Gerucht: Perfect Dark-reboot komt mogelijk episodisch uit
Nieuws

Gerucht: Perfect Dark-reboot komt mogelijk episodisch uit

Game zou over twee à drie jaar verschijnen

De nieuwe Perfect Dark-game zou mogelijk episodisch worden uitgebracht. Het spel zou nog twee tot drie jaar op zich laten wachten.

IGN heeft gisteren een uitgebreide reportage online geplaatst waarin het dertien verschillende mensen aan het woord laat die betrokken waren bij de ontwikkeling van het spel. De bronnen claimen dat de ontwikkeling van het in 2020 aangekondigde spel alles behalve soepel is verlopen, maar dat de ontwikkeling op dit moment wel voorspoedig verloopt.

De CGI-trailer die in 2020 tijdens The Game Awards werd getoond, was blijkbaar gemaakt door een extern bedrijf. Hoofdontwikkelaar The Initiative had volgens de bronnen nog niets van de game dat ook maar een beetje op die trailer leek. Het bedrijf zou vanaf het eerste moment een game hebben willen maken waarin actie en spionage gecombineerd werd, vergelijkbaar met James Bond en Mission: Impossible. De ontwikkelaar zou echter jarenlang weinig progressie hebben geboekt, omdat er constant versies van het spel werden geannuleerd. "We bleven opnieuw beginnen."

Ook zou er de eerste paar jaar een samenwerking met Certain Affinity, dat ook hielp met de Halo-franchise, zijn geweest, maar dat zou meer kwaad dan goed hebben gedaan. Waar The Initiative een ontwikkelpartner nodig had die op creatief vlak meedacht, was Certain Affinity juist gewend om duidelijke instructies te krijgen. In de loop der tijd ontstond er onrust tussen de studio's en de coronapandemie verslechtte de communicatie nog meer. Volgens een van de bronnen die bij The Initiative heeft gewerkt lag de schuld wel vooral bij die studio, en niet Certain Affinity.

De samenwerking werd in de loop van 2021 stopgezet. In september van dat jaar werd publiekelijk aangekondigd dat Tomb Raider-ontwikkelaar Crystal Dynamics ging helpen bij de ontwikkeling. Blijkbaar werd vlak voor die tijd overgestapt op Unreal Engine 5, wat ook weer veel extra werk met zich meebracht. Volgens een bron moest Crystal Dynamics zo'n beetje alles op de schop nemen.

Dat zou inmiddels echter zijn vruchten afwerpen. Crystal Dynamics zou tegenwoordig min of meer de hoofdontwikkelaar van het spel zijn - mede doordat het team bij The Initiative niet heel groot is en veel ontwikkelaars uit frustratie zijn opgestapt - en de ontwikkeling zou eindelijk voorspoedig lopen. Volgens IGN kan het nog twee tot drie jaar duren voordat de Perfect Dark-reboot uitkomt en is er een kans dat het spel op episodische basis wordt uitgebracht. Al het bovenstaande is niet officieel bevestigd door Microsoft en komt van de bronnen van IGN.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Mod die Liberty City naar GTA 5 bracht offline door druk van Rockstar
Nieuws

Mod die Liberty City naar GTA 5 bracht offline door druk van Rockstar

Liberty City Preservation Project werd in korte tijd zeer populair

Liberty City Preservation Project, een modproject die er voor zorgde dat mensen in Grand Theft Auto 5 het Liberty City uit Grand Theft Auto 4 konden bezoeken, is offline gehaald.

Afgelopen maand kwam de mod beschikbaar en kreeg het al snel veel aandacht van fans en de media. De mod zorgde er voor dat de complete stad Liberty City in GTA 5 speelbaar werd, inclusief NPC's, voertuigen en een werkend metrosysteem.

World Travel, het team achter de mod, liet echter op Discord weten (via Insider Gaming) dat de mod nu niet meer beschikbaar is. "Vanwege onverwachte aandacht voor ons project en nadat we met Rockstar Games hebben gesproken, hebben we besloten Liberty City Preservation Project offline te halen."

Sommige fans speculeren dat dit kan betekenen dat Rockstar een remaster van Grand Theft Auto 4 op de planning heeft. Het is echter niet voor het eerst dat het bedrijf achter modders aan gaat, dus in principe is het ook mogelijk dat dit simpelweg is gedaan om de IP van het bedrijf te beschermen.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Conan the Barbarian vanaf 21 januari speelbaar in Mortal Kombat 1
Nieuws

Conan the Barbarian vanaf 21 januari speelbaar in Mortal Kombat 1

Oogt en klinkt onmiskenbaar als Arnold Schwarzenegger

Het dlc-personage Conan the Barbarian wordt op 21 januari toegevoegd aan Mortal Kombat 1.

De game komt op die dag eerst beschikbaar voor mensen die de Khaos Reings-uitbreiding en Kombat Pack 2 hebben aangeschaft. Andere spelers kunnen het personage vanaf 28 januari aanschaffen. Het uiterlijk van het personage heeft veel weg van Arnold Schwarzenegger in de Conan-films. Hieronder is een nieuwe gameplaytrailer te zien.

Het was al bekend dat Conan the Barbarian naar Mortal Kombat 1 kwam. Het is één van de zes personages die onderdeel uitmaken van Kombat Pack 2. Ghostface (Scream), Noob Saibot, Sektor, Cyrax en T-1000 (Terminator) zijn de andere personages.

Mortal Kombat 1 is verkrijgbaar voor PlayStation 5, Xbox Series X en S, Nintendo Switch en pc. Tom Kerkhof beloonde het spel met een 8 in de Gamer.nl-review: "Mortal Kombat 1 haalt vooral kracht uit de formule die de serie groot heeft gemaakt. Dat betekent een hoge mate van toegankelijkheid, compleet bizarre en groteske personages en uiteraard bloed dat (zeer) rijkelijk vloeit. De Kameo-vechters zijn daarbij een uitstekende toevoeging die de gameplay de nodige diepgang geven. Hierdoor blijft Mortal Kombat 1 lang leuk om te spelen, ook als je al op de gruwelijke fatalities bent uitgekeken."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!