Gerucht: Perfect Dark-reboot komt mogelijk episodisch uit
Nieuws

Gerucht: Perfect Dark-reboot komt mogelijk episodisch uit

Game zou over twee à drie jaar verschijnen

De nieuwe Perfect Dark-game zou mogelijk episodisch worden uitgebracht. Het spel zou nog twee tot drie jaar op zich laten wachten.

IGN heeft gisteren een uitgebreide reportage online geplaatst waarin het dertien verschillende mensen aan het woord laat die betrokken waren bij de ontwikkeling van het spel. De bronnen claimen dat de ontwikkeling van het in 2020 aangekondigde spel alles behalve soepel is verlopen, maar dat de ontwikkeling op dit moment wel voorspoedig verloopt.

De CGI-trailer die in 2020 tijdens The Game Awards werd getoond, was blijkbaar gemaakt door een extern bedrijf. Hoofdontwikkelaar The Initiative had volgens de bronnen nog niets van de game dat ook maar een beetje op die trailer leek. Het bedrijf zou vanaf het eerste moment een game hebben willen maken waarin actie en spionage gecombineerd werd, vergelijkbaar met James Bond en Mission: Impossible. De ontwikkelaar zou echter jarenlang weinig progressie hebben geboekt, omdat er constant versies van het spel werden geannuleerd. "We bleven opnieuw beginnen."

Ook zou er de eerste paar jaar een samenwerking met Certain Affinity, dat ook hielp met de Halo-franchise, zijn geweest, maar dat zou meer kwaad dan goed hebben gedaan. Waar The Initiative een ontwikkelpartner nodig had die op creatief vlak meedacht, was Certain Affinity juist gewend om duidelijke instructies te krijgen. In de loop der tijd ontstond er onrust tussen de studio's en de coronapandemie verslechtte de communicatie nog meer. Volgens een van de bronnen die bij The Initiative heeft gewerkt lag de schuld wel vooral bij die studio, en niet Certain Affinity.

De samenwerking werd in de loop van 2021 stopgezet. In september van dat jaar werd publiekelijk aangekondigd dat Tomb Raider-ontwikkelaar Crystal Dynamics ging helpen bij de ontwikkeling. Blijkbaar werd vlak voor die tijd overgestapt op Unreal Engine 5, wat ook weer veel extra werk met zich meebracht. Volgens een bron moest Crystal Dynamics zo'n beetje alles op de schop nemen.

Dat zou inmiddels echter zijn vruchten afwerpen. Crystal Dynamics zou tegenwoordig min of meer de hoofdontwikkelaar van het spel zijn - mede doordat het team bij The Initiative niet heel groot is en veel ontwikkelaars uit frustratie zijn opgestapt - en de ontwikkeling zou eindelijk voorspoedig lopen. Volgens IGN kan het nog twee tot drie jaar duren voordat de Perfect Dark-reboot uitkomt en is er een kans dat het spel op episodische basis wordt uitgebracht. Al het bovenstaande is niet officieel bevestigd door Microsoft en komt van de bronnen van IGN.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld
Nieuws

Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld

Dat zijn een hoop bezorgde pakketjes

Het in 2019 uitgekomen Death Stranding is inmiddels door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld.

Dat maakte bedenker Hideo Kojima bekend via social media. De game is al sinds november 2019 verkrijgbaar, maar was in eerste instantie alleen op PlayStation 4 beschikbaar. Inmiddels is de game ook op PlayStation 5, pc, Xbox Series-consoles, Mac en smartphones speelbaar.

Vervolg Death Stranding 2: On the Beach staat gepland voor een release op 26 juni, zo werd onlangs bekendgemaakt. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game.

De eerste Death Stranding is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

Michel Musters beloonde Death Stranding in 2019 met een 9,5 op Gamer.nl: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'
Nieuws

The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'

Ontwikkelaar geeft zijn mening over het einde van de eerste game

The Last of Us-ontwikkelaar Neil Druckmann heeft zich voor het eerst uitgesproken over een belangrijk plotpunt uit de gamereeks: wat hem betreft heeft Joel "de juiste keuze gemaakt".

Let op: Hierna volgen grote spoilers voor de eerste The Last of Us-game en het eerste seizoen van de gelijknamige HBO-serie.

In The Last of Us wordt het meisje Ellie naar een groep genaamd de Fireflies gebracht. Ellie is namelijk immuun voor een virus dat de gehele mensheid treft. De Fireflies zijn van plan om Ellie te opereren om er zo achter te komen of er een medicijn voor het virus gemaakt kan worden, maar zijn wel genoodzaakt haar te doden. Joel, de man waarmee Ellie de reis naar de Fireflies heeft afgelegd, besluit op het laatste moment echter de Fireflies te doden, Ellie te redden en haar zodra ze wakker wordt uit haar narcose te vertellen dat ze niets voor de mensheid kon betekenen.

Dit einde van The Last of Us heeft al jaren discussie bij gamers opgeleverd - heeft Joel de juiste keuze gemaakt? Regisseur Neil Druckmann heeft nu tegen IGN verteld dat hij van mening is dat Joel dat inderdaad heeft gedaan. "Ik geloof dat Joel de juiste keuze maakte. Als ik Joel was geweest, hoop ik dat ik ook zou kunnen doen wat hij deed om mijn 'dochter' te redden."

Craig Mazin, die samen met Druckmann de HBO-verfilming runt, geeft iets meer nuance. Ook hij geeft aan dat hij waarschijnlijk hetzelfde zou doen. "Maar ik zou graag denken dat ik het niet zou doen. Dat is ook juist het interessante moraal van het verhaal. En daarom is het einde van de eerste game zo spraakmakend en geweldig."

Het tweede seizoen van The Last of Us verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!