Nieuwe Halo-multiplayergame zou op Unreal Engine draaien
Nieuws

Nieuwe Halo-multiplayergame zou op Unreal Engine draaien

343 Industries zou een nieuwe Halo-multiplayergame ontwikkelen met de Unreal Engine. Daarbij zou men geen verhalende dlc voor Infinity in de maak hebben.

Dat wordt in een artikel van Bloomberg geclaimd. Begin dit jaar kwam al naar buiten dat Microsoft de komende maanden ongeveer 10.000 werknemers ontslaat en dat Halo-ontwikkelaar 343 Industries zwaar getroffen wordt tijdens deze rondes. Bloomberg meldt nu dat er zo'n 95 werknemers bij de studio worden ontslagen. Eerder werd wel benadrukt dat de studio aan de Halo-franchise blijft werken.

Nu wordt dus geclaimd dat het roer bij 343 flink omgaat. Zo zou verhalende dlc voor Halo Infinite flink uitblijven, zou er van engine worden gewisseld en zou zich men richten op een nieuwe online game binnen de reeks.

Halo Infinite werd ontwikkeld met de Slipspace Engine. Volgens berichten zou deze engine lastig in gebruik zijn, wat een van de redenen voor een lastig ontwikkeltraject van de game zou zijn geweest. Diverse multiplayermodi voor Infinite die al nagenoeg klaar zijn, zoals Extraction en Assault, zouden nog niet uitgebracht kunnen worden vanwege problemen met de engine.

343 Industries zou vorig jaar hebben besloten over te gaan op de Unreal Engine. Men zou nu aan een nieuwe multiplayergame binnen de Halo-franchise werken die de codenaam Tatanka draagt. De game zou in samenwerking met ondersteunende studio Certain Affinity worden ontwikkeld. Hoewel het spel als battle royale-game begon, zou het inmiddels deels geëvolueerd zijn naar iets anders.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Riot Games hint naar nieuwe League of Legends-series
Nieuws

Riot Games hint naar nieuwe League of Legends-series

'Er zijn nog veel andere verhalen om te vertellen'

Hoewel het op dit moment lopende tweede seizoen van animatieserie Arcane de laatste is, heeft Riot Games eens te meer gehint naar andere series gebaseerd op League of Legends.

Op X vroeg iemand aan Marc Merrill, de medeoprichter van League of Legends-ontwikkelaar Riot Games, waarom er na het tweede seizoen niet meer seizoenen van Arcane verschijnen. Daar antwoordde Merrill op met het volgende: "Er zijn nog veel andere verhalen te vertellen." Dat lijkt te suggereren dat er meerdere andere series gebaseerd op LoL zullen verschijnen.

Eerder hintte Riot Games al naar andere series: "Arcane is nog maar het begin van onze verhaalvertelling en samenwerking met de geweldige animatiestudio Fortiche. Vanaf het allereerste moment hadden we een specifiek einde in het achterhoofd, wat betekent dat het verhaal van Arcane in het tweede seizoen afloopt. Maar Arcane is nog maar het eerste van vele verhalen die we in Runeterra willen vertellen."

Er zijn inmiddels zes afleveringen van het tweede seizoen van Arcane te bekijken, en de laatste drie afleveringen arriveren aanstaande zaterdag. Onlangs bleek al dat de serie wereldwijd enorm populair is.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Herstelde Double XP-tokens komen toch weer naar Call of Duty: Black Ops 6
Nieuws

Herstelde Double XP-tokens komen toch weer naar Call of Duty: Black Ops 6

Treyarch werkt aan een oplossing

Treyarch heeft laten weten dat het bedrijf de intentie heeft om de herstelde Double XP-tokens uit Call of Duty: Modern Warfare 2 en 3 toch terug te brengen naar Black Ops 6.

Veel gamers hadden nog diverse Double XP-tokens over in Modern Warfare 2 en 3. Met deze tokens kan er twee keer zo snel XP vrijgespeeld worden voor levels en wapens. Toen Black Ops 6 eerder dit najaar uitkwam, bleek dat de overgebleven tokens niet mee waren verhuist naar de multiplayer van die game. Toen het eerste seizoen van Black Ops 6 afgelopen donderdagavond begon, bleek echter dat de tokens alsnog waren toegevoegd - tot blijdschap van veel spelers.

Kort daarna werden de Double XP-tokens echter weer verwijderd. In recente patch notes viel te lezen dat Treyarch "een probleem heeft opgelost waardoor incorrect oude XP-tokens geactiveerd konden worden in Black Ops 6". Ondanks de positieve reactie van veel spelers, besloot de ontwikkelaar de tokens dus toch weer te verwijderen.

Logischerwijs leverde deze keuze veel kritiek op van spelers, en Treyarch is dan ook in de digitale pen gekropen om te melden dat ze de oude Double XP-tekens tóch weer terugbrengen. "Aan het begin van het eerste seizoen zorgde een bug ervoor dat spelers oude XP-tokens in Black Ops 6 konden activeren. Dit leverde helaas ook een risico voor de stabiliteit van de game op. Daarom hebben we het gepatcht."

Het bedrijf vervolgt: "We realiseren ons hoe erg spelers het waarderen dat ze oude XP-tokens in Black Ops 6 en Warzone kunnen gebruiken. We testen dan ook een manier om dit correct te implementeren via een toekomstige update. Dit geeft ons de tijd om er voor te zorgen dat de stabiliteit intact blijft voordat we deze optie introduceren."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!