Gerucht: Microsoft stopt mogelijk met marketing van Xbox-consoles in Europa
Nieuws

Gerucht: Microsoft stopt mogelijk met marketing van Xbox-consoles in Europa

Het bedrijf zou zich in plaats daarvan richten op Game Pass, cloudgaming, pc en Xbox-controllers

Microsoft zou overwegen om de marketing van Xbox-consoles in bepaalde landen in Europa, het Midden-Oosten en Afrika stop te zetten en zich daar volledig op Game Pass, cloudgaming, pc en Xbox-controllers te richten.

Dat claimt The Verge te hebben vernomen - het artikel staat achter een betaalmuur, maar de kern wordt via gameforum ResetEra samengevat. "In mei ontving ik een tip dat Microsoft zijn Xbox-strategie voor het nieuwe fiscale jaar in Europa, het Midden-Oosten en Afrika verandert. Ik heb het niet volledig kunnen verifiëren, maar volgens de tipgever stopt Microsoft met het marketen van Xbox-consoles in bepaalde regio's en gaan ze zich daar volledig op Game Pass, cloudgaming, pc en Xbox-controllers richten."

Dit hoeft overigens niet te betekenen dat er helemaal geen Xbox-consoles meer in Europa, Afrika en het Midden-Oosten worden aangeboden, maar er zouden wel minder exemplaren naar deze regio worden verstuurd. Het nieuwe fiscale jaar van het bedrijf ging begin deze maand van start.

Microsoft zelf heeft nog niet gereageerd op de geruchten. Wel lijkt het bedrijf inderdaad steeds meer focus op gaming zonder gebruik van console te leggen. Zo is Xbox-cloudgaming sinds kort ook via Fire TV Sticks beschikbaar (en wordt dit zelfs gemarket met 'no console, no problem'), en stond vooral Game Pass centraal qua marketing tijdens de afgelopen Xbox Games Showcase in juni. Tegelijkertijd onthulde Microsoft ook drie nieuwe Xbox Series-modellen voor aankomend najaar, waaronder een nieuwe Xbox Series X zonder diskdrive. The Verge stelt dan ook dat het interessant wordt om te zien hoeveel exemplaren van deze nieuwe consoles aan regio's zoals Europa worden geleverd.

Eerder deze week kondigde Microsoft prijsverhogingen aan voor de verschillende Game Pass-tiers. Ook werd een nieuwe standaard-tier geïntroduceerd, waarop first-party Xbox-games niet meteen op release beschikbaar komen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Kaitlyn Dever bewust van haat die The Last of Us-personage Abby ontvangt
Nieuws

Kaitlyn Dever bewust van haat die The Last of Us-personage Abby ontvangt

'Het is moeilijk om mijzelf er van te weerhouden er zo nu en dan naar te kijken'

Kaitlyn Dever, de actrice die in het aankomende tweede seizoen van HBO-serie The Last of Us de rol van Abby vertolkt, heeft aangegeven zich bewust te zijn van de haat rondom het personage op internet.

Dat meldde ze in een interview met ScreenRant. "Het is moeilijk om dat niet op internet mee te krijgen, en het is moeilijk om mijzelf er van te weerhouden er zo nu en dan naar te kijken, zeker gezien mijn rol. Ik wil het personage eer aan doen en de fans trots maken door haar op een bepaalde manier tot leven te wekken."

Dever vervolgt: "Mijn hoofdfocus lag echter op de samenwerking tussen (showrunners) Neil (Druckmann) en Craig (Mazin), en er zeker van te zien dat ik de kern bereik van wie ze is, wat haar motiveert en haar emotionele staat; haar woede en frustratie en rouw. Ik wilde er zeker van zijn dat ik daar mijn meeste energie op richtte."

Afgelopen weekend werd er op SXSW een panel gehouden rondom het aankomende tweede The Last of Us-seizoen. Daar werd ook een nieuwe trailer getoond. Uit de trailer en het panel, dat hier volledig terug is te bekijken, blijkt ook dat de Cordyceps-sporen uit de games die in het eerste seizoen ontbraken in het tweede seizoen hun opwachting maken.

Het tweede seizoen verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zijn er vijf jaar na de gebeurtenissen uit het eerste seizoen verstreken. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Diverse Mario-games op Switch eShop met korting te koop
Nieuws

Diverse Mario-games op Switch eShop met korting te koop

Waaronder Super Mario Bros. Wonder en Luigi's Mansion 3

Meerdere Mario-games en spellen gerelateerd aan Mario zijn nu tijdelijk met korting te koop via de Nintendo Switch eShop.

De kortingsactie is gisteren - op Mario Dag - begonnen en loopt nog tot 23 maart. Zo zijn Super Mario Bros. Wonder, Princess Peach: Showtime, Luigi's Mansion 3, Paper Mario: The Origami King en Super Mario RPG allen voor 39,99 euro in plaats van 59,99 euro verkrijgbaar. Ook voor Captain Toad: Treasure Tracker en Mario vs. Donkey Kong zijn kortingsacties geldig. Een overzicht is hier te vinden.

De kortingsactie is niet de enige manier waarop gisteren Mario Dag wordt gevierd. Zo is er ook een grote Lego-set rondom Mario Kart aangekondigd. Daarnaast kunnen mensen die de Alarmo-wekker hebben nu gratis wekscènes gebaseerd op Super Mario Bros. downloaden. De wekker is nu voor iedereen te koop.

In dit artikel schetsen we de geschiedenis van Nintendo's besnorde mascotte. "Wat de toekomst Mario ook brengt, één ding is zeker: de platformheld is een absoluut icoon en mag inmiddels de grootvader van de game-industrie worden genoemd", zo schrijven we. "Door de jaren heen is Mario juist zo relevant gebleven, omdat hij nooit stil heeft gezeten. Hij bezit een onmiskenbaar aanpassingsvermogen die hij inzet bij de komst van nieuwe technologie en trends."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!