Bethesda zoekt naar manieren om sneller games uit te brengen
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda zoekt naar manieren om sneller games uit te brengen

Bethesda-topman Todd Howard geeft aan dat het bedrijf nadenkt over oplossingen om de tijd tussen diens verschillende gamereleases te verkleinen.

Dat meldde hij aan Kinda Funny, waar hij ook bevestigde dat de Starfield-uitbreiding Shattered Space aankomend najaar verschijnt. "Weetje, (games van ons uitbrengen) kost inderdaad veel tijd. Een van onze focuspunten is er voor zorgen dat ze van de hoogst mogelijke kwaliteit zijn, maar we proberen ook manieren te vinden om onze productie te verhogen. Wij willen ook niet zo lang wachten. Dat is nooit ons plan, maar we willen er wel zeker van zijn dat we het goed doen."

Deze opmerking is geen toeval: de laatste weken zijn online de discussies over de lange wachttijd tussen Bethesda-games weer opgelaaid, omdat er buiten een update voor Fallout 4 geen nieuwe Fallout-game is die inspringt op de hype die met de Amazon-serie gecreëerd is. Aangezien Bethesda nog aan nieuwe content voor het vorig jaar uitgekomen Starfield en ondertussen aan The Elder Scrolls 6 werkt, is het niet uitgesloten dat een nieuwe Fallout-game nog erg lang op zich laat wachten.

Het lijkt er in ieder geval op dat Bethesda nadenkt over oplossingen. Howard werd door Kinda Funny gevraagd of er wordt nagedacht over de mogelijkheid dat een andere studio een Fallout-game maakt - net zoals Obsidian Fallout: New Vegas ontwikkelde - of aan spin-offs zoals Fallout Shelter. "Ik zou zeggen dat we altijd dergelijke gesprekken voeren. Maar we hebben veel dingen voor de televisieserie gedaan. Het lijkt misschien alsof er geen grote nieuwe game uit is, maar we hebben voor de serie content in Fallout 76 gestopt. Die game krijgt van de zomer een geweldige uitbreiding in de vorm van Skyline Valley."

Hij vervolgt: "Ik kijk naar wat we doen met de franchise en vraag mij dan hardop af of we ons nog goed voelen over hoe we Fallout als een franchise aanpakken. Wanneer verschijnt het tweede seizoen? Wat doen we op mobiel? Wat doen we met 76? Als ik met mijn vingers kon knippen en alles meteen klaar zou hebben staan, zou ik dat doen, maar het belangrijkste is dat we het allemaal in een hoge kwaliteit afleveren."

Kinda Funny vroeg Howard ook over de mogelijkheid dat Obsidian ooit weer met Fallout aan de slag gaat. "Allereerst moet ik zeggen dat ze een geweldige game hebben afgeleverd met New Vegas. Ik kan niet praten over de dingen die we in de toekomst met de franchise doen, maar New Vegas is logischerwijs een erg belangrijke game voor ons. Ze hebben geweldig werk afgeleverd." Obsidian, dat net als Bethesda ook onderdeel uitmaakt van Microsoft, werkt op dit moment in ieder geval aan Avowed en The Outer Worlds 2.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!