Groot lek bevat nooit eerder verschenen Halo-content
Nieuws

Groot lek bevat nooit eerder verschenen Halo-content

Waaronder een demo van de eerste Halo toen de game nog in third-person was

Er is deze week voor meer dan 25 jaar aan nooit uitgekomen Halo-content op internet verschenen.

De gelekte content lijkt voort te komen uit een samenwerking tussen het modteam van Digsite en huidige Halo-ontwikkelaar Halo Studios (voorheen 343 Industries). Het bedrijf werkt al enige tijd samen met modders om oude, nooit eerder aangeboden Halo-content speelbaar te maken, zoals een E3-demo van Halo 2 in The Master Chie

Met Digsite werkte Halo Studios ook aan het beschikbaar stellen van een uit 1998 afkomstige Macworld-demo van de eerste Halo, dat op dat moment nog een third-person shooter was. Deze demo is dankzij het lek nu volledig speelbaar op pc, naast in totaal 90 GB aan bestanden gerelateerd aan nooit afgemaakte en verwijderde content uit andere Halo-games.

Volgens een voormalig lid van het Digsite-modteam is niemand van de huidige of voormalige leden van het team verantwoordelijk voor het lek, maar het is op moment van schrijven niet bekend waar het dan precies vandaan komt. Wel laat een ander voormalig Digsite-lid weten dat er niet uitbetaald wordt en dat de werkdruk hoog ligt, waardoor een aanzienlijk gedeelte van het team zou zijn opgestapt. Mogelijk heeft dat dus toch te maken met het lek.

Afgelopen oktober werd zoals hierboven al gemeld aangekondigd dat 343 Industries voortaan door het leven gaat als Halo Studios. Ook werd daarbij gemeld dat de Halo-franchise overstapt op de Unreal Engine. Er zijn volgens de studio meerdere Halo-games in ontwikkeling.

View post on X
View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Achter de schermen bij PlayStation: The Concert
Nieuws

Achter de schermen bij PlayStation: The Concert

Op 29 april doet het concert Ziggo Dome te Amsterdam aan

Een nieuwe video gepubliceerd door Sony geeft fans een kijkje achter de schermen bij het aankomende PlayStation: The Concert.

In de video praten diverse componisten van gamemuziek over de aankomende wereldwijde tournee. PlayStation: The Concert werd afgelopen oktober al aangekondigd. Hier kunnen fans muziek uit verschillende PlayStation-franchises live horen. Het concert komt onder andere naar de Ziggo Dome in Nederland. Op 29 april kunnen fans de muziek, met bijbehorende beelden uit de games, beluisteren.

Tickets zijn al sinds 18 oktober aan te schaffen via de website van PlayStation. Voor het concert in Ziggo Dome moeten geïnteresseerden minstens 77 euro betalen. Het concert komt overigens ook naar zo’n tweehonderd andere steden in Europa en de Verenigde Staten. Een compleet overzicht van tourdata is op bovengenoemde website te vinden.

Tijdens PlayStation: The Concert wordt live muziek gespeeld uit verschillende bekende PlayStation-franchises, met zowel klassieke als moderne instrumenten. Onder andere de soundtracks van Bear McCreary uit God of War, Gustavo Santaolalla uit The Last of Us en muziek van de Nederlandse Joris de Man uit de Horizon-reeks zijn te horen. 

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Visions of Mana-regisseur richt nieuwe studio op na sluiten van NetEase-studio
Nieuws

Visions of Mana-regisseur richt nieuwe studio op na sluiten van NetEase-studio

Studio Sasanqua moet de verantwoordelijkheid van gameprestaties bij het management leggen

Kenji Ozawa, een van de regisseurs van Visions of Mana, heeft een nieuwe ontwikkelstudio opgericht nadat NetEase vorig jaar zijn vorige studio sloot.

Hoewel de Mana-serie eigendom is van Square Enix, werd het meest recente deel, Visions of Mana, ontwikkeld door de NetEase-studio Ouka Studios. Afgelopen augustus - kort na de release van laatstgenoemde game - kwam echter naar buiten dat er plannen waren om de studio te sluiten en dat de meeste werknemers waren ontslagen.

Kenji Ozawa, een van de regisseurs van Visions of Mana, heeft nu dus de opening van zijn nieuwe studio aangekondigd. De ontwikkelaar heet Studio Sasanqua. In een interview laat Ozawa weten dat een van de redenen dat hij deze studio heeft geopend is dat hij een werkomgeving wilde creëren waarin het management verantwoordelijk wordt gehouden voor slechte resultaten en waar de ontwikkelaars zelf buiten schot blijven. Daarmee lijkt hij te refereren naar de situatie bij NetEase.

Ozawa legt uit dat de studio aan een eerste game gaat werken, en dat hij de verantwoordelijkheid op zich zal nemen als de game niet naar verwachting presteert. Het doel is om eerst kleinere games in Unreal Engine te ontwikkelen en uiteindelijk ook grotere games voor pc en console te ontwikkelen.

Overigens bleek afgelopen december al dat Ryosuke Yoshida - de andere regisseur van Visions of Mana - na het sluiten van Ouka Studios werd aangenomen door Square Enix.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!