Larian ontkent geruchten over releasedatum Xbox-versie Baldur's Gate 3
Nieuws

Larian ontkent geruchten over releasedatum Xbox-versie Baldur's Gate 3

'We willen vooral een erg goede versie uitbrengen die Xbox-fans verdienen'

Nadat er afgelopen week geruchten naar buiten kwamen over de mogelijke releasedatum van de Xbox Series-versie van Baldur's Gate 3, heeft ontwikkelaar Larian Studios dit ontkend.

Afgelopen weekend claimde Exputer te hebben vernomen dat de Xbox Series-versie van de game op 6 december zou verschijnen. De director of publishing bij Larian, Michael Douse, liet kort daarna op X weten dat dit ook "nieuws voor hem" was - oftewel dat fans het gerucht niet moeten geloven.

Hij vervolgde: "We weten de releasedatum zodra we ons zeker voelen over de uiteindelijke versie. Het plan is nog altijd dit jaar. We willen vooral een erg goede versie uitbrengen die Xbox-fans verdienen. Dat betekent dat we er aan werken tot we er blij mee zijn."

Baldur's Gate 3 verscheen eerder dit jaar al voor pc en PlayStation 5, maar Larian kreeg splitscreen multiplayer niet aan de praat op Xbox Series S. Uiteindelijk werd besloten dit te laten vallen in die versie, zodat het spel nog dit jaar uit kan komen. Het is mogelijk dat splitscreen multiplayer na release van de Xbox-versie alsnog wordt toegevoegd middels een update.

Bastiaan Vroegop gaf een 9,5 aan het spel: "Baldur's Gate 3 is de beste rpg in jaren. Het spel is niet voor iedereen gemaakt en bevat vooral voor niet-D&D'ers een steile leercurve. Maar wie bereid is er in te duiken, vindt een game die je meer keuzevrijheid biedt dan we ooit in genregenoten zagen." Afgelopen week kwam een nieuwe patch voor de game uit.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Killing Time: Resurrected arriveert later deze maand
Nieuws

Killing Time: Resurrected arriveert later deze maand

Voor PlayStation- en Xbox-consoles, Nintendo Switch en pc

Killing Time: Resurrected komt op 17 oktober uit, zo heeft Nightdive Studios aangekondigd.

Het gaat om een eerder dit jaar aangekondigde remaster van de klassieke first-person shooter Killing Time. Het origineel verscheen in 1995 op 3DO en een jaar later op pc, en draait om een student egyptologie die in het landgoed van de rijke Tess Conway belandt. Zij wilde het geheim achter eeuwig leven achterhalen, maar dit is helemaal fout gegaan, en het landgoed zit nu vol met bovennatuurlijke vijanden. De game houdt het midden tussen horror en comedy.

De remaster laat spelers schakelen tussen de oorspronkelijke graphics en verbeterde beelden, en heeft ook verbeterde besturing. Het spel komt naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc (via Steam, GOG en Humble Store).

Nightdive Studios staat bekend om hun remakes en remasters, waaronder van System Shock, de Turok-games, Doom 64, Shadow Man en Blade Runner. Ook werkt de studio aan een remaster van The Thing.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Retro-survivalhorrorgame Crow Country komt naar Switch en PS4
Nieuws

Retro-survivalhorrorgame Crow Country komt naar Switch en PS4

Game is al verkrijgbaar voor pc, PS5 en Xbox Series

De survivalgame Crow Country verschijnt op 16 oktober voor Nintendo Switch en PlayStation 4.

Dat heeft ontwikkelaar SFB Games - onder andere bekend van Switch-launchgame Snipperclips - aangekondigd. De game kwam afgelopen mei al uit voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en Steam.

Crow Country is geïnspireerd door de survivalhorrorgames die voornamelijk op de eerste PlayStation verschenen. In de game bezoeken spelers een ogenschijnlijk verlaten pretpark. Ze besturen Mara Forest, een "jonge vrouw die onderzoekt waarom de mysterieuze Edward Crow zijn beroemde pretpark heeft gesloten en hoe hij daarna is verdwenen".

De game legt de nadruk op de schaarse beschikbaarheid van items. Daarnaast moeten er puzzels opgelost worden en komen spelers logischerwijs angstaanjagende vijanden tegen. De graphics doen daarbij denken aan de survivalhorrorgames en rpg's van weleer die voorgerenderde achtergronden toonden - al kan men in deze game de camera bewegen en daardoor zien dat het hier wel om 3D-omgevingen gaat.

Daarbij kan de game met expres omslachtige besturing gespeeld worden die doet denken aan de oude Resident Evil-games, al is er ook een optie voor moderne besturing. Daarnaast is er een zogeheten Exploration-modus waarbij alle vijanden en andere gevaren worden uitgeschakeld.

Hieronder kan een nieuwe trailer bekeken worden.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Windblown van Dead Cells-makers verschijnt later deze maand
Nieuws

Windblown van Dead Cells-makers verschijnt later deze maand

Ook komt er vlak voor release een demo beschikbaar

De Early Access-versie van Windblown, de nieuwe game van Dead Cells-ontwikkelaar Motion Twin, verschijnt op 24 oktober.

Dat heeft de ontwikkelaar deze week aangekondigd. Het spel verschijnt via Steam Early Access, en van 14 tot en met 21 oktober komt er alvast een demo met de eerste levels van het spel beschikbaar. Dan wordt de nieuwe editie van Steam Next Festival gehouden. Geboekte progressie tijdens deze demo kan naar de Early Access-versie worden meegenomen.

De Early Access-versie zelf zal vijf verschillende omgevingen en twaalf hoofdwapens bevatten. Waar de demo alleen voor singleplayerervaringen bedoel is, kan de game zelf door drie spelers doorlopen worden. De game moet minstens een jaar in Early Access blijven en in de tussentijd diverse nieuwe omgevingen, levels en wapens ontvangen.

Windblown werd afgelopen december tijdens The Game Awards aangekondigd. De game wordt omschreven als een pijlsnelle roguelite met combat, waarbij waarbij spelers in hun eentje of teams bestaande uit drie spelers online kunnen spelen. De game moet daarbij volgens de makers "uitdagend, maar eerlijk" worden.

Spelers besturen personages genaamd Leapers. Deze personages nemen het op tegen de Vortex en hun Sentinel-minions. De Leapers zijn enorm snel, mede dankzij de stuwraketten die ze met zich meedragen. Er wordt voornamelijk een isometrisch cameraperspectief aangehouden. Ook vallen de cel-shaded graphics van de personages in de spelwereld op.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!