Gerucht: Microsoft stopt mogelijk met marketing van Xbox-consoles in Europa

Gerucht: Microsoft stopt mogelijk met marketing van Xbox-consoles in Europa

Het bedrijf zou zich in plaats daarvan richten op Game Pass, cloudgaming, pc en Xbox-controllers

Microsoft zou overwegen om de marketing van Xbox-consoles in bepaalde landen in Europa, het Midden-Oosten en Afrika stop te zetten en zich daar volledig op Game Pass, cloudgaming, pc en Xbox-controllers te richten.

Dat claimt The Verge te hebben vernomen - het artikel staat achter een betaalmuur, maar de kern wordt via gameforum ResetEra samengevat. "In mei ontving ik een tip dat Microsoft zijn Xbox-strategie voor het nieuwe fiscale jaar in Europa, het Midden-Oosten en Afrika verandert. Ik heb het niet volledig kunnen verifiëren, maar volgens de tipgever stopt Microsoft met het marketen van Xbox-consoles in bepaalde regio's en gaan ze zich daar volledig op Game Pass, cloudgaming, pc en Xbox-controllers richten."

Dit hoeft overigens niet te betekenen dat er helemaal geen Xbox-consoles meer in Europa, Afrika en het Midden-Oosten worden aangeboden, maar er zouden wel minder exemplaren naar deze regio worden verstuurd. Het nieuwe fiscale jaar van het bedrijf ging begin deze maand van start.

Microsoft zelf heeft nog niet gereageerd op de geruchten. Wel lijkt het bedrijf inderdaad steeds meer focus op gaming zonder gebruik van console te leggen. Zo is Xbox-cloudgaming sinds kort ook via Fire TV Sticks beschikbaar (en wordt dit zelfs gemarket met 'no console, no problem'), en stond vooral Game Pass centraal qua marketing tijdens de afgelopen Xbox Games Showcase in juni. Tegelijkertijd onthulde Microsoft ook drie nieuwe Xbox Series-modellen voor aankomend najaar, waaronder een nieuwe Xbox Series X zonder diskdrive. The Verge stelt dan ook dat het interessant wordt om te zien hoeveel exemplaren van deze nieuwe consoles aan regio's zoals Europa worden geleverd.

Eerder deze week kondigde Microsoft prijsverhogingen aan voor de verschillende Game Pass-tiers. Ook werd een nieuwe standaard-tier geïntroduceerd, waarop first-party Xbox-games niet meteen op release beschikbaar komen.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

Deden ze daar iets aan dan? Ik heb werkelijk waar de laatste 10 jaar, misschien wel langer, vrijwel geen reclame gezien van XBox. Terwijl je bij grote evenementen heel veel PlayStation ziet, die hebben dat echt heel veel beter voor elkaar. Heb ik eerlijk gezegd nooit begrepen dat ze daar zo weinig aan doen, met Windows Phone destijds ook. Microsoft heeft altijd moeite gehad met reclame en hun producten goed in de markt zetten heb ik het idee. Qua techniek en mogelijkheden is het vrijwel altijd goed, maar het vertalen naar het grote publiek is altijd een issue geweest

[Reactie gewijzigd door KloptNietWatJeZegt op 12 juli 2024 - 06:46]

0
test

Welke marketing in Europa. Loop een winkel binnen als gamemania en ziet al weinig xbox. Denk dat de cod reclame wat we gaan zien veel zal gamepass staan. Maar de marketing is weg hier na 360 tijd.

0

Xbox games zie je vrijwel nergens meer. Gamemania is een uitzondering, maar speelgoedwinkels verkopen alleen nog maar PlayStation en Switch consoles en games.

1
test

Ja je ziet het heel weinig en dat komt door gamepass en digital games. Maar de marketing van xbox is wereldwijd in mijn ogen niks meer.

0

Aanbevolen voor jou