Nieuwe Halo-multiplayergame zou op Unreal Engine draaien
Gamer.nl
Nieuws

Nieuwe Halo-multiplayergame zou op Unreal Engine draaien

343 Industries zou een nieuwe Halo-multiplayergame ontwikkelen met de Unreal Engine. Daarbij zou men geen verhalende dlc voor Infinity in de maak hebben.

Dat wordt in een artikel van Bloomberg geclaimd. Begin dit jaar kwam al naar buiten dat Microsoft de komende maanden ongeveer 10.000 werknemers ontslaat en dat Halo-ontwikkelaar 343 Industries zwaar getroffen wordt tijdens deze rondes. Bloomberg meldt nu dat er zo'n 95 werknemers bij de studio worden ontslagen. Eerder werd wel benadrukt dat de studio aan de Halo-franchise blijft werken.

Nu wordt dus geclaimd dat het roer bij 343 flink omgaat. Zo zou verhalende dlc voor Halo Infinite flink uitblijven, zou er van engine worden gewisseld en zou zich men richten op een nieuwe online game binnen de reeks.

Halo Infinite werd ontwikkeld met de Slipspace Engine. Volgens berichten zou deze engine lastig in gebruik zijn, wat een van de redenen voor een lastig ontwikkeltraject van de game zou zijn geweest. Diverse multiplayermodi voor Infinite die al nagenoeg klaar zijn, zoals Extraction en Assault, zouden nog niet uitgebracht kunnen worden vanwege problemen met de engine.

343 Industries zou vorig jaar hebben besloten over te gaan op de Unreal Engine. Men zou nu aan een nieuwe multiplayergame binnen de Halo-franchise werken die de codenaam Tatanka draagt. De game zou in samenwerking met ondersteunende studio Certain Affinity worden ontwikkeld. Hoewel het spel als battle royale-game begon, zou het inmiddels deels geëvolueerd zijn naar iets anders.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!