Gerucht: Perfect Dark-reboot komt mogelijk episodisch uit
Gamer.nl
Nieuws

Gerucht: Perfect Dark-reboot komt mogelijk episodisch uit

Game zou over twee à drie jaar verschijnen

De nieuwe Perfect Dark-game zou mogelijk episodisch worden uitgebracht. Het spel zou nog twee tot drie jaar op zich laten wachten.

IGN heeft gisteren een uitgebreide reportage online geplaatst waarin het dertien verschillende mensen aan het woord laat die betrokken waren bij de ontwikkeling van het spel. De bronnen claimen dat de ontwikkeling van het in 2020 aangekondigde spel alles behalve soepel is verlopen, maar dat de ontwikkeling op dit moment wel voorspoedig verloopt.

De CGI-trailer die in 2020 tijdens The Game Awards werd getoond, was blijkbaar gemaakt door een extern bedrijf. Hoofdontwikkelaar The Initiative had volgens de bronnen nog niets van de game dat ook maar een beetje op die trailer leek. Het bedrijf zou vanaf het eerste moment een game hebben willen maken waarin actie en spionage gecombineerd werd, vergelijkbaar met James Bond en Mission: Impossible. De ontwikkelaar zou echter jarenlang weinig progressie hebben geboekt, omdat er constant versies van het spel werden geannuleerd. "We bleven opnieuw beginnen."

Ook zou er de eerste paar jaar een samenwerking met Certain Affinity, dat ook hielp met de Halo-franchise, zijn geweest, maar dat zou meer kwaad dan goed hebben gedaan. Waar The Initiative een ontwikkelpartner nodig had die op creatief vlak meedacht, was Certain Affinity juist gewend om duidelijke instructies te krijgen. In de loop der tijd ontstond er onrust tussen de studio's en de coronapandemie verslechtte de communicatie nog meer. Volgens een van de bronnen die bij The Initiative heeft gewerkt lag de schuld wel vooral bij die studio, en niet Certain Affinity.

De samenwerking werd in de loop van 2021 stopgezet. In september van dat jaar werd publiekelijk aangekondigd dat Tomb Raider-ontwikkelaar Crystal Dynamics ging helpen bij de ontwikkeling. Blijkbaar werd vlak voor die tijd overgestapt op Unreal Engine 5, wat ook weer veel extra werk met zich meebracht. Volgens een bron moest Crystal Dynamics zo'n beetje alles op de schop nemen.

Dat zou inmiddels echter zijn vruchten afwerpen. Crystal Dynamics zou tegenwoordig min of meer de hoofdontwikkelaar van het spel zijn - mede doordat het team bij The Initiative niet heel groot is en veel ontwikkelaars uit frustratie zijn opgestapt - en de ontwikkeling zou eindelijk voorspoedig lopen. Volgens IGN kan het nog twee tot drie jaar duren voordat de Perfect Dark-reboot uitkomt en is er een kans dat het spel op episodische basis wordt uitgebracht. Al het bovenstaande is niet officieel bevestigd door Microsoft en komt van de bronnen van IGN.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!