Phil Spencer over Xbox-multiplatformstrategie: 'Dit werkt voor ons'
Gamer.nl
Nieuws

Phil Spencer over Xbox-multiplatformstrategie: 'Dit werkt voor ons'

'Er gaat nog meer veranderen'

Xbox-hoofd Phil Spencer heeft gereageerd op de multiplatformstrategie van het bedrijf, nadat eerder deze week werd aangekondigd dat Indiana Jones and the Great Circle volgend jaar naar PlayStation 5 komt.

Spencer was te gast bij Xbox On, de livestream van Xbox zelf. Hij blikte daarin terug op een videopodcast die eerder dit jaar werd gehouden toen de multiplatformstrategie van Microsoft werd ingezet. Er werd toen aangekondigd dat vier games naar andere platforms zouden komen - dat bleken uiteindelijk Hi-Fi Rush, Sea of Thieves, Pentiment en Grounded te zijn. Spencer meldde toen dat het in eerste instantie om die vier games zou gaan, maar dat het bedrijf van die ervaring zou leren. Hij meldde toen ook dat Starfield en Indiana Jones and the Great Circle niet onder die vier eerste games vielen. Inmiddels is laatstgenoemde game natuurlijk wel voor PS5 aangekondigd.

"Toen we afgelopen lente vier games uitbrachten (op andere consoles) - twee games op Switch en vier op PlayStation - zeiden we al dat we daar van gingen leren", zo vertelde Spencer aan Xbox On. "Wat ik nu zie is dat onze franchises sterker worden. We hebben dit jaar meer Xbox-consolespelers dan ooit. Ik zie dat onze spelersaantallen op console groeien en onze franchises sterker dan ooit zijn. We runnen een bedrijf."

Spencer vervolgde: "Het is zo dat de lat binnen Microsoft hoog ligt qua wat we terug moeten verdienen, want we krijgen enorm veel geweldige ondersteuning waardoor we dit alles kunnen doen. Dus ik wil er voor zorgen dat onze games zo sterk mogelijk zijn. Ons platform blijft groeien op console, op pc en in de cloud. Ik denk dat deze strategie gewoon voor ons werkt."

Spencer betrok de Xbox-strategie vervolgens op de complete game-industrie. "Er is veel druk in deze industrie. Het groeit al een hele tijd, en mensen kijken nu naar manieren om het nog meer te laten groeien. Als fans en spelers van games moeten we er op rekenen dat er nog meer gaat veranderen. De traditionele manieren waarop games gemaakt en uitgebracht worden gaan veranderen, voor ons allemaal. Maar het eindresultaat is betere games die meer mensen kunnen spelen. Als we ons daar niet op zouden richten, zouden we ons op de verkeerde zaken richten. Bij Xbox is het belangrijkste de gezondheid van het platform en het groeien van onze games."

Zoals gezegd werd deze week aangekondigd dat Indiana Jones and the Great Circle - dat ontwikkeld wordt door Microsoft-studio MachineGames - in het voorjaar van 2025 naar PlayStation 5 komt. Op 9 december dit jaar verschijnt het spel eerst op Xbox Series-consoles en pc.

View post on X
Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen
Gamer.nl
Nieuws

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen

De game werd vanmiddag officieel uit de doeken gedaan

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered is vandaag officieel aangekondigd middels een livestream. De game is meteen beschikbaar.

In de aankondigingsvideo praatten Bethesda's Todd Howard en Matt Carofano over de nieuwe editie van de game. In eerste instantie werden beelden van het origineel getoond, dat in 2006 op Xbox 360 en pc en in 2007 op PlayStation 3 uitkwam. Er werd gekeken naar het belang van de release van dit origineel, dat openwereld-rpg's naar een hoger niveau tilde.

Vervolgens toonde de livestream beelden van de nieuwe versie van het spel. Daarbij lag er veel nadruk op de grafische verbeteringen van de game, die mogelijk worden gemaakt door Unreal Engine 5. Door de toename van details moeten spelers zich nog meer onderdeel van de spelwereld voelen.

Gameplay is ook op de schop gegaan. Hoewel de game trouw aan het origineel blijft, zijn gameplaysystemen verbeterd. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Tijdens gevechten vliegen de vonken en bloedspetters van het gevecht af. Hoewel de game door de meesten met een eerstepersoonsperspectief wordt gespeeld, is er ook een derdepersoonsperspectief, die in deze versie beter moet werken. Dialogen klinken natuurlijker, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het spel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als "de meest complete versie van Oblivion". Alle dlc - waaronder de verhalende uitbreidingen - zitten ook bij het spel inbegrepen. De game is nu verkrijgbaar op Xbox Series-consoles, Steam en PlayStation 5, en staat ook op Game Pass. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro, inclusief de befaamde horse armor.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat er een remake of remaster van The Elder Scrolls 4: Oblivion in ontwikkeling was. Er waren zelfs screenshots uitgelekt. Volgens die geruchten werkt Virtuos aan de remake, en dat blijkt nu ook te kloppen. De studio is ook bekend van de aankomende remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie
Gamer.nl
Nieuws

Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie

Maar hij laadt wel sneller op

De batterijduur van de Nintendo Switch 2 Pro Controller is gelijk aan die van de Pro Controller van de eerste Switch, terwijl hij wel sneller oplaadt.

Dat spotte Nintendo Life op de officiële website van Nintendo. Net zoals de Pro Controller voor de eerste Switch, gaat de Pro Controller voor de Switch 2 ongeveer veertig uur mee voordat hij weer opgeladen moet worden. De Switch 2 Pro Controller doet er echter ongeveer 3,5 uur over om zich volledig op te laden, terwijl dit met de eerste Pro Controller zo'n 6 uur duurde.

We wisten al dat de Switch 2 Pro Controller diverse toevoegingen heeft. Zo zitten er aan de achterkant twee nieuwe knoppen - de GL- en GR-knoppen - en is er net als op de nieuwe Joy-Cons een C-knop aanwezig waarmee GameChat opgestart kan worden. De controller heeft ook HD Rumble 2, wat voor nog gedetailleerdere force feedback moet zorgen.

Het was al bekend dat huidige Pro Controllers en Joy-Cons ook gebruikt kunnen worden op de Switch 2. Het is alleen niet mogelijk om met de huidige controllers de Switch 2 uit slaapstand te halen. De Switch 2 - alsmede de Switch 2 Pro Controller - verschijnt op 5 juni.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!