil vermijden met The Witcher 4. Ook is inmiddels bevestigd dat Geralt of Rivia - het hoofdpersonage van de vorige The Witcher-games - een rol zal hebben in de game en dat stemacteur Doug Cockle hem weer van stem zal voorzien.

Een releasedatum en platforms voor The Witcher 4 zijn niet aangekondigd, maar het is zo goed als zeker dat het spel naar pc, PlayStation en Xbox komt.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!