Phil Spencer reageert op ontslagen bij Microsoft via e-mail
Nieuws

Phil Spencer reageert op ontslagen bij Microsoft via e-mail

Er is een interne e-mail uitgelekt van Xbox-topman Phil Spencer waarin hij reageert op het feit dat Microsoft zo'n 10.000 mensen ontslaat.

Deze week kwam naar buiten dat Microsoft tot eind maart ongeveer 10.000 werknemers ontslaat. Al snel bleek dat werknemers van Xbox-studio's ook niet buiten schot blijven, waaronder Halo-ontwikkelaar 343 Industries en Bethesda Game Studios.

Kotaku heeft nu een e-mail van Xbox-hoofd Phil Spencer te pakken gekregen die hij als reactie hierop naar werknemers heeft gestuurd. "Dit was een moeilijke week voor Microsoft en onze teams. Nu veel interne gesprekken zijn gehouden, wil ik dit moment gebruiken om onze boodschap die jullie van jullie bazen hebben gehoord te herhalen."

Hij vervolgt: "Dit is een uitdagend moment binnen onze industrie, en deze week zijn er pijnlijke keuzes gemaakt. Het Gaming Leadership Team heeft beslissingen moeten maken waarvan we denken dat ze op de lange termijn succes voor onze producten en zaken opleveren, maar de individuele resultaten van die beslissingen zijn echt. Ik weet dat dit pijn doet. We danken jullie voor het ondersteunen van onze collega's die deze veranderingen aan het verwerken zijn."

Spencer laat in de e-mail weten dat werknemers de komende weken kans krijgen om in contact met elkaar te raken en antwoorden te krijgen op hun vragen, zoals via een maandelijkse meeting voor het gamegedeelte van Microsoft aankomende week. Ook staat Spencer in nauw contact met ZeniMax om ondersteuning te verlenen.

"Xbox heeft een lange geschiedenis vol successen dankzij het werk wat jullie verrichten voor spelers, makers en elkaar. Jullie werk wordt enorm gewaardeerd in deze tijden van verandering en is integraal voor ons momentum. Ik ben zeker van onze toekomst en ben trots om onderdeel uit te maken van dit team, maar ben mij er ook bewust van dat dit een uitdagende tijd is. Ik wil jullie bedanken voor alles wat jullie hier doen."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025
Nieuws

Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025

Game komt naar PS5, PS4, Xbox Series, Switch en pc

Ratatan, de spirituele opvolger van Patapon, komt in de loop van 2025 uit.

Dat hebben ontwikkelaars TVT en Ratata Arts aangekondigd. Daarbij zal Game Source Entertainment de game uitgeven. Het spel is op dit moment middels een demo speelbaar op de WePlay Expo in Shanghai.

Ratatan is de nieuwe game van Hiroyuki Kotani, de maker van de Patapon-games. Het spel kent dan ook hetzelfde principe: spelers moeten op de maat van muziek op de juiste knoppen drukken om zo een leger aan wezentjes aan te sturen. Vorig jaar werd er een succesvolle crowdfunding gehouden.

Ratatan verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc. Hieronder is een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door
Nieuws

Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door

Er komt minder focus op de ontwikkeling van spellen

Thunderful Group, de uitgever en ontwikkelaar van de Steamworld-games, heeft aangekondigd tachtig tot honderd werknemers te ontslaan.

Het bedrijf ziet geen andere alternatieven om "de houdbaarheid en weerstand" op de lange termijn te houden. Het is daarbij de tweede herstructureringsronde binnen een jaar tijd - begin dit jaar werd er al ongeveer een vijfde van het totaal aantal ontwikkelaars ontslagen.

Thunderful Group ontstond in 2017 na een fusie van de Zweedse ontwikkelaars Image & Form en Zoink. Sindsdien heeft het bedrijf diverse studio's en uitgevers opgekocht, waaronder Somerville-ontwikkelaar Jumpship.

In een bericht op de website van Thunderful valt te lezen dat de verwachte omzet dit jaar niet is behaald. Men gaat een grotere focus leggen op het uitgeven van extern ontwikkelde spellen om zo de kosten de kop in te drukken en flexibeler te kunnen zijn - al zal men "wat interne ontwikkelcapaciteit behouden".

Thunderful liet eerder al weten dat het eind vorig jaar uitgekomen Steamworld Build beneden verwachtingen had gepresteerd. De ontwikkeling van Steamworld Headhunter werd toen gepauzeerd. Afgelopen augustus kwam daarnaast Steamworld Heist 2 uit.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!