Gerucht: Microsoft stopt mogelijk met marketing van Xbox-consoles in Europa
Nieuws

Gerucht: Microsoft stopt mogelijk met marketing van Xbox-consoles in Europa

Het bedrijf zou zich in plaats daarvan richten op Game Pass, cloudgaming, pc en Xbox-controllers

Microsoft zou overwegen om de marketing van Xbox-consoles in bepaalde landen in Europa, het Midden-Oosten en Afrika stop te zetten en zich daar volledig op Game Pass, cloudgaming, pc en Xbox-controllers te richten.

Dat claimt The Verge te hebben vernomen - het artikel staat achter een betaalmuur, maar de kern wordt via gameforum ResetEra samengevat. "In mei ontving ik een tip dat Microsoft zijn Xbox-strategie voor het nieuwe fiscale jaar in Europa, het Midden-Oosten en Afrika verandert. Ik heb het niet volledig kunnen verifiëren, maar volgens de tipgever stopt Microsoft met het marketen van Xbox-consoles in bepaalde regio's en gaan ze zich daar volledig op Game Pass, cloudgaming, pc en Xbox-controllers richten."

Dit hoeft overigens niet te betekenen dat er helemaal geen Xbox-consoles meer in Europa, Afrika en het Midden-Oosten worden aangeboden, maar er zouden wel minder exemplaren naar deze regio worden verstuurd. Het nieuwe fiscale jaar van het bedrijf ging begin deze maand van start.

Microsoft zelf heeft nog niet gereageerd op de geruchten. Wel lijkt het bedrijf inderdaad steeds meer focus op gaming zonder gebruik van console te leggen. Zo is Xbox-cloudgaming sinds kort ook via Fire TV Sticks beschikbaar (en wordt dit zelfs gemarket met 'no console, no problem'), en stond vooral Game Pass centraal qua marketing tijdens de afgelopen Xbox Games Showcase in juni. Tegelijkertijd onthulde Microsoft ook drie nieuwe Xbox Series-modellen voor aankomend najaar, waaronder een nieuwe Xbox Series X zonder diskdrive. The Verge stelt dan ook dat het interessant wordt om te zien hoeveel exemplaren van deze nieuwe consoles aan regio's zoals Europa worden geleverd.

Eerder deze week kondigde Microsoft prijsverhogingen aan voor de verschillende Game Pass-tiers. Ook werd een nieuwe standaard-tier geïntroduceerd, waarop first-party Xbox-games niet meteen op release beschikbaar komen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe beelden van Legacy of Kain: Soul Reaver 1-2 Remastered te zien
Nieuws

Nieuwe beelden van Legacy of Kain: Soul Reaver 1-2 Remastered te zien

Remastercollectie komt op 10 december uit

Er is een nieuwe trailer van het aankomende Legacy of Kain: Soul Reaver 1-2 Remastered uitgebracht.

De video draait om de speciale krachten die hoofdpersonage Raziel heeft. De collectie bevat de twee verschenen Soul Reaver-games. De spellen kunnen met hun oorspronkelijke graphics gespeeld worden of met een verbeterd uiterlijk.

De Soul Reaver-games zijn de vervolgen op Blood Omen: Legacy of Kain, dat ontwikkeld werd door Silicon Knights en in 1996 uitkwam. Vervolg Legacy of Kain: Soul Reaver bracht de reeks naar het third-person-actiegenre. De game werd geregisseerd door Amy Hennig, die later de Uncharted-serie zou maken bij Naughty Dog. In 2001 kwam direct vervolg Soul Reaver 2 uit.

Legacy of Kain: Soul Reaver 1-2 Remastered verschijnt op 10 december voor PlayStation- en Xbox-consoles, Nintendo Switch en pc. De game staat deze maand op de cover van onze zustertijdschrift Power Unlimited.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Final Fantasy 14 Mobile bevat geen gacha-mechanismen
Nieuws

Final Fantasy 14 Mobile bevat geen gacha-mechanismen

De game wordt daarnaast free-to-play

Het eerder deze week onthulde Final Fantasy 14 zal geen gacha-achtige spelmechanismen bevatten.

Met gacha-games worden over het algemeen spellen bedoeld waarin spelers geld moeten uitgeven om random items te verkrijgen, vergelijkbaar met lootboxes. Volgens Square Enix-ontwikkelaar Naoki 'Yoshi-P' Yoshida hoeven fans niet te vrezen dat dit onderdeel van de mobiele free-to-play-game gaat uitmaken.

"Mensen vragen mij hoe we geld gaan verdienen aan de mobiele game. Sommige spellen hebben gacha-mechanismen om zoveel mogelijk geld te verdienen. Daar is het ons niet om te doen. We hebben de mobiele game met de oorspronkelijke FF14 in gedachten ontwikkeld, en willen erachter komen hoelang een mobiele gebruiker dit spel kan spelen."

Hij vervolgt: "We willen dat elke speler zo lang mogelijk van Final Fantasy 14 kan genieten. Daarom is ons doel om zoveel mogelijk mensen de game zo lang mogelijk te laten spelen, en maar ene klein beetje geld via gegenereerde inkomsten te verdienen. Maak je dus niet druk over hoeveel het gaat kosten. Ik zal blij zijn als je simpelweg van de ervaring kan genieten!"

Dat beantwoordt natuurlijk nog steeds niet hoe Square Enix precies geld gaat verdienen aan het spel, maar dit lijkt wel duidelijk te maken dat spelers niet veel geld in de game kunnen uitgeven om zo beter te worden.

Final Fantasy 14 Mobile wordt ontwikkeld door LightSpeed Studios, een dochteronderneming van Tencent Games, en de ontwikkeling wordt overzien door FF14-regisseur Naoki Yoshida. Een precieze releasedatum is er nog niet, maar er worden binnenkort in China speeltests gehouden en een wereldwijde release moet kort daarna volgen.

Yoshida noemde Final Fantasy 14 Mobile eerder al een "zuster van Final Fantasy 14". Het gaat dus niet om een directe port van de game die op pc en consoles verkrijgbaar is, al moeten wel "de grootsheid van het verhaal en de gevechtsmechanismen naar mobiele apparaten gebracht worden". Duidelijk is ook dat negen 'jobs' op release beschikbaar zullen zijn.

Ook wordt benadrukt dat diverse ontspannende bezigheden beschikbaar zullen zijn in het spel. Zo kan men met chocobo's racen en een Triple Triad-kaartspel spelen. Ook kunnen spelers hun huis naar eigen smaak aanpassen, meedoen aan diverse seizoensgebonden evenementen en diverse outfits passen.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!