Halo-veteranen blazen nieuw leven in geannuleerde Irak-shooter Six Days in Fallujah
Nieuws

Halo-veteranen blazen nieuw leven in geannuleerde Irak-shooter Six Days in Fallujah

De eerder geannuleerde shooter Six Days in Fallujah wordt alsnog gemaakt door Highware. Dat blijkt uit een nieuwe aankondigingstrailer.

Oorspronkelijk zou Konami de shooter uitgeven, die de slag om Fellujah, Irak in 2004 weer zou geven. De game werd in 2009 echter geannuleerd wegens kritiek van onder andere soldaten en politici op het 'verheerlijken' van geweld tijdens de gebeurtenis.

Elf jaar later brengen uitgever Vicuna en ontwikkelaar Highrise de game alsnog uit. Onder andere Jaime Griesemer, lead designer van Halo en Destiny, Marty O'Donnel, audio director en componist voor Halo en Destiny en Jared Noftle, oprichter van Airtight Games, staan aan het roer van de game.

Vicuna benadrukt dat het nauw samenwerkt met mariniers en soldaten om het verhaal authentiek te vertellen. 

"Het is lastig om via neppe mensen die neppe dingen op neppe plekken doen te begrijpen wat oorlog is. Deze generatie bracht net als anderen in de geschiedenis offers en toonde moed in Irak. En nu bieden ze ons een nieuwe manier om een van de belangrijkste evenementen van deze eeuw te begrijpen. Het is tijd om gedateerde stereotypen van wat videogames kunnen zijn te ontkrachten"

Six Days in Fallujah verschijnt in 2021 op pc en consoles. 

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Achter de schermen bij PlayStation: The Concert
Nieuws

Achter de schermen bij PlayStation: The Concert

Op 29 april doet het concert Ziggo Dome te Amsterdam aan

Een nieuwe video gepubliceerd door Sony geeft fans een kijkje achter de schermen bij het aankomende PlayStation: The Concert.

In de video praten diverse componisten van gamemuziek over de aankomende wereldwijde tournee. PlayStation: The Concert werd afgelopen oktober al aangekondigd. Hier kunnen fans muziek uit verschillende PlayStation-franchises live horen. Het concert komt onder andere naar de Ziggo Dome in Nederland. Op 29 april kunnen fans de muziek, met bijbehorende beelden uit de games, beluisteren.

Tickets zijn al sinds 18 oktober aan te schaffen via de website van PlayStation. Voor het concert in Ziggo Dome moeten geïnteresseerden minstens 77 euro betalen. Het concert komt overigens ook naar zo’n tweehonderd andere steden in Europa en de Verenigde Staten. Een compleet overzicht van tourdata is op bovengenoemde website te vinden.

Tijdens PlayStation: The Concert wordt live muziek gespeeld uit verschillende bekende PlayStation-franchises, met zowel klassieke als moderne instrumenten. Onder andere de soundtracks van Bear McCreary uit God of War, Gustavo Santaolalla uit The Last of Us en muziek van de Nederlandse Joris de Man uit de Horizon-reeks zijn te horen. 

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Visions of Mana-regisseur richt nieuwe studio op na sluiten van NetEase-studio
Nieuws

Visions of Mana-regisseur richt nieuwe studio op na sluiten van NetEase-studio

Studio Sasanqua moet de verantwoordelijkheid van gameprestaties bij het management leggen

Kenji Ozawa, een van de regisseurs van Visions of Mana, heeft een nieuwe ontwikkelstudio opgericht nadat NetEase vorig jaar zijn vorige studio sloot.

Hoewel de Mana-serie eigendom is van Square Enix, werd het meest recente deel, Visions of Mana, ontwikkeld door de NetEase-studio Ouka Studios. Afgelopen augustus - kort na de release van laatstgenoemde game - kwam echter naar buiten dat er plannen waren om de studio te sluiten en dat de meeste werknemers waren ontslagen.

Kenji Ozawa, een van de regisseurs van Visions of Mana, heeft nu dus de opening van zijn nieuwe studio aangekondigd. De ontwikkelaar heet Studio Sasanqua. In een interview laat Ozawa weten dat een van de redenen dat hij deze studio heeft geopend is dat hij een werkomgeving wilde creëren waarin het management verantwoordelijk wordt gehouden voor slechte resultaten en waar de ontwikkelaars zelf buiten schot blijven. Daarmee lijkt hij te refereren naar de situatie bij NetEase.

Ozawa legt uit dat de studio aan een eerste game gaat werken, en dat hij de verantwoordelijkheid op zich zal nemen als de game niet naar verwachting presteert. Het doel is om eerst kleinere games in Unreal Engine te ontwikkelen en uiteindelijk ook grotere games voor pc en console te ontwikkelen.

Overigens bleek afgelopen december al dat Ryosuke Yoshida - de andere regisseur van Visions of Mana - na het sluiten van Ouka Studios werd aangenomen door Square Enix.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!