GTA Online-speler reduceert laadtijden met bijna 70 procent
Game voert bijna 2 miljard checks uit
GTA Online-speler 't0st' heeft de laadtijden van de game met bijna 70 procent teruggebracht.
In een blog legt t0st uit hoe hij de code van GTA Online heeft herschreven om sneller te laden. Zo checkt de game tijdens het laden een tekstbestand met de 63.000 items uit de game. Na elk item telt de game het aantal tekens van het item, waarmee de cpu van de pc zwaar belast wordt. De gebruiker schat dat de game tijdens het laden zo'n 1,9 miljard keer de lijst raadpleegt.
Ook bereidt het alle gelezen data voor door alle data van een item, zoals de categorie, vast te leggen en een soort digitale vingerafdruk te maken. De game vergelijkt de categorie van het item met alle andere items uit de lijst.
Door de code te herschrijven wist T0st het aantal checks dat de game doet te reduceren naar één, waarmee de laadtijden van GTA Online worden teruggbracht met 69,4 procent.
Volgens de gebruiker is het voor Rockstar zeer weinig werk om de laadtijden van de game te reduceren. De studio heeft nog niet op het voorstel gereageerd.