Battle royale-modus voor Halo heeft echt bestaan, had 'gamechanger' kunnen zijn
Gamer.nl
Nieuws

Battle royale-modus voor Halo heeft echt bestaan, had 'gamechanger' kunnen zijn

Het project is inmiddels geannuleerd

Een ontwikkelaar heeft bevestigd aan een geannuleerde battle royale-modus voor Halo Infinite te hebben gewerkt. De modus had volgens hem een gamechanger kunnen zijn.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat Certain Affinity aan een battle royale-modus voor Halo Infinite werkte. De modus zou inmiddels zijn geannuleerd. Mike Clopper, de voormalige design director van Certain Affinity die inmiddels aan de slag is bij Call of Duty-studio Raven Software, heeft via LinkedIn nu bevestigd dat de battle royale-modus inderdaad in ontwikkeling was. "Ik heb een groot team aan ontwerpers geleid terwijl we werken aan een geannuleerde battle royale-modus voor Halo", zo schrijft hij.

Wat Clopper betreft had de modus flink wat impact kunnen maken. "Ik denk dat dit product een gamechanger had kunnen worden voor de franchise. We vonden het geweldig om het te spelen en er aan te werken. Ondanks de annulering was het een fantastische ervaring."

Eerder deze maand lekten er al meer details over de modus uit. Zo zou het project, dat intern eerst bekendstond als Project Tatanka en daarna als Project Ekhert, zijn geannuleerd vanwege een focus op het volgende hoofddeel in de Halo-reeks en vanwege de afnemende populariteit van het battle royale-genre. Spelers zouden via de ODST-pods op een map op de Zeta Halo-ring worden gedropt, welke uit meerdere fragmenten zou bestaan. Spelers zouden op deze map verschillende items en schilden kunnen oppakken en diverse 'minimissies' kunnen klaren. Gedurende potjes zouden Pelicans over de map vliegen en voertuigen zoals Warthogs en Falcons droppen.

Eerder deze maand werd aangekondigd dat 343 Industries - de huidige hoofdontwikkelaar van de Halo-franchise - voortaan door het leven gaat als Halo Studios. Ook zijn er meerdere Halo-games in ontwikkeling en stapt men over op Unreal Engine 5 in plaats van de Slipspace Engine. Details over de nieuwe Halo-games zijn er nog niet. Hieronder zijn wel conceptbeelden van Halo in Unreal Engine 5 te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen
Gamer.nl
Nieuws

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen

De game werd vanmiddag officieel uit de doeken gedaan

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered is vandaag officieel aangekondigd middels een livestream. De game is meteen beschikbaar.

In de aankondigingsvideo praatten Bethesda's Todd Howard en Matt Carofano over de nieuwe editie van de game. In eerste instantie werden beelden van het origineel getoond, dat in 2006 op Xbox 360 en pc en in 2007 op PlayStation 3 uitkwam. Er werd gekeken naar het belang van de release van dit origineel, dat openwereld-rpg's naar een hoger niveau tilde.

Vervolgens toonde de livestream beelden van de nieuwe versie van het spel. Daarbij lag er veel nadruk op de grafische verbeteringen van de game, die mogelijk worden gemaakt door Unreal Engine 5. Door de toename van details moeten spelers zich nog meer onderdeel van de spelwereld voelen.

Gameplay is ook op de schop gegaan. Hoewel de game trouw aan het origineel blijft, zijn gameplaysystemen verbeterd. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Tijdens gevechten vliegen de vonken en bloedspetters van het gevecht af. Hoewel de game door de meesten met een eerstepersoonsperspectief wordt gespeeld, is er ook een derdepersoonsperspectief, die in deze versie beter moet werken. Dialogen klinken natuurlijker, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het spel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als "de meest complete versie van Oblivion". Alle dlc - waaronder de verhalende uitbreidingen - zitten ook bij het spel inbegrepen. De game is nu verkrijgbaar op Xbox Series-consoles, Steam en PlayStation 5, en staat ook op Game Pass. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro, inclusief de befaamde horse armor.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat er een remake of remaster van The Elder Scrolls 4: Oblivion in ontwikkeling was. Er waren zelfs screenshots uitgelekt. Volgens die geruchten werkt Virtuos aan de remake, en dat blijkt nu ook te kloppen. De studio is ook bekend van de aankomende remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie
Gamer.nl
Nieuws

Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie

Maar hij laadt wel sneller op

De batterijduur van de Nintendo Switch 2 Pro Controller is gelijk aan die van de Pro Controller van de eerste Switch, terwijl hij wel sneller oplaadt.

Dat spotte Nintendo Life op de officiële website van Nintendo. Net zoals de Pro Controller voor de eerste Switch, gaat de Pro Controller voor de Switch 2 ongeveer veertig uur mee voordat hij weer opgeladen moet worden. De Switch 2 Pro Controller doet er echter ongeveer 3,5 uur over om zich volledig op te laden, terwijl dit met de eerste Pro Controller zo'n 6 uur duurde.

We wisten al dat de Switch 2 Pro Controller diverse toevoegingen heeft. Zo zitten er aan de achterkant twee nieuwe knoppen - de GL- en GR-knoppen - en is er net als op de nieuwe Joy-Cons een C-knop aanwezig waarmee GameChat opgestart kan worden. De controller heeft ook HD Rumble 2, wat voor nog gedetailleerdere force feedback moet zorgen.

Het was al bekend dat huidige Pro Controllers en Joy-Cons ook gebruikt kunnen worden op de Switch 2. Het is alleen niet mogelijk om met de huidige controllers de Switch 2 uit slaapstand te halen. De Switch 2 - alsmede de Switch 2 Pro Controller - verschijnt op 5 juni.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!