Het gevechtssysteem van Metaphor: ReFantazio uitgelicht
Game verschijnt op 11 oktober op Xbox Series, PS5, PS4 en pc
Afgelopen weekend zond Atlus een livestream uit met nieuwe beelden van hun aankomende rpg Metaphor: ReFantazio. Daarin stond onder andere het gevechtssysteem centraal.
Zo liet het bedrijf weten dat er meer dan veertig 'archetypes' zijn in de game - in feite 'jobs' in andere rpg's - waar spelers tussen kunnen switchen. In Akademia, een soort bibliotheekachtige faciliteit vergelijkbaar met de Velvet Room uit Persona, kunnen spelers deze archetypes managen. Daarbij kunnen de archetypes evolueren tijdens de game door een band met bepaalde NPC's op te bouwen.
Metaphor: ReFantazio is een nieuwe rpg van het creatieve team achter de Persona-spellen, dat in 2016 de ontwikkelstudio Studio Zero oprichtte. Sleutelrollen zijn weggelegd voor regisseur Katsura Hashino, componist Shoji Meguro en character designer Shigenori Soejima.
De game werd in 2016 al aangekondigd onder de naam Project Re:Fantasy, al werd er vorig jaar pas meer informatie onthuld. Het spel speelt zich af in het Verenigd Koninkrijk van Euchronia, een middeleeuws fantasierijk dat als 'spiegel' voor onze moderne wereld dient. Wanneer de koning wordt vermoord breekt er chaos uit in Euchronia en komt er een unieke vorm van magie vrij - genaamd Royal Magic - die voorheen alleen aan de koning besteed was. Er wordt een toernooi georganiseerd om te kijken wie de troon overneemt.
Spelers besturen een jongen van de Elda-stam die wordt beschuldigd van het gebruiken van 'verboden magie'. Hij gaat op avontuur om zijn jeugdvriend - de kroonprins van Euchronia - te ontdoen van een vloek. Tijdens zijn reis wordt hij bijgestaan door de fee Gallica.
Metaphor: ReFantazio verschijnt op 11 oktober voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc. Tijdens de Summer Game Fest-liveshow werd een nieuwe trailer van de game getoond.