Microsoft geeft geld terug voor nooit uitgekomen Redfall-dlc

Microsoft geeft geld terug voor nooit uitgekomen Redfall-dlc

Ontwikkelaar Arkane Austin werd eerder dit jaar gesloten

Microsoft is begonnen met geld teruggeven aan mensen die betaald hebben voor nooit verschenen Redfall-dlc.

Mensen hebben bijvoorbeeld 110 euro (op Xbox) of 100 euro (op pc) betaald voor een Bite Back Edition van de game, waarmee aankomende dlc beloofd was. Ook kon de dlc los gekocht worden. In de dlc zouden onder andere twee nieuwe speelbare personages met unieke krachten en andere content zitten.

Arkane Austin, de ontwikkelaar van het overwegend slecht ontvangen Redfall, werd eerder dit jaar echter gesloten door eigenaar Microsoft. Het zag er dan ook naar uit dat de dlc voor Redfall nooit meer zou verschijnen, en Windows Central claimt te hebben vernomen dat mensen het betaalde geld vanaf nu terugkrijgen.

Afgelopen mei kwam nog wel een laatste update voor Redfall uit waarmee onder andere de eerder beloofde offline modus aan het spel is toegevoegd. Daardoor kan er nu ook gepauzeerd worden in de singleplayermodus.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

Het meest nette was geweest als de game nooit was uitgekomen of pas wanneer de game af was. Op zich is de offline modus en het terugbetalen van de gedupeerden wel netjes, maar het was niet nodig geweest. Ik begrijp dat Microsoft de game wilde annuleren of uitstellen, maar dat de studio toch wilde releasen. Microsoft had als eigenaar dat gewoon tegen moeten houden. Nu wordt een studio gesloten doordat een paar managers bij Microsoft en bij de studio een domme beslissing genomen hebben en zitten werknemers zonder werk.

0
test

Dit is dus niet waar. Redfall was al in ontwikkeling voordat MS Bethesda had overgenomen en MS wou alle studios hun ding laten blijven doen. Het enige wat MS geannuleerd heeft is de versie voor de PS5. Het gerucht is dat de ontwikkkelaars zelf eigenlijk geen live service game wouden maken maar werden 'gepushed' door Zenimax. 70% van de ontwikkelaars hebben uiteindelijk de studio ook verlaten omdat ze niet tevreden waren met de richting de studio en Redfall op ging MS de schuld geven is dus onterecht

[Reactie gewijzigd door Ryme op 21 juni 2024 - 08:24]

0
test

Je kan MS als nieuwe eigenaar er wel de schuld van geven dat ze niet ingegrepen hebben tijdens de productie van het spel. Zenimax was te koop omdat het daar niet ideaal draaide en ze enkele games hadden die niet de gehoopte successen haalden. Op dat moment is een volledige hands off approach niet de juiste aanpak imo.

0
test

Nee! Ook jouw informatie klopt niet. MS had al van tevoren gezegd dat ze de studio's de games zouden laten maken waar ze op dat moment mee bezig waren. Maar het is wel lekker makkelijk om met de vinger te wijzen als er iets fout gaat. Als ze zich er wel mee bemoeid hadden, en het was nog steeds niet goed, dan was het ook de schuld geweest van MS natuurlijk. MS heeft Zenimax gekocht omdat Sony elke keer deals sloot met Bethesda om games exclusief te houden op hun platform zoals Deathloop en Ghostwire. Dat hebben ze tenminste verklaard tijdens de rechtszaak die was aangespannen vanwege de hele deal. Nergens kan ik de informatie vinden dat het slecht ging met Zenimax waar jij het over hebt. Zenimax had nooit moeten kiezen om de game als live service game aan te bieden. De ontwikkelaars zelf hadden al afgedwongen om niet veel microtransacties toe te voegen. Het is ook niet voor niks dat er zoveel ontwikkelaars daar zijn weggegaan.

0

Aanbevolen voor jou