Rockstar kort laadtijden GTA Online in dankzij oplossing van speler
Een door een fan bedachte oplossing om de laadtijden van GTA Online in te korten gaat officieel door Rockstar uitgerold worden.
Een GTA Online-speler die zichzelf t0st noemt bedacht pas geleden een manier om de laadtijden van GTA Online met zo'n zeventig procent in te korten. Dit komt omdat de game tijdens het laden een tekstbestand met ongeveer 63.000 items uit de game checkt, waarbij voor elk item allerlei data wordt gecheckt en het wordt vergeleken met de andere items.
De lijst wordt tijdens het laden naar schatting zo'n 1,9 miljard keer geraadpleegd, waardoor de CPU flink belast wordt. De speler heeft door dit aan te passen de laadtijden van de online modus van Grand Theft Auto Online flink teruggeschroefd.
Rockstar heeft aan PC Gamer bevestigd dat het binnenkort een update voor de game uitbrengt waarmee de laadtijden worden ingekort. Het is niet duidelijk of er een even grote vermindering in laadtijden als met de oplossing van de speler in stand wordt gebracht, maar Rockstar bevestigt dat het veel aan de bevindingen van t0st heet gehad.
"Speler t0st heeft een aspect van de gamecode onthuld gerelateerd aan laadtijden voor de PC-versie van GTA Online die verbeterd konden worden. Na dit onderzoek hebben we wat veranderingen toegepast die tijdens een aankomende update geïmplementeerd worden."
©GMRimport