Krafton: 'We denken niet dat Hi-Fi Rush 2 ons geld op gaat leveren'
Nieuws

Krafton: 'We denken niet dat Hi-Fi Rush 2 ons geld op gaat leveren'

Tango Gameworks werd gesloten door Xbox, maar overgenomen en weer geopend door Krafton

Volgens Krafton-CEO Changhan Kim heeft het bedrijf niet per se Tango Gameworks en de rechten op Hi-Fi Rush gekocht om winst te maken, maar vanwege de creativiteit van de ontwikkelaar.

Dat laat hij weten in een interview met Game Developer. "We wilden hun nalatenschap behouden. Hoewel hun games niet gigantisch succesvol waren, zagen we veel creativiteit. Daarom wilden we met ze werken."

Kim vervolgt: "We konden Tango Gameworks niet aanschaffen vanwege hun financiën, toch? We denken eerlijk gezegd niet dat een Hi-Fi Rush 2 ons geld gaat opleveren. Maar het maakt onderdeel uit van onze poging om games te ontwikkelen die onszelf uitdagen."

Onlangs werd aangekondigd dat Krafton, het Zuid-Koreaanse bedrijf verantwoordelijk voor het uitgeven van PUBG: Battlegrounds, Tango Gameworks en de rechten op Hi-Fi Rush had gekocht. Eerder dit jaar kondigde Xbox, dat in 2021 ZeniMax overnam, waar Tango Gameworks onderdeel van uitmaakte, tijdens een ontslagronde aan dat het de ontwikkelstudio zou sluiten.

"Tango Gameworks is creatief", zo legt Kim uit. "Ze willen nieuwe dingen proberen, en dat willen wij ook vaker doen. Games maken kan goed of slecht aflopen; het is een risico. Maar door meer projecten in ontwikkeling te hebben, verspreid je dat risico. Er hoeft maar één project een groot succes te worden."

Daarom mag Tango Gameworks onder Krafton volgens Kim ook risico's blijven nemen. "Zolang de productiekosten maar worden terugverdiend als het mogelijk is. Dat kan op zichzelf al uitdagend zijn. Maar door het te proberen, kun je een grote hit scoren. Ik geloof niet in mensen die claimen te weten wat een grote hit wordt. Ik wil iemand die iets nieuws probeert."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Kaitlyn Dever bewust van haat die The Last of Us-personage Abby ontvangt
Nieuws

Kaitlyn Dever bewust van haat die The Last of Us-personage Abby ontvangt

'Het is moeilijk om mijzelf er van te weerhouden er zo nu en dan naar te kijken'

Kaitlyn Dever, de actrice die in het aankomende tweede seizoen van HBO-serie The Last of Us de rol van Abby vertolkt, heeft aangegeven zich bewust te zijn van de haat rondom het personage op internet.

Dat meldde ze in een interview met ScreenRant. "Het is moeilijk om dat niet op internet mee te krijgen, en het is moeilijk om mijzelf er van te weerhouden er zo nu en dan naar te kijken, zeker gezien mijn rol. Ik wil het personage eer aan doen en de fans trots maken door haar op een bepaalde manier tot leven te wekken."

Dever vervolgt: "Mijn hoofdfocus lag echter op de samenwerking tussen (showrunners) Neil (Druckmann) en Craig (Mazin), en er zeker van te zien dat ik de kern bereik van wie ze is, wat haar motiveert en haar emotionele staat; haar woede en frustratie en rouw. Ik wilde er zeker van zijn dat ik daar mijn meeste energie op richtte."

Afgelopen weekend werd er op SXSW een panel gehouden rondom het aankomende tweede The Last of Us-seizoen. Daar werd ook een nieuwe trailer getoond. Uit de trailer en het panel, dat hier volledig terug is te bekijken, blijkt ook dat de Cordyceps-sporen uit de games die in het eerste seizoen ontbraken in het tweede seizoen hun opwachting maken.

Het tweede seizoen verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zijn er vijf jaar na de gebeurtenissen uit het eerste seizoen verstreken. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Diverse Mario-games op Switch eShop met korting te koop
Nieuws

Diverse Mario-games op Switch eShop met korting te koop

Waaronder Super Mario Bros. Wonder en Luigi's Mansion 3

Meerdere Mario-games en spellen gerelateerd aan Mario zijn nu tijdelijk met korting te koop via de Nintendo Switch eShop.

De kortingsactie is gisteren - op Mario Dag - begonnen en loopt nog tot 23 maart. Zo zijn Super Mario Bros. Wonder, Princess Peach: Showtime, Luigi's Mansion 3, Paper Mario: The Origami King en Super Mario RPG allen voor 39,99 euro in plaats van 59,99 euro verkrijgbaar. Ook voor Captain Toad: Treasure Tracker en Mario vs. Donkey Kong zijn kortingsacties geldig. Een overzicht is hier te vinden.

De kortingsactie is niet de enige manier waarop gisteren Mario Dag wordt gevierd. Zo is er ook een grote Lego-set rondom Mario Kart aangekondigd. Daarnaast kunnen mensen die de Alarmo-wekker hebben nu gratis wekscènes gebaseerd op Super Mario Bros. downloaden. De wekker is nu voor iedereen te koop.

In dit artikel schetsen we de geschiedenis van Nintendo's besnorde mascotte. "Wat de toekomst Mario ook brengt, één ding is zeker: de platformheld is een absoluut icoon en mag inmiddels de grootvader van de game-industrie worden genoemd", zo schrijven we. "Door de jaren heen is Mario juist zo relevant gebleven, omdat hij nooit stil heeft gezeten. Hij bezit een onmiskenbaar aanpassingsvermogen die hij inzet bij de komst van nieuwe technologie en trends."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!