Moon Studios-CEO: 'Makers Cyberpunk 2077 en No Man's Sky zijn leugenaars'
Nieuws

Moon Studios-CEO: 'Makers Cyberpunk 2077 en No Man's Sky zijn leugenaars'

Moon Studios-CEO Thomas Mahler noemt de makers van Fable, No Man's Sky en Cyberpunk 2077 leugenaars in een bericht op het forum href="https://www.resetera.com/threads/why-are-gamers-so-eager-to-trust-and-even-forgive-the-snake-oil-salesmen.372420/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">ResetEra</a>.

De baas van de Ori and the Blind Forest-studio geeft onder andere Fable-maker Peter Molyneux de schuld van 'losgaan en vertellen waarom je enthousiast moet worden over games', in plaats van 'vertellen wat het product is'. "Hij kwam er ruim een decennium mee weg, terwijl journalisten en gamers het prachtig vonden om te luisteren wat oom Peter te zeggen heeft en alle dingen die hij doet voor de industrie."

Ook haalt hij Sean Murray aan, bedenker van ruimtegame No Man's Sky, die bij lancering in 2016 werd bekritiseerd wegens ontbrekende aspecten en andere gebroken beloftes. Volgens Mahler liet Murray spelers denken dat het ging om 'Minecraft in de ruimte' waarin 'je letterlijk alles kan doen', en werden de 'leugens en het bedrog vergeten' na de daaropvolgende updates. "Thanks Geoff Keighley", voegt hij daaraan toe. "Dat soort gedrag belonen draagt vast bij aan de groei van de industrie".

Verder zegt Thomas Mahler dat Cyberpunk-makers CD Projekt Red 'afkeken bij Molyneux en Murray' en een product uitbrachten dat 'een fractie' was van 'wat de ontwikkelaar gehypet had'.

"En toch, gamers en journalisten lijkt het weinig uit te maken", sluit Mahler zijn verhaal af. "Ja de backlash komt, maar meestal zie je een hoop mensen bekvechten dat ze de game toch wel leuk vinden. Dat is niet het punt. 

Het maakt niet uit of slangenolie lekker smaakt. Verkoop me geen features die niet bestaan. Schets geen beeld dat niet bestaat. Lieg niet tegen me. Je naait spelers Je naait journalisten (die moeten beter weten, dus schaam je) en je naait andere ontwikkelaars."

Geen van de genoemde ontwikkelaars heeft nog gereageerd op het bericht.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025
Nieuws

Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025

Game komt naar PS5, PS4, Xbox Series, Switch en pc

Ratatan, de spirituele opvolger van Patapon, komt in de loop van 2025 uit.

Dat hebben ontwikkelaars TVT en Ratata Arts aangekondigd. Daarbij zal Game Source Entertainment de game uitgeven. Het spel is op dit moment middels een demo speelbaar op de WePlay Expo in Shanghai.

Ratatan is de nieuwe game van Hiroyuki Kotani, de maker van de Patapon-games. Het spel kent dan ook hetzelfde principe: spelers moeten op de maat van muziek op de juiste knoppen drukken om zo een leger aan wezentjes aan te sturen. Vorig jaar werd er een succesvolle crowdfunding gehouden.

Ratatan verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc. Hieronder is een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door
Nieuws

Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door

Er komt minder focus op de ontwikkeling van spellen

Thunderful Group, de uitgever en ontwikkelaar van de Steamworld-games, heeft aangekondigd tachtig tot honderd werknemers te ontslaan.

Het bedrijf ziet geen andere alternatieven om "de houdbaarheid en weerstand" op de lange termijn te houden. Het is daarbij de tweede herstructureringsronde binnen een jaar tijd - begin dit jaar werd er al ongeveer een vijfde van het totaal aantal ontwikkelaars ontslagen.

Thunderful Group ontstond in 2017 na een fusie van de Zweedse ontwikkelaars Image & Form en Zoink. Sindsdien heeft het bedrijf diverse studio's en uitgevers opgekocht, waaronder Somerville-ontwikkelaar Jumpship.

In een bericht op de website van Thunderful valt te lezen dat de verwachte omzet dit jaar niet is behaald. Men gaat een grotere focus leggen op het uitgeven van extern ontwikkelde spellen om zo de kosten de kop in te drukken en flexibeler te kunnen zijn - al zal men "wat interne ontwikkelcapaciteit behouden".

Thunderful liet eerder al weten dat het eind vorig jaar uitgekomen Steamworld Build beneden verwachtingen had gepresteerd. De ontwikkeling van Steamworld Headhunter werd toen gepauzeerd. Afgelopen augustus kwam daarnaast Steamworld Heist 2 uit.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!