Microsoft adverteert de Activision Blizzard-overname in Britse kranten
Microsoft plaatst in Britse kranten advertenties waarin het de mogelijke overname van Activision Blizzard adverteert.
The Verge-redacteur Tom Warren zag de advertenties, die een volledige pagina beslaan, deze week staan in de Daily Mail en Financial Times. Daarin hamert Microsoft er op dat de overname van Activision Blizzard een positieve ontwikkeling is, omdat het "Call of Duty naar 150 miljoen meer spelers" kan brengen.
Daarmee refereert Microsoft onder andere naar onlangs gesloten deals met Nintendo en Nvidia. Microsoft sprak met Nintendo af dat het - indien de aankoop van Activision Blizzard doorgaat - Call of Duty-games tenminste tien jaar naar Nintendo-consoles brengt. Ook heeft het bedrijf een deal met Nvidia gesloten om diens games - waaronder Call of Duty - naar GeForce Now te brengen.
Het is opmerkelijk dat Microsoft een advertentie plaatst voor een overname van een bedrijf in Britse kranten. Mogelijk is dit gedaan omdat het publiek in Groot-Brittannië is uitgenodigd om diens mening over de overname te geven aan waakhond Competition and Markets Authority (CMA).
Microsoft kondigde begin vorig jaar jaar aan dat het Activision Blizzard wil kopen voor 68,7 miljard dollar. Sindsdien wordt de deal door verschillende regeringsinstanties onderzocht.
Zo sleept het Amerikaanse FTC Microsoft voor de rechter om de deal tegen te gaan. Volgens de laatste berichten gaat de Europese Commissie de overname echter wel goedkeuren. Het Britse CMA heeft ook twijfels uitgesproken, al is Microsoft naar verluidt uitvoerig in gesprek met de Britse waakhond.