Nieuwe details over geannuleerde Halo-battle-royale-game gelekt
De game of modus zou inmiddels zijn geannuleerd
Er zijn nieuwe details gelekt over een mogelijke Halo-game binnen het battle royale-genre die hoogstwaarschijnlijk is geannuleerd.
Sinds 2022 gaan er al geruchten over het project, dat mogelijk als losstaande game uit had moeten komen of als modus aan Halo Infinite had moeten worden toegevoegd. Begin dit jaar gingen er vervolgens geruchten dat het project inmiddels was geannuleerd.
YouTuber Rebs Gaming claimt met een voormalige ontwikkelaar van het project te hebben gepraat, en deelt deze info in onderstaande video. Het project, dat intern eerst bekendstond als Project Tatanka en daarna als Project Ekhert, zou zijn geannuleerd vanwege een focus op het volgende hoofddeel in de Halo-reeks en vanwege de afnemende populariteit van het battle royale-genre.
Volgens de YouTuber hield ontwikkelaar 343 Industries wekelijks speeltests met de game. Spelers zouden via de ODST-pods op een map op de Zeta Halo-ring worden gedropt, welke uit meerdere fragmenten zou bestaan. Spelers zouden op deze map verschillende items en schilden kunnen oppakken en diverse 'minimissies' kunnen klaren. Gedurende potjes zouden Pelicans over de map vliegen en voertuigen zoals Warthogs en Falcons droppen.
Officieel is er nooit een battle royale-game binnen de Halo-franchise aangekondigd, dus al het bovenstaande is dan ook niet officieel bevestigd. Begin dit jaar bleek al uit diverse LinkedIn-profielen dat de nieuwe Halo waarschijnlijk al minstens sinds 2022 in ontwikkeling is.
Vorig jaar vielen er ontslagen bij Microsoft, waaronder bij 343 Industries. Studiohoofd Pierre Hintze verzekerde fans kort daarna dat men bij 343 aan de Halo-reeks blijft werken. "343 Industries blijft doorgaan met het ontwikkelen van Halo, nu en in de toekomst, waaronder epische verhalen, multiplayer en meer dan de dingen die Halo geweldig maken."