Nieuwe Halo-multiplayergame zou op Unreal Engine draaien
343 Industries zou een nieuwe Halo-multiplayergame ontwikkelen met de Unreal Engine. Daarbij zou men geen verhalende dlc voor Infinity in de maak hebben.
Dat wordt in een artikel van Bloomberg geclaimd. Begin dit jaar kwam al naar buiten dat Microsoft de komende maanden ongeveer 10.000 werknemers ontslaat en dat Halo-ontwikkelaar 343 Industries zwaar getroffen wordt tijdens deze rondes. Bloomberg meldt nu dat er zo'n 95 werknemers bij de studio worden ontslagen. Eerder werd wel benadrukt dat de studio aan de Halo-franchise blijft werken.
Nu wordt dus geclaimd dat het roer bij 343 flink omgaat. Zo zou verhalende dlc voor Halo Infinite flink uitblijven, zou er van engine worden gewisseld en zou zich men richten op een nieuwe online game binnen de reeks.
Halo Infinite werd ontwikkeld met de Slipspace Engine. Volgens berichten zou deze engine lastig in gebruik zijn, wat een van de redenen voor een lastig ontwikkeltraject van de game zou zijn geweest. Diverse multiplayermodi voor Infinite die al nagenoeg klaar zijn, zoals Extraction en Assault, zouden nog niet uitgebracht kunnen worden vanwege problemen met de engine.
343 Industries zou vorig jaar hebben besloten over te gaan op de Unreal Engine. Men zou nu aan een nieuwe multiplayergame binnen de Halo-franchise werken die de codenaam Tatanka draagt. De game zou in samenwerking met ondersteunende studio Certain Affinity worden ontwikkeld. Hoewel het spel als battle royale-game begon, zou het inmiddels deels geëvolueerd zijn naar iets anders.