Battle royale-modus voor Halo heeft echt bestaan, had 'gamechanger' kunnen zijn
Het project is inmiddels geannuleerd
Een ontwikkelaar heeft bevestigd aan een geannuleerde battle royale-modus voor Halo Infinite te hebben gewerkt. De modus had volgens hem een gamechanger kunnen zijn.
Er gingen al geruime tijd geruchten dat Certain Affinity aan een battle royale-modus voor Halo Infinite werkte. De modus zou inmiddels zijn geannuleerd. Mike Clopper, de voormalige design director van Certain Affinity die inmiddels aan de slag is bij Call of Duty-studio Raven Software, heeft via LinkedIn nu bevestigd dat de battle royale-modus inderdaad in ontwikkeling was. "Ik heb een groot team aan ontwerpers geleid terwijl we werken aan een geannuleerde battle royale-modus voor Halo", zo schrijft hij.
Wat Clopper betreft had de modus flink wat impact kunnen maken. "Ik denk dat dit product een gamechanger had kunnen worden voor de franchise. We vonden het geweldig om het te spelen en er aan te werken. Ondanks de annulering was het een fantastische ervaring."
Eerder deze maand lekten er al meer details over de modus uit. Zo zou het project, dat intern eerst bekendstond als Project Tatanka en daarna als Project Ekhert, zijn geannuleerd vanwege een focus op het volgende hoofddeel in de Halo-reeks en vanwege de afnemende populariteit van het battle royale-genre. Spelers zouden via de ODST-pods op een map op de Zeta Halo-ring worden gedropt, welke uit meerdere fragmenten zou bestaan. Spelers zouden op deze map verschillende items en schilden kunnen oppakken en diverse 'minimissies' kunnen klaren. Gedurende potjes zouden Pelicans over de map vliegen en voertuigen zoals Warthogs en Falcons droppen.
Eerder deze maand werd aangekondigd dat 343 Industries - de huidige hoofdontwikkelaar van de Halo-franchise - voortaan door het leven gaat als Halo Studios. Ook zijn er meerdere Halo-games in ontwikkeling en stapt men over op Unreal Engine 5 in plaats van de Slipspace Engine. Details over de nieuwe Halo-games zijn er nog niet. Hieronder zijn wel conceptbeelden van Halo in Unreal Engine 5 te zien.