Bethesda zoekt naar manieren om sneller games uit te brengen
Nieuws

Bethesda zoekt naar manieren om sneller games uit te brengen

Bethesda-topman Todd Howard geeft aan dat het bedrijf nadenkt over oplossingen om de tijd tussen diens verschillende gamereleases te verkleinen.

Dat meldde hij aan Kinda Funny, waar hij ook bevestigde dat de Starfield-uitbreiding Shattered Space aankomend najaar verschijnt. "Weetje, (games van ons uitbrengen) kost inderdaad veel tijd. Een van onze focuspunten is er voor zorgen dat ze van de hoogst mogelijke kwaliteit zijn, maar we proberen ook manieren te vinden om onze productie te verhogen. Wij willen ook niet zo lang wachten. Dat is nooit ons plan, maar we willen er wel zeker van zijn dat we het goed doen."

Deze opmerking is geen toeval: de laatste weken zijn online de discussies over de lange wachttijd tussen Bethesda-games weer opgelaaid, omdat er buiten een update voor Fallout 4 geen nieuwe Fallout-game is die inspringt op de hype die met de Amazon-serie gecreëerd is. Aangezien Bethesda nog aan nieuwe content voor het vorig jaar uitgekomen Starfield en ondertussen aan The Elder Scrolls 6 werkt, is het niet uitgesloten dat een nieuwe Fallout-game nog erg lang op zich laat wachten.

Het lijkt er in ieder geval op dat Bethesda nadenkt over oplossingen. Howard werd door Kinda Funny gevraagd of er wordt nagedacht over de mogelijkheid dat een andere studio een Fallout-game maakt - net zoals Obsidian Fallout: New Vegas ontwikkelde - of aan spin-offs zoals Fallout Shelter. "Ik zou zeggen dat we altijd dergelijke gesprekken voeren. Maar we hebben veel dingen voor de televisieserie gedaan. Het lijkt misschien alsof er geen grote nieuwe game uit is, maar we hebben voor de serie content in Fallout 76 gestopt. Die game krijgt van de zomer een geweldige uitbreiding in de vorm van Skyline Valley."

Hij vervolgt: "Ik kijk naar wat we doen met de franchise en vraag mij dan hardop af of we ons nog goed voelen over hoe we Fallout als een franchise aanpakken. Wanneer verschijnt het tweede seizoen? Wat doen we op mobiel? Wat doen we met 76? Als ik met mijn vingers kon knippen en alles meteen klaar zou hebben staan, zou ik dat doen, maar het belangrijkste is dat we het allemaal in een hoge kwaliteit afleveren."

Kinda Funny vroeg Howard ook over de mogelijkheid dat Obsidian ooit weer met Fallout aan de slag gaat. "Allereerst moet ik zeggen dat ze een geweldige game hebben afgeleverd met New Vegas. Ik kan niet praten over de dingen die we in de toekomst met de franchise doen, maar New Vegas is logischerwijs een erg belangrijke game voor ons. Ze hebben geweldig werk afgeleverd." Obsidian, dat net als Bethesda ook onderdeel uitmaakt van Microsoft, werkt op dit moment in ieder geval aan Avowed en The Outer Worlds 2.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld
Nieuws

Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld

Dat zijn een hoop bezorgde pakketjes

Het in 2019 uitgekomen Death Stranding is inmiddels door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld.

Dat maakte bedenker Hideo Kojima bekend via social media. De game is al sinds november 2019 verkrijgbaar, maar was in eerste instantie alleen op PlayStation 4 beschikbaar. Inmiddels is de game ook op PlayStation 5, pc, Xbox Series-consoles, Mac en smartphones speelbaar.

Vervolg Death Stranding 2: On the Beach staat gepland voor een release op 26 juni, zo werd onlangs bekendgemaakt. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game.

De eerste Death Stranding is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

Michel Musters beloonde Death Stranding in 2019 met een 9,5 op Gamer.nl: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'
Nieuws

The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'

Ontwikkelaar geeft zijn mening over het einde van de eerste game

The Last of Us-ontwikkelaar Neil Druckmann heeft zich voor het eerst uitgesproken over een belangrijk plotpunt uit de gamereeks: wat hem betreft heeft Joel "de juiste keuze gemaakt".

Let op: Hierna volgen grote spoilers voor de eerste The Last of Us-game en het eerste seizoen van de gelijknamige HBO-serie.

In The Last of Us wordt het meisje Ellie naar een groep genaamd de Fireflies gebracht. Ellie is namelijk immuun voor een virus dat de gehele mensheid treft. De Fireflies zijn van plan om Ellie te opereren om er zo achter te komen of er een medicijn voor het virus gemaakt kan worden, maar zijn wel genoodzaakt haar te doden. Joel, de man waarmee Ellie de reis naar de Fireflies heeft afgelegd, besluit op het laatste moment echter de Fireflies te doden, Ellie te redden en haar zodra ze wakker wordt uit haar narcose te vertellen dat ze niets voor de mensheid kon betekenen.

Dit einde van The Last of Us heeft al jaren discussie bij gamers opgeleverd - heeft Joel de juiste keuze gemaakt? Regisseur Neil Druckmann heeft nu tegen IGN verteld dat hij van mening is dat Joel dat inderdaad heeft gedaan. "Ik geloof dat Joel de juiste keuze maakte. Als ik Joel was geweest, hoop ik dat ik ook zou kunnen doen wat hij deed om mijn 'dochter' te redden."

Craig Mazin, die samen met Druckmann de HBO-verfilming runt, geeft iets meer nuance. Ook hij geeft aan dat hij waarschijnlijk hetzelfde zou doen. "Maar ik zou graag denken dat ik het niet zou doen. Dat is ook juist het interessante moraal van het verhaal. En daarom is het einde van de eerste game zo spraakmakend en geweldig."

Het tweede seizoen van The Last of Us verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!