Krafton: 'We denken niet dat Hi-Fi Rush 2 ons geld op gaat leveren'
Tango Gameworks werd gesloten door Xbox, maar overgenomen en weer geopend door Krafton
Volgens Krafton-CEO Changhan Kim heeft het bedrijf niet per se Tango Gameworks en de rechten op Hi-Fi Rush gekocht om winst te maken, maar vanwege de creativiteit van de ontwikkelaar.
Dat laat hij weten in een interview met Game Developer. "We wilden hun nalatenschap behouden. Hoewel hun games niet gigantisch succesvol waren, zagen we veel creativiteit. Daarom wilden we met ze werken."
Kim vervolgt: "We konden Tango Gameworks niet aanschaffen vanwege hun financiën, toch? We denken eerlijk gezegd niet dat een Hi-Fi Rush 2 ons geld gaat opleveren. Maar het maakt onderdeel uit van onze poging om games te ontwikkelen die onszelf uitdagen."
Onlangs werd aangekondigd dat Krafton, het Zuid-Koreaanse bedrijf verantwoordelijk voor het uitgeven van PUBG: Battlegrounds, Tango Gameworks en de rechten op Hi-Fi Rush had gekocht. Eerder dit jaar kondigde Xbox, dat in 2021 ZeniMax overnam, waar Tango Gameworks onderdeel van uitmaakte, tijdens een ontslagronde aan dat het de ontwikkelstudio zou sluiten.
"Tango Gameworks is creatief", zo legt Kim uit. "Ze willen nieuwe dingen proberen, en dat willen wij ook vaker doen. Games maken kan goed of slecht aflopen; het is een risico. Maar door meer projecten in ontwikkeling te hebben, verspreid je dat risico. Er hoeft maar één project een groot succes te worden."
Daarom mag Tango Gameworks onder Krafton volgens Kim ook risico's blijven nemen. "Zolang de productiekosten maar worden terugverdiend als het mogelijk is. Dat kan op zichzelf al uitdagend zijn. Maar door het te proberen, kun je een grote hit scoren. Ik geloof niet in mensen die claimen te weten wat een grote hit wordt. Ik wil iemand die iets nieuws probeert."