Rockstar verontschuldigt zich voor staat van Grand Theft Auto-trilogie
Nieuws

Rockstar verontschuldigt zich voor staat van Grand Theft Auto-trilogie

Rockstar heeft zich publiekelijk verontschuldigd voor de staat van Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition.

Dat deed het bedrijf op diens website. "We willen een update geven over de onverwachtse technische problemen die aan het licht zijn gekomen met de lancering van de collectie. We willen ons ten eerste oprecht verontschuldigen voor iedereen die problemen tegen is gekomen tijdens het spelen."

Rockstar laat weten dat het bedrijf begrijpt dat de drie games voor veel mensen speciale waarde hebben. "De nieuwe versies van deze klassieke games bevatten niet de kwaliteit die onze eigen standaard haalt, of de standaard die onze fans verwachten."

Het bedrijf laat weten dat het technische problemen wil blijven aanpakken en elk van de drie games wil blijven verbeteren. Daarbij meldt het ook dat diverse werknemers van Rockstar online worden lastiggevallen door gamers, en het bedrijf vraagt of mensen respectvol kunnen blijven.

Tot slot worden de klassieke pc-versies van Grand Theft Auto 3, Vice City en San Andreas terug op de Rockstar Store geplaatst in een bundel. Deze werden kort na de aankondiging van de vernieuwde trilogie verwijderd. Iedereen die tot en met 30 juni 2022 The Trilogy - The Definitive Edition koopt, ontvangt de klassieke versies gratis in de Rockstar Games Launcher.

De vernieuwde trilogie word sinds release gehekeld door pers en gamers vanwege de vele technische problemen. Op Gamer.nl ontving de trilogie een score van 4: "Twee decennia lang stonden de drie GTA-games uit het PlayStation 2-tijdperk symbool voor de opkomst van het openwereldgenre. Hun grensverleggende vrijheid en tijdloze muziek gaven ons herinneringen voor het leven. Nu staan deze historische games in één klap symbool voor wat een remaster absoluut niet moet doen."

©GMRimport

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error