CD Projekt Red werkt aan vervolg op Cyberpunk 2077, nieuwe The Witcher-trilogie en meer
Nieuws

CD Projekt Red werkt aan vervolg op Cyberpunk 2077, nieuwe The Witcher-trilogie en meer

CD Projekt Red werkt aan een vervolg op Cyberpunk 2077, een nieuwe The Witcher-trilogie, twee losstaande The Witcher-games en een compleet nieuwe IP.

Dat heeft het bedrijf aangekondigd middels social media en een YouTube-video. De Poolse ontwikkelaar gaf een globale blik op diens plannen, waarbij het drie franchises tegelijk wil ondersteunen: Cyberpunk, The Witcher en een nieuwe IP.

Het vervolg op Cyberpunk 2077 draagt de codenaam Project Orion en wordt ontwikkeld door CD Projekt Red North America, een nieuwe studio die zijn deuren opent in Boston, VS en gecombineerd wordt met een bestaand CD Projekt-team in Vancouver. Hoewel er nog niets bekend is over het spel, moet het "de volledige kracht en potentie van het Cyberpunk-universum bewijzen".

CD Projekt liet weten dat het eerder aangekondigde nieuwe The Witcher-spel, dat op Unreal Engine 5 loopt, de start is van een nieuwe trilogie. De eerste game in deze reeks draag de codenaam Project Polaris. Nadat de eerste game uitkomt op een nog onbekende datum, moeten de twee vervolgen beiden binnen zes jaar uitkomen.

The Molasses Flood, de Amerikaanse studio achter Flame in the Flood die eerder door CD Projekt werd overgenomen, werkt aan een losstaande The Witcher-game. Project Sirius moet "een innovatieve insteek" hebben en "een onvergetelijk verhaal voor bestaande The Witcher-fans en een nieuw publiek bieden". Het spel speelt zich af in het The Witcher-universum, maar moet een breder publiek aanspreken. De game bevat zowel singleplayer- als multiplayerelementen.

Er wordt verder aan nog een The Witcher-game gewerkt. Project Canis Majoris is een verhaalgedreven, singleplayer openwereld-rpg die wordt ontwikkeld door een third-party studio bestaande uit mensen die eerder al aan The Witcher-games hebben gewerkt. Het is niet bekend om welke studio het gaat.

Tot slot is er nog de nieuwe IP, die de codenaam Project Hadar draagt. Dit spel bestaat alleen nog maar in conceptfase en wordt vooralsnog door een klein team ontwikkeld. Verdere details zijn er nog niet, behalve dat het spel compleet losstaat van de The Witcher- en Cyberpunk 2077-franchises.

Marcin Iwinski, de medeoprichter en CEO van CD Projekt Red, heeft daarnaast laten weten dat hij eind dit jaar die rol naast zich neerlegt. In plaats daarvan kondigt hij zijn kandidaatschap aan als voorzitter van de raad van bestuur van de ontwikkelaar. "Dit is voor mij een gigantisch moment. Ik ben bijna dertig jaar bij CD Projekt werkzaam en heb het van een kleine groep passievolle rebellen zien uitgroeien naar een internationaal erkende ontwikkelaar van verhaalgedreven rpg's die door miljoenen mensen worden geliefd."

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld
Nieuws

Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld

Dat zijn een hoop bezorgde pakketjes

Het in 2019 uitgekomen Death Stranding is inmiddels door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld.

Dat maakte bedenker Hideo Kojima bekend via social media. De game is al sinds november 2019 verkrijgbaar, maar was in eerste instantie alleen op PlayStation 4 beschikbaar. Inmiddels is de game ook op PlayStation 5, pc, Xbox Series-consoles, Mac en smartphones speelbaar.

Vervolg Death Stranding 2: On the Beach staat gepland voor een release op 26 juni, zo werd onlangs bekendgemaakt. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game.

De eerste Death Stranding is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

Michel Musters beloonde Death Stranding in 2019 met een 9,5 op Gamer.nl: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'
Nieuws

The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'

Ontwikkelaar geeft zijn mening over het einde van de eerste game

The Last of Us-ontwikkelaar Neil Druckmann heeft zich voor het eerst uitgesproken over een belangrijk plotpunt uit de gamereeks: wat hem betreft heeft Joel "de juiste keuze gemaakt".

Let op: Hierna volgen grote spoilers voor de eerste The Last of Us-game en het eerste seizoen van de gelijknamige HBO-serie.

In The Last of Us wordt het meisje Ellie naar een groep genaamd de Fireflies gebracht. Ellie is namelijk immuun voor een virus dat de gehele mensheid treft. De Fireflies zijn van plan om Ellie te opereren om er zo achter te komen of er een medicijn voor het virus gemaakt kan worden, maar zijn wel genoodzaakt haar te doden. Joel, de man waarmee Ellie de reis naar de Fireflies heeft afgelegd, besluit op het laatste moment echter de Fireflies te doden, Ellie te redden en haar zodra ze wakker wordt uit haar narcose te vertellen dat ze niets voor de mensheid kon betekenen.

Dit einde van The Last of Us heeft al jaren discussie bij gamers opgeleverd - heeft Joel de juiste keuze gemaakt? Regisseur Neil Druckmann heeft nu tegen IGN verteld dat hij van mening is dat Joel dat inderdaad heeft gedaan. "Ik geloof dat Joel de juiste keuze maakte. Als ik Joel was geweest, hoop ik dat ik ook zou kunnen doen wat hij deed om mijn 'dochter' te redden."

Craig Mazin, die samen met Druckmann de HBO-verfilming runt, geeft iets meer nuance. Ook hij geeft aan dat hij waarschijnlijk hetzelfde zou doen. "Maar ik zou graag denken dat ik het niet zou doen. Dat is ook juist het interessante moraal van het verhaal. En daarom is het einde van de eerste game zo spraakmakend en geweldig."

Het tweede seizoen van The Last of Us verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!