Werknemers zouden niet in credits van The Callisto Protocol worden genoemd
Nieuws

Werknemers zouden niet in credits van The Callisto Protocol worden genoemd

Ongeveer twintig werknemers zouden niet in de aftiteling van The Callisto Protocol worden genoemd.

Dat bericht GamesIndustry.biz. Het gaat om "ongeveer twintig mensen" die mee hebben gewerkt aan de ontwikkeling van de game, maar niet in de aftiteling voorkomen. Hieronder zouden onder andere mensen in prominente en hogere posities vallen.

Volgens een van de ontwikkelaars die bij Striking Distance Studios heeft gewerkt zou het "steken" dat ze niet genoemd worden, ondanks hun harde werk. "Het is klote. Ik heb veel meegeholpen en er langdurig aan gewerkt. Om niet genoemd te worden is rottig."

Een van de bronnen meldt dat diegene het had begrepen als men een ingehuurde kracht was en dat het om werk van een paar maanden ging. Maar het zou gaan om werknemers die fulltime in dienst waren en meer dan een jaar aan het spel hebben gewerkt.

Een andere werknemer claimde dat de studio "favorieten" had en alleen "mensen die men aardig vond of waar men een nauwe relatie mee had" werden genoemd in de credits.

Vorig jaar kwam ontwikkelaar Striking Distance Studios al opvallend in het nieuws door een verwijderde tweet van oprichter Glen Schofield. "We werken zes à zeven dagen per week, niemand dwingt ons. Uitgeput, vermoeid, covid, maar we werken. [..] Dagen van 12-15 uur. Dit is gaming. Hard werken. Werken tijdens je lunch of avondeten. Je doet het omdat je ervan houdt." Na de tweet ontstond ophef, omdat het zogenoemde 'crunch-cultuur' zou promoten. Schofield bood daarna zijn excuses aan.

The Callisto Protocol kwam eind vorig jaar uit en werd wisselvallig ontvangen door critici. Gamer.nl schreef: "The Callisto Protocol is een degelijke spirituele opvolger van Dead Space die wel erg netjes binnen de lijntjes kleurt. Aan de intense actie of visuele pracht en praal zal het niet liggen, maar het gebrek aan originaliteit in zowel verhaal als gameplay is wel erg opzichtig. Doordat échte spanning moet wijken haalt het spel niet hetzelfde niveau als zijn grote voorbeeld. Dat resulteert in een avontuur dat je met plezier speelt, maar even snel weer bent vergeten."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze
Nieuws

Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze

Adolf Kristjansson neemt het stokje van de vorig jaar vertrokken Tobias Sjögren over

Payday-ontwikkelaar Starbreeze heeft een nieuwe CEO: Adolf Kristjansson.

Kristjansson was voorheen de senior director van global commercial strategy bij Electronic Arts. In zijn nieuwe rol als CEO van Starbreeze wil hij het bedrijf omvormen tot een studio die er meerdere grote titels op nahoudt. Ook de Payday-franchise moet verder uitgebreid worden.

Tobias Sjögren, de vorige CEO van Starbreeze, vertrok begin vorig jaar. De studio liet toen weten dat er "ander leiderschap" nodig was. Sinds de release van Payday 3in 2023 krijgt de ontwikkelaar veel kritiek te verduren, onder andere vanwege aanhoudende serverproblemen. Starbreeze gaf aan dat Payday 3 onder verwachtingen presteert. Sjörgen bood voorheen al publiekelijk zijn excuses aan voor de situatie.

Toen Sjögren vorig jaar aftrad, nam Jürgen Goeldner, de voormalige CEO van Focus Entertainment, de rol op zich. Het was toen al bekend dat dit tijdelijk zou zijn.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan
Nieuws

Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan

Verschijnt later dit voorjaar via Steam Early Access

Jagex heeft de openwereldsurvival en -craftinggame Runescape: Dragonwilds uit de doeken gedaan.

Het gaat om een nieuwe game gesitueerd in het Runescape-universum die gericht is op overleven op het continent Ashenfall. Spelers kunnen de skills uit Runescape gebruiken en levelen om goed te worden in bijvoorbeeld bouwen en toverdrankjes brouwen.

Spelers kunnen in de game een met de hand ontwikkeld landschap verkennen waarin allerlei eeuwenoude geheimen en zowel oude als nieuwe vijanden op de loer liggen. Het spel, dat op Unreal Engine 5 draait, kan daarbij door maximaal vier spelers in co-op gespeeld worden.

Runescape: Dragonwilds moet ergens later dit voorjaar via Steam Early Access verschijnen. Volgend jaar moet de uiteindelijke versie van de game uitkomen, ook op consoles. Op 15 april om 18:00 uur onthult Jagex meer details in een presentatie via Twitch.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!