Palworld-ontwikkelaar was geschokt door Nintendo-aanklacht
Nieuws

Palworld-ontwikkelaar was geschokt door Nintendo-aanklacht

De dag van de aanklacht was een 'deprimerende dag' voor de studio

Pocketpair, de ontwikkelaar van Palworld, heeft aangegeven dat het bedrijf "geschokt" was toen vorig najaar bleek dat Nintendo de ontwikkelaar aanklaagde.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Palworld-ontwikkelaar Pocketpair voor de rechter slepen. Het spel wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Tijdens een panel op GDC (via PC Gamer) heeft Pocketpairs communitymanager John Buckley inzicht gegeven in hoe de aankondiging van de aanklacht voor de ontwikkelaar was. Volgens hem was het een "erg deprimerende dag" voor de studio. "Het veranderde veel voor ons. We stonden op het punt de PlayStation-versie (van Palworld) uit te brengen, we gingen naar Tokyo Game Show, dus we moesten logischerwijs iets naar beneden schalen en beveiligers enzovoorts aannemen."

De aanklacht was extra zuur omdat Pocketpair een groot fan is van de Pokémon-games. "Zo'n beetje iedereen die bij ons werkt is een gigantische fan. Het was dus een erg deprimerende dag, alsof we met gebogen hoofden in de regen liepen."

Pocketpair gaf eerder al aan dat het tegen de aanklacht in zal gaan. Buckley: "We hebben juridisch alles uitgezocht voordat we Palworld uitbrachten en alles was volgens de regels in Japan. De aanklacht was dus schokkend voor ons. We gingen terug naar onze advocaten, en die klopten aan bij de rechters om te vragen wat er aan de hand was. Toen kwamen we er achter dat ze patenten gingen gebruiken voor de rechtszaak."

Hoe dan ook blijft Pocketpair aan content voor Palworld werken. Het bedrijf werkt op dit moment bijvoorbeeld aan een cross-over met Terraria en een eindscenario voor de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
First-person survivalgame Forever Skies komt op 14 april uit
Nieuws

First-person survivalgame Forever Skies komt op 14 april uit

Op PlayStation 5 en Steam

De volledige versie van first-person survivalgame Forever Skies verschijnt op 14 april voor PlayStation 5 en pc.

Dat heeft ontwikkelaar Far From Home aangekondigd. Mensen die de game reserveren ontvangen op 11 april al toegang tot het spel, alsmede de dlc 'Supporter Pack' met daarin skins voor het luchtschip van spelers, PSN-avatars en andere digitale extra's.

De early access-versie van Forever Skies kwam in de zomer van 2023 al uit via Steam, maar vanaf 14 april is de uiteindelijke versie van de game dus speelbaar op dat platform en PS5.

In Forever Skies bouwen spelers hun eigen luchtschip om als wetenschapper de aarde te bezoeken. Die ligt namelijk in puin door klimaatrampen. Ook woedt er een mysterieus virus die de overlevenden teistert. Spelers moeten hun schip onderhouden en de ruïnes van de planeet onderzoeken.

De game is zoals gezegd ontwikkeld door Far From Home, een Poolse studio bestaande uit werknemers die voorheen onder andere aan Dying Light, Divinity: Original Sin en Outriders hebben gewerkt.

Overigens wordt een toekomstige Xbox-versie van de game niet uitgesloten. Sony heeft echter voor een deel van de ontwikkelkosten betaald, dus het spel is tijdelijk console-exclusief voor PS5.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
We geven Assassin's Creed Shadows voor de PS5 weg!
Nieuws

We geven Assassin's Creed Shadows voor de PS5 weg!

En je hoeft er niemand voor te vermoorden

Assassin’s Creed Shadows ligt vanaf vandaag in de winkels. Om de release te vieren geven wij samen met bol een PS5-exemplaar van het spel weg, misschien wel aan jou!

Met elk spel in de Assassin’s Creed-franchise krijgen we een blik op een historisch tijdperk van een land, en met Shadows  is niets minder dan het langverwachte feodaal Japan aan de beurt. In de game heb je de keuze uit twee personages, waar je gedurende de game tussen kunt wisselen. Stealth-gameplay zien we voornamelijk terug bij de shinobi Naoe. Als je toch liever rechtstreeks confrontaties opzoekt, heb je ook de keuze om als de krijger Yasuke te spelen.

Ubisoft heeft voor deze Assassin’s Creed erg zijn best gedaan op de omgeving. Als je niet bezig bent met vijanden een kopje kleiner maken, kun je genieten van de prachtige flora en fauna die Japan te bieden heeft. De rpg-elementen uit de vorige paar delen in de reeks zijn wel weer aanwezig, wat het verkennen van die wereld soms wat in de weg zit. Desondanks geeft Lars deze game een 8,5 in zijn review.

“Assassin’s Creed Shadows is gebouwd volgens een bekende blauwdruk, maar weet vrijwel ieder aspect te verfijnen of zelfs te perfectioneren. Vooral de waanzinnig mooie spelwereld, de dynamiek tussen de twee hoofdpersonages, en het gebalanceerde vechtsysteem springen eruit. Dit is zonder enige twijfel de beste Assassin’s Creed in jaren.”

Wat moet je doen om de game te winnen? Ga naar de website van bol, vind de productcode in de url (bestaande uit zestien cijfers) en vul die hieronder in het invulformulier in! Vergeet ook niet je naam en emailadres in te vullen, dan sturen we je zo snel mogelijk een code om de game fysiek op bol.com te bestellen!

Doet het invulformulier het niet? Druk dan hier.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!