Microsoft adverteert de Activision Blizzard-overname in Britse kranten
Nieuws

Microsoft adverteert de Activision Blizzard-overname in Britse kranten

Microsoft plaatst in Britse kranten advertenties waarin het de mogelijke overname van Activision Blizzard adverteert.

The Verge-redacteur Tom Warren zag de advertenties, die een volledige pagina beslaan, deze week staan in de Daily Mail en Financial Times. Daarin hamert Microsoft er op dat de overname van Activision Blizzard een positieve ontwikkeling is, omdat het "Call of Duty naar 150 miljoen meer spelers" kan brengen.

Daarmee refereert Microsoft onder andere naar onlangs gesloten deals met Nintendo en Nvidia. Microsoft sprak met Nintendo af dat het - indien de aankoop van Activision Blizzard doorgaat - Call of Duty-games tenminste tien jaar naar Nintendo-consoles brengt. Ook heeft het bedrijf een deal met Nvidia gesloten om diens games - waaronder Call of Duty - naar GeForce Now te brengen.

Het is opmerkelijk dat Microsoft een advertentie plaatst voor een overname van een bedrijf in Britse kranten. Mogelijk is dit gedaan omdat het publiek in Groot-Brittannië is uitgenodigd om diens mening over de overname te geven aan waakhond Competition and Markets Authority (CMA).

Microsoft kondigde begin vorig jaar jaar aan dat het Activision Blizzard wil kopen voor 68,7 miljard dollar. Sindsdien wordt de deal door verschillende regeringsinstanties onderzocht. 

Zo sleept het Amerikaanse FTC Microsoft voor de rechter om de deal tegen te gaan. Volgens de laatste berichten gaat de Europese Commissie de overname echter wel goedkeuren. Het Britse CMA heeft ook twijfels uitgesproken, al is Microsoft naar verluidt uitvoerig in gesprek met de Britse waakhond.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot
Nieuws

Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot

Game lijkt qua naam en artwork erg op Black Myth: Wukong

Een game genaamd Wukong Sun: Black Legend staat sinds kort op de Nintendo Switch eShop. De naam lijkt erg op de naam van het eerder dit jaar uitgekomen spel Black Myth: Wukong.

Hoewel Wukong Sun: Black Legend aan de screenshots te zien een 2D-actiegame is en het eerder dit jaar verschenen Black Myth: Wukong een driedimensionale game, lijken de namen erg op elkaar. Daarbij heeft ook de artwork van Wukong Sun veel weg van de Black Myth-artwork.

Het lijkt er dan ook op dat op 26 december te verschijnen Switch-spel van een bedrijf genaamd Global Game Studio expres nietsvermoedende consumenten wil laten denken dat het om Black Myth: Wukong gaat, een spel dat op veel plekken genomineerd was voor een game van het jaar-award.

Op internet begint het bestaan van Wukong Sun: Black Legend - en vooral de gelijkenissen met Black Myth - tractie te krijgen. Nintendo of Black Myth-ontwikkelaar Game Science hebben nog niet gereageerd op de situatie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios
Nieuws

Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios

Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team

In navolging van Bungie Creative Studios is nu ook Bungie's Strategic Partnerships-afdeling samengevoegd met PlayStation.

Toen eerder dit jaar een ontslagronde bij Destiny- en Marathon-ontwikkelaar Bungie werd aangekondigd, was al bekend dat een gedeelte van Bungie's werknemers bij PlayStation zelf aan de slag zou gaan. In totaal zou het om 12 procent van alle Bungie-werknemers gaan. In oktober werd Bungie Creative Studios al samengevoegd met PlayStation.

Inmiddels lijkt nu nog een afdeling van Bungie de overstap naar PlayStation gemaakt te hebben. Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team, dat wordt geïntegreerd met PlayStations Franchise Development and Portfolio Strategy-team.

Het nieuws werd op LinkedIn gedeeld door Joss Price, die sinds 2021 aan het hoofd staat van het team. "Na drie geweldige jaren bij Bungie gaat mijn team over naar het moederschip van PlayStation. Voor mij persoonlijk is het echt een droom om PlayStations wereldwijde portfolio aan gametitels te transformeren naar entertainmentfranchises."

Bungie zelf richt zich volledig op de Destiny-franchise en het eerder aangekondigde Marathon. Ook wordt een nieuwe sciencefictiongame die eerst in ontwikkeling was bij Bungie nu intern bij PlayStation Studios gemaakt. Voormalige Treyarch-mede-eigenaar Jason Blundell zou aan het hoofd staan van die studio.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!