Microsoft claimt tevreden te zijn met prestaties van Hi-Fi Rush
'We kunnen niet blijer zijn met wat het team van Tango Gameworks heeft afgeleverd'
Xbox-marketeer Aaron Greenberg geeft aan dat Microsoft tevreden is met met hoe Hi-Fi Rush bij de consument presteert.
Dat deed hij op Twitter. "Hi-Fi Rush is een 'doorbraakhit' voor ons en onze spelers qua alle belangrijke metingen en verwachtingen. We kunnen niet blijer zijn met wat het team van Tango Gameworks heeft afgeleverd."
De opmerking van Greenberg komt niet uit de lucht vallen; tijdens de
eerder deze week claimde journalist Jeff Grubb dat Microsoft teleurgesteld zou zijn in de prestaties van de eerder dit jaar op Game Pass verschenen game. Het spel is ook los te koop.
"Ik heb gehoord dat de game niet het geld heeft opgeleverd dat nodig was. Het spel ontving goede recensies en mensen waren enthousiast, dus waar leg je de schuld neer? Is het de prijs? Komt het omdat het spel plotseling uitkwam? Had het meer kunnen verkopen? Of komt het door Game Pass?"
Tijdens de Developer_Direct in januari werd Hi-Fi Rush onthuld. Toen werd ook aangekondigd dat de game diezelfde avond uit zou komen. Het spel verscheen op Xbox, pc en Game Pass. De kleurrijke actiegame laat spelers op de maat van muziek vechten en platformen. Hoewel het niet verplicht is om de ritme te volgen, zorgt dat er voor dat men meer schade aanricht. Spelers kruipen in de huid van Chai, die graag ooit een rockster zou worden en het opneemt tegen de robotonderdanen van een sinister bedrijf. De game bevat zowel unieke als gelicenseerde muziek, onder andere van Nine Inch Nails en The Black Keys.
Ron Vorstermans deelde een 9 uit aan het spel in de Gamer.nl-recensie: "Hi-Fi Rush is een zeer gelikte actieplatformer die zijn centrale concept van ritme ontzettend consequent uitvoert. De animaties zijn daarbij van een fenomenaal niveau. Hi-Fi Rush is eigenlijk gewoon het type game dat je van de daken laat schreeuwen hoe cool videogames kunnen zijn."