Microsoft claimt tevreden te zijn met prestaties van Hi-Fi Rush
Nieuws

Microsoft claimt tevreden te zijn met prestaties van Hi-Fi Rush

'We kunnen niet blijer zijn met wat het team van Tango Gameworks heeft afgeleverd'

Xbox-marketeer Aaron Greenberg geeft aan dat Microsoft tevreden is met met hoe Hi-Fi Rush bij de consument presteert.

Dat deed hij op Twitter. "Hi-Fi Rush is een 'doorbraakhit' voor ons en onze spelers qua alle belangrijke metingen en verwachtingen. We kunnen niet blijer zijn met wat het team van Tango Gameworks heeft afgeleverd."

De opmerking van Greenberg komt niet uit de lucht vallen; tijdens de

Watch on YouTube

eerder deze week claimde journalist Jeff Grubb dat Microsoft teleurgesteld zou zijn in de prestaties van de eerder dit jaar op Game Pass verschenen game. Het spel is ook los te koop.

"Ik heb gehoord dat de game niet het geld heeft opgeleverd dat nodig was. Het spel ontving goede recensies en mensen waren enthousiast, dus waar leg je de schuld neer? Is het de prijs? Komt het omdat het spel plotseling uitkwam? Had het meer kunnen verkopen? Of komt het door Game Pass?"

Tijdens de Developer_Direct in januari werd Hi-Fi Rush onthuld. Toen werd ook aangekondigd dat de game diezelfde avond uit zou komen. Het spel verscheen op Xbox, pc en Game Pass. De kleurrijke actiegame laat spelers op de maat van muziek vechten en platformen. Hoewel het niet verplicht is om de ritme te volgen, zorgt dat er voor dat men meer schade aanricht. Spelers kruipen in de huid van Chai, die graag ooit een rockster zou worden en het opneemt tegen de robotonderdanen van een sinister bedrijf. De game bevat zowel unieke als gelicenseerde muziek, onder andere van Nine Inch Nails en The Black Keys.

Ron Vorstermans deelde een 9 uit aan het spel in de Gamer.nl-recensie: "Hi-Fi Rush is een zeer gelikte actieplatformer die zijn centrale concept van ritme ontzettend consequent uitvoert. De animaties zijn daarbij van een fenomenaal niveau. Hi-Fi Rush is eigenlijk gewoon het type game dat je van de daken laat schreeuwen hoe cool videogames kunnen zijn."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Obsidians Avowed kan nu worden gereserveerd
Nieuws

Obsidians Avowed kan nu worden gereserveerd

Game komt op 18 februari uit op Xbox Series, pc en Game Pass

De digitale pre-orders voor Avowed, de nieuwe actie-rpg van Obsidian Entertainment, zijn geopend.

Dat werd aangekondigd middels een nieuwe trailer die hieronder bekeken kan worden. Daarin wordt ook nogmaals de eerder dit jaar bevestigde releasedatum getoond. Naast een standaard editie komt er ook een digitale Premium-editie beschikbaar die vijf dagen eerder toegang tot de game geeft, alsmede twee skinpacks, een digitale artbook en soundtrack.

Dan is er nog de fysieke Premium-steelbook met al het bovenstaande en een landkaart. Mensen die de standaard editie kopen (of spelen via Xbox Game Pass) kunnen altijd op een later moment nog beslissen om middels een upgrade een andere editie aan te schaffen. Verder werden ook de systeemeisen van het spel op Steam gedeeld.

Avowed speelt zich in het universum van de Pillars of Eternity-franchise af, al hoeft men die titels niet gespeeld te hebben om toch van Avowed te kunnen genieten. Deze games zijn net als Avowed ontwikkeld door Obsidian. Xbox-topman Phil Spencer liet onlangs nog weten dat Avowed eerder dit jaar niet werd uitgesteld omdat de oude releasedatum niet gehaald kon worden, maar om de line-up van het bedrijf meer te verspreiden.

Avowed komt op 18 februari 2025 naar Xbox Series X en S, pc en Xbox Game Pass.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
GTA Trilogy-maker negatief over verwijderen van studionaam uit de intro
Nieuws

GTA Trilogy-maker negatief over verwijderen van studionaam uit de intro

Grove Street Games wordt niet meer genoemd op het startscherm van de game

De baas van Grove Street Games, de ontwikkelaar van Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition, heeft zich negatief uitgesproken over het feit dat de naam van de studio uit de collectie is gepatcht.

Eerder deze week kwam er een update uit voor de collectie op consoles en pc, waarmee diverse verbeteringen uit de smartphoneversie werden toegevoegd aan deze versies. De update zorgde er ook voor dat het openingsscherm van de game gelijk is getrokken met de mobiele versie. Daar wordt echter niet Grove Street Games, de ontwikkelaar van Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition, in genoemd, en nu dus ook niet op consoles en pc.

Thomas Williamson, de directeur van Grove Street Game, reageerde gepikeerd op social media. "Hypothetisch gezien is het een naaistreek om de hoofdontwikkelaars uit de credits te verwijderen middels een update, zeker wanneer de update honderden verbeteringen bevat die door die ontwikkelaars zijn gemaakt."

Spelers hebben Williamson inmiddels deels gecorrigeerd: de namen van de ontwikkelaar en de werknemers zijn nog steeds in de aftiteling van het spel te vinden. De studionaam is alleen uit het introscherm verdwenen. Gecombineerd met het feit dat veel gamers van mening zijn dat de oorspronkelijke release van Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition geplaagd werd door problemen, reageren de meeste fans alles behalve begripvol op de tweet van de ontwikkelaar.

Hoe dan ook zorgt de onlangs verschenen update er voor dat er bijvoorbeeld een 'Classic Lightning'-optie wordt toegevoegd. Daarmee krijgen de drie games in de collectie - Grand Theft Auto 3, Vice City en San Andreas - vergelijkbaar kleurgebruik als de oorspronkelijke versies. Mensen kunnen kiezen of ze dit aan of uitzetten, maar standaard staat het aan. Verder zijn er diverse andere visuele en gameplaytechnische verbeteringen doorgevoerd. Spelers kunnen nu bijvoorbeeld rennen en ondertussen jachtgeweren, vlammenwerpers en assault rifles gebruiken.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!