Nieuwe Perfect Dark zou zich in zeer slechte staat bevinden
Nieuws

Nieuwe Perfect Dark zou zich in zeer slechte staat bevinden

De game werd in 2020 aangekondigd

De ontwikkeling van de nieuwe Perfect Dark-game zou alles behalve vlekkeloos verlopen, waardoor de game zich op dit moment in "zeer slechte staat" zou bevinden.

Dat claimt journalist Jeff Grubb tijdens een recente aflevering van de Giant Bomb-podcast. "Ik hoor al jaren dat het slecht gaat met Perfect Dark. Het klinkt alsof de game zich in een zeer slechte staat bevindt. Het klinkt niet alsof het beter is geworden sinds de aankondiging en sinds dat Crystal Dynamics meehelpt." Daarbij zou de ontwikkelaar niet eens zeker zijn of het wel een first-person shooter wordt.

Perfect Dark werd eind 2020 tijdens The Game Awards voor Xbox Series X en S en pc onthuld met een cinematische trailer - gameplay is er nog niet. Er is dan ook nog weinig bekend over de game. Microsoft-studio The Initiative werk aan het spel, maar sinds enkele jaren helpt ook Embracer-studio Crystal Dynamics mee aan de ontwikkeling. Eerder gingen er al geruchten over een hobbelig ontwikkeltraject waarbij Crystal Dynamic min of meer uit is gegroeid tot de hoofdontwikkelaar, al werd toen nog wel geclaimd dat de ontwikkeling voorspoedig verliep.

Niet alleen Grubb heeft gehoord over problemen tijdens de ontwikkeling. Na de podcast liet ook Liam Robertson van Did You Know Gaming van zich horen: "Van het minimale wat ik over de ontwikkeling van de nieuwe Perfect Dark heb vernomen, klinkt het als een toekomstige video (voor het YouTube-kanaal Did You Know Gaming). Het is een groot, langdurig rotzooitje."

De eerste Perfect Dark verscheen in 2000 op Nintendo 64. Britse ontwikkelaar Rare bracht het spel uit als spirituele opvolger van de succesvolle James Bond-shooter GoldenEye 007. Een paar jaar later werd Rare overgenomen door Microsoft. Prequel Perfect Dark Zero kwam tegelijk met de Xbox 360 uit. Met uitzondering van een heruitgave van Perfect Dark op Xbox 360 bleef het daarna echter lange tijd stil rondom de franchise.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error