Moon Studios-CEO: 'Makers Cyberpunk 2077 en No Man's Sky zijn leugenaars'
Nieuws

Moon Studios-CEO: 'Makers Cyberpunk 2077 en No Man's Sky zijn leugenaars'

Moon Studios-CEO Thomas Mahler noemt de makers van Fable, No Man's Sky en Cyberpunk 2077 leugenaars in een bericht op het forum href="https://www.resetera.com/threads/why-are-gamers-so-eager-to-trust-and-even-forgive-the-snake-oil-salesmen.372420/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">ResetEra</a>.

De baas van de Ori and the Blind Forest-studio geeft onder andere Fable-maker Peter Molyneux de schuld van 'losgaan en vertellen waarom je enthousiast moet worden over games', in plaats van 'vertellen wat het product is'. "Hij kwam er ruim een decennium mee weg, terwijl journalisten en gamers het prachtig vonden om te luisteren wat oom Peter te zeggen heeft en alle dingen die hij doet voor de industrie."

Ook haalt hij Sean Murray aan, bedenker van ruimtegame No Man's Sky, die bij lancering in 2016 werd bekritiseerd wegens ontbrekende aspecten en andere gebroken beloftes. Volgens Mahler liet Murray spelers denken dat het ging om 'Minecraft in de ruimte' waarin 'je letterlijk alles kan doen', en werden de 'leugens en het bedrog vergeten' na de daaropvolgende updates. "Thanks Geoff Keighley", voegt hij daaraan toe. "Dat soort gedrag belonen draagt vast bij aan de groei van de industrie".

Verder zegt Thomas Mahler dat Cyberpunk-makers CD Projekt Red 'afkeken bij Molyneux en Murray' en een product uitbrachten dat 'een fractie' was van 'wat de ontwikkelaar gehypet had'.

"En toch, gamers en journalisten lijkt het weinig uit te maken", sluit Mahler zijn verhaal af. "Ja de backlash komt, maar meestal zie je een hoop mensen bekvechten dat ze de game toch wel leuk vinden. Dat is niet het punt. 

Het maakt niet uit of slangenolie lekker smaakt. Verkoop me geen features die niet bestaan. Schets geen beeld dat niet bestaat. Lieg niet tegen me. Je naait spelers Je naait journalisten (die moeten beter weten, dus schaam je) en je naait andere ontwikkelaars."

Geen van de genoemde ontwikkelaars heeft nog gereageerd op het bericht.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Achter de schermen bij PlayStation: The Concert
Nieuws

Achter de schermen bij PlayStation: The Concert

Op 29 april doet het concert Ziggo Dome te Amsterdam aan

Een nieuwe video gepubliceerd door Sony geeft fans een kijkje achter de schermen bij het aankomende PlayStation: The Concert.

In de video praten diverse componisten van gamemuziek over de aankomende wereldwijde tournee. PlayStation: The Concert werd afgelopen oktober al aangekondigd. Hier kunnen fans muziek uit verschillende PlayStation-franchises live horen. Het concert komt onder andere naar de Ziggo Dome in Nederland. Op 29 april kunnen fans de muziek, met bijbehorende beelden uit de games, beluisteren.

Tickets zijn al sinds 18 oktober aan te schaffen via de website van PlayStation. Voor het concert in Ziggo Dome moeten geïnteresseerden minstens 77 euro betalen. Het concert komt overigens ook naar zo’n tweehonderd andere steden in Europa en de Verenigde Staten. Een compleet overzicht van tourdata is op bovengenoemde website te vinden.

Tijdens PlayStation: The Concert wordt live muziek gespeeld uit verschillende bekende PlayStation-franchises, met zowel klassieke als moderne instrumenten. Onder andere de soundtracks van Bear McCreary uit God of War, Gustavo Santaolalla uit The Last of Us en muziek van de Nederlandse Joris de Man uit de Horizon-reeks zijn te horen. 

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Visions of Mana-regisseur richt nieuwe studio op na sluiten van NetEase-studio
Nieuws

Visions of Mana-regisseur richt nieuwe studio op na sluiten van NetEase-studio

Studio Sasanqua moet de verantwoordelijkheid van gameprestaties bij het management leggen

Kenji Ozawa, een van de regisseurs van Visions of Mana, heeft een nieuwe ontwikkelstudio opgericht nadat NetEase vorig jaar zijn vorige studio sloot.

Hoewel de Mana-serie eigendom is van Square Enix, werd het meest recente deel, Visions of Mana, ontwikkeld door de NetEase-studio Ouka Studios. Afgelopen augustus - kort na de release van laatstgenoemde game - kwam echter naar buiten dat er plannen waren om de studio te sluiten en dat de meeste werknemers waren ontslagen.

Kenji Ozawa, een van de regisseurs van Visions of Mana, heeft nu dus de opening van zijn nieuwe studio aangekondigd. De ontwikkelaar heet Studio Sasanqua. In een interview laat Ozawa weten dat een van de redenen dat hij deze studio heeft geopend is dat hij een werkomgeving wilde creëren waarin het management verantwoordelijk wordt gehouden voor slechte resultaten en waar de ontwikkelaars zelf buiten schot blijven. Daarmee lijkt hij te refereren naar de situatie bij NetEase.

Ozawa legt uit dat de studio aan een eerste game gaat werken, en dat hij de verantwoordelijkheid op zich zal nemen als de game niet naar verwachting presteert. Het doel is om eerst kleinere games in Unreal Engine te ontwikkelen en uiteindelijk ook grotere games voor pc en console te ontwikkelen.

Overigens bleek afgelopen december al dat Ryosuke Yoshida - de andere regisseur van Visions of Mana - na het sluiten van Ouka Studios werd aangenomen door Square Enix.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!