Microsoft claimt tevreden te zijn met prestaties van Hi-Fi Rush
Nieuws

Microsoft claimt tevreden te zijn met prestaties van Hi-Fi Rush

'We kunnen niet blijer zijn met wat het team van Tango Gameworks heeft afgeleverd'

Xbox-marketeer Aaron Greenberg geeft aan dat Microsoft tevreden is met met hoe Hi-Fi Rush bij de consument presteert.

Dat deed hij op Twitter. "Hi-Fi Rush is een 'doorbraakhit' voor ons en onze spelers qua alle belangrijke metingen en verwachtingen. We kunnen niet blijer zijn met wat het team van Tango Gameworks heeft afgeleverd."

De opmerking van Greenberg komt niet uit de lucht vallen; tijdens de

Watch on YouTube

eerder deze week claimde journalist Jeff Grubb dat Microsoft teleurgesteld zou zijn in de prestaties van de eerder dit jaar op Game Pass verschenen game. Het spel is ook los te koop.

"Ik heb gehoord dat de game niet het geld heeft opgeleverd dat nodig was. Het spel ontving goede recensies en mensen waren enthousiast, dus waar leg je de schuld neer? Is het de prijs? Komt het omdat het spel plotseling uitkwam? Had het meer kunnen verkopen? Of komt het door Game Pass?"

Tijdens de Developer_Direct in januari werd Hi-Fi Rush onthuld. Toen werd ook aangekondigd dat de game diezelfde avond uit zou komen. Het spel verscheen op Xbox, pc en Game Pass. De kleurrijke actiegame laat spelers op de maat van muziek vechten en platformen. Hoewel het niet verplicht is om de ritme te volgen, zorgt dat er voor dat men meer schade aanricht. Spelers kruipen in de huid van Chai, die graag ooit een rockster zou worden en het opneemt tegen de robotonderdanen van een sinister bedrijf. De game bevat zowel unieke als gelicenseerde muziek, onder andere van Nine Inch Nails en The Black Keys.

Ron Vorstermans deelde een 9 uit aan het spel in de Gamer.nl-recensie: "Hi-Fi Rush is een zeer gelikte actieplatformer die zijn centrale concept van ritme ontzettend consequent uitvoert. De animaties zijn daarbij van een fenomenaal niveau. Hi-Fi Rush is eigenlijk gewoon het type game dat je van de daken laat schreeuwen hoe cool videogames kunnen zijn."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze
Nieuws

Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze

Adolf Kristjansson neemt het stokje van de vorig jaar vertrokken Tobias Sjögren over

Payday-ontwikkelaar Starbreeze heeft een nieuwe CEO: Adolf Kristjansson.

Kristjansson was voorheen de senior director van global commercial strategy bij Electronic Arts. In zijn nieuwe rol als CEO van Starbreeze wil hij het bedrijf omvormen tot een studio die er meerdere grote titels op nahoudt. Ook de Payday-franchise moet verder uitgebreid worden.

Tobias Sjögren, de vorige CEO van Starbreeze, vertrok begin vorig jaar. De studio liet toen weten dat er "ander leiderschap" nodig was. Sinds de release van Payday 3in 2023 krijgt de ontwikkelaar veel kritiek te verduren, onder andere vanwege aanhoudende serverproblemen. Starbreeze gaf aan dat Payday 3 onder verwachtingen presteert. Sjörgen bood voorheen al publiekelijk zijn excuses aan voor de situatie.

Toen Sjögren vorig jaar aftrad, nam Jürgen Goeldner, de voormalige CEO van Focus Entertainment, de rol op zich. Het was toen al bekend dat dit tijdelijk zou zijn.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan
Nieuws

Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan

Verschijnt later dit voorjaar via Steam Early Access

Jagex heeft de openwereldsurvival en -craftinggame Runescape: Dragonwilds uit de doeken gedaan.

Het gaat om een nieuwe game gesitueerd in het Runescape-universum die gericht is op overleven op het continent Ashenfall. Spelers kunnen de skills uit Runescape gebruiken en levelen om goed te worden in bijvoorbeeld bouwen en toverdrankjes brouwen.

Spelers kunnen in de game een met de hand ontwikkeld landschap verkennen waarin allerlei eeuwenoude geheimen en zowel oude als nieuwe vijanden op de loer liggen. Het spel, dat op Unreal Engine 5 draait, kan daarbij door maximaal vier spelers in co-op gespeeld worden.

Runescape: Dragonwilds moet ergens later dit voorjaar via Steam Early Access verschijnen. Volgend jaar moet de uiteindelijke versie van de game uitkomen, ook op consoles. Op 15 april om 18:00 uur onthult Jagex meer details in een presentatie via Twitch.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!