Update: Microsoft ontslaat zo'n 10.000 werknemers
Nieuws

Update: Microsoft ontslaat zo'n 10.000 werknemers

Update: Microsoft is van plan om tot 31 maart zo'n 10.000 werknemers te ontslaan.

Dat heeft het bedrijf laten weten. Het gaat om ongeveer 4,5 procent van het totaal aantal werknemers dat het Amerikaanse bedrijf wereldwijd in dienst heeft. Eerder vandaag gingen er berichten over 5 procent - zo'n 11.000 werknemers - maar dat bleek dus niet helemaal te kloppen.

Naast de ontslagen is Microsoft ook van plan om diens verschillende afdelingen waar mogelijk is samen te brengen. De veranderingen worden doorgevoerd "als reactie op de macro-economische situaties en veranderingen in prioriteiten van consumenten".

Oorspronkelijk bericht:
Microsoft zou in de loop van vandaag zo'n vijf procent van alle werknemers ontslaan. Dat laat Sky News weten. Aangezien er ongeveer 220.000 mensen wereldwijd bij Microsoft werkzaam zijn, gaat het mogelijk om zo'n 11.000 werknemers die hun baas verliezen.

Bloomberg meldt geen exacte aantallen, maar claimt wel dat de ontslagronde groter is dan gebruikelijk. Een aanzienlijk gedeelte van de ontslagen zou bij de technische divisies plaatsvinden.

Afgelopen oktober ontsloeg Microsoft al zo'n duizend werknemers. Het bedrijf maakt op 24 januari diens fiscale kwartaalcijfers bekend. Een dag later zendt het de Developer_Direct uit, waarin nieuwe details van games als Forza Motorsport en Redfall worden onthuld.

Microsoft zelf heeft op moment van schrijven nog niet gereageerd op de bovenstaande geruchten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error