Phil Spencer reageert op ontslagen bij Microsoft via e-mail
Gamer.nl
Nieuws

Phil Spencer reageert op ontslagen bij Microsoft via e-mail

Er is een interne e-mail uitgelekt van Xbox-topman Phil Spencer waarin hij reageert op het feit dat Microsoft zo'n 10.000 mensen ontslaat.

Deze week kwam naar buiten dat Microsoft tot eind maart ongeveer 10.000 werknemers ontslaat. Al snel bleek dat werknemers van Xbox-studio's ook niet buiten schot blijven, waaronder Halo-ontwikkelaar 343 Industries en Bethesda Game Studios.

Kotaku heeft nu een e-mail van Xbox-hoofd Phil Spencer te pakken gekregen die hij als reactie hierop naar werknemers heeft gestuurd. "Dit was een moeilijke week voor Microsoft en onze teams. Nu veel interne gesprekken zijn gehouden, wil ik dit moment gebruiken om onze boodschap die jullie van jullie bazen hebben gehoord te herhalen."

Hij vervolgt: "Dit is een uitdagend moment binnen onze industrie, en deze week zijn er pijnlijke keuzes gemaakt. Het Gaming Leadership Team heeft beslissingen moeten maken waarvan we denken dat ze op de lange termijn succes voor onze producten en zaken opleveren, maar de individuele resultaten van die beslissingen zijn echt. Ik weet dat dit pijn doet. We danken jullie voor het ondersteunen van onze collega's die deze veranderingen aan het verwerken zijn."

Spencer laat in de e-mail weten dat werknemers de komende weken kans krijgen om in contact met elkaar te raken en antwoorden te krijgen op hun vragen, zoals via een maandelijkse meeting voor het gamegedeelte van Microsoft aankomende week. Ook staat Spencer in nauw contact met ZeniMax om ondersteuning te verlenen.

"Xbox heeft een lange geschiedenis vol successen dankzij het werk wat jullie verrichten voor spelers, makers en elkaar. Jullie werk wordt enorm gewaardeerd in deze tijden van verandering en is integraal voor ons momentum. Ik ben zeker van onze toekomst en ben trots om onderdeel uit te maken van dit team, maar ben mij er ook bewust van dat dit een uitdagende tijd is. Ik wil jullie bedanken voor alles wat jullie hier doen."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS

De game komt tegelijk met de Switch 2 uit op 5 juni

De pas aangekondigde Nintendo Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van AI-upscaletechnologie Deep Learing Super Sampling (DLSS).

Dat heeft ontwikkelaar CD Projekt Red aan Digital Foundry bevestigd. Daarmee is het de eerste Switch 2-game waarvan officieel bevestigd is dat er DLSS wordt gebruikt. "We gebruiken een versie van DLSS die beschikbaar is voor Nintendo Switch 2-hardware, aangedreven door Nividia's Tensor-cores. De game gebruikt DLSS in alle vier de modi: in handheld en docked, en de prestaties- en kwaliteitsgerichte variaties van elk van die opties."

Op wat voor manier DLSS precies wordt ingezet in de game, is niet bekend, maar waarschijnlijk is het bedoeld om de game in een zo hoog mogelijke resolutie en met een zo hoog mogelijke framerate te laten draaien. CD Projekt Red liet weten dat het bedrijf streeft naar een resolutie van 1080p in alle grafische modi wanneer de Switch 2 docked is. In handheldvorm wordt er naar een resolutie van 720p gestreefd.

De Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 werd tijdens de onthulling van de eerste games voor de console en de releasedatum aangekondigd. Het spel zal net als de Switch 2 zelf vanaf 5 juni verkrijgbaar zijn. Het gaat om de Ultimate Edition van de game. Daarin zit niet alleen de hoofdgame en de diverse uitgekomen updates, maar ook de vorig jaar verschenen uitbreiding Phantom Liberty. Hieronder is de aankondigingstrailer nog eens te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!