Hoogtepunten: Halo Infinite-multiplayer wordt echt een spirituele reboot
Nieuws

Hoogtepunten: Halo Infinite-multiplayer wordt echt een spirituele reboot

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben voor jouw gemak een overzicht gemaakt van alle hoogtepunten van deze week!

PlayStation-architect breidt zijn PS5 uit met ssd van Western Digital

Mark Cerny, de architect van de PlayStation 5, laat op social media weten de Western Digital Black SN850 als externe ssd voor de console te gebruiken.

Dat doet hij op Twitter. Vorige week bleek al dat bètagebruikers van de console na lang wachten hun opslagcapaciteit met een externe ssd konden uitbreiden. Dat kan met ssd's van twee merken: Western Digital en Seagate. Ook is een koelelement een vereiste.

Lees verder

©GMRimport

De Switch Oled biedt een aanzienlijke upgrade voor handheldspelers

Het was een paar weken geleden een pijnlijk moment voor Nintendo-fans die reikhalzend uitkeken naar een Switch Pro. De vele geruchten deden vermoeden dat er een behoorlijke upgrade aan zat te komen met onder andere 4k-graphics, maar in plaats daarvan werd een oled-versie van de Nintendo Switch aangekondigd. Gamer.nl ging afgelopen week langs bij Nintendo voor een uitgebreide hands-on om te achterhalen of dit nieuwe model alsnog de moeite waard is.

Lees verder

©GMRimport

Halo Infinite-multiplayer wordt echt een spirituele reboot

“Het moet voelen alsof je Halo: Combat Evolved weer speelt,” vertelde Chris Lee ons bijna exact een jaar geleden. Toen was hij nog studiohoofd en moest Halo Infinite nog dé lanceringstitel voor de Xbox Series X worden. Inmiddels is er een hoop veranderd. Zo is Lee vetrokken bij 343 Industries en heeft Halo Infinite nog steeds geen definitieve releasedatum. Toch is één ding overduidelijk hetzelfde gebleven: Halo Infinite gaat voelen als vroeger.

Lees verder

©GMRimport

Konami noemt lanceringsversie eFootball 'min of meer een demo'

De versie van eFootball die deze herfst uitkomt is volgens uitgever Konami min of meer een demo.

Op Twitter beantwoordde Konami enkele veelgestelde vragen over de aankomende voetbalgame. Eén van de vragen was, volgens de uitgever zelf, of de lanceringsversie - die free-to-play is - een demo is. "Op veel manieren is dat inderdaad het geval. We willen dat mensen zo snel mogelijk hands-on kunnen met eFootball, dus lanceren we met een gelimiteerd aantal teams en modi. Exacte details volgen."

Lees verder

©GMRimport

Eerste bèta Battlefield 2042 begint op 12 augustus

Dice houdt de eerste bèta van Battlefield 2042 tussen 12 en 15 augustus.

Dat blijkt uit door EA verstuurde uitnodigingen die ingezien zijn door VGC. De 'technische speeltesten' zouden in eerste instantie in juli worden gehouden, maar werden uitgesteld zodat Dice de cross-play-functionaliteiten kon testen.

Lees verder

Deze SSD’s zijn klaar voor de PS5

Sony is begonnen met een PS5 bèta-programma voor een select aantal gebruikers in de VS, het Verenigd Koninkrijk, Japan en Canada. Zij kunnen alvast aan de slag met de tot nu toe ongebruikte SSD-poort in de PS5. Als het straks beschikbaar komt voor de rest wil je natuurlijk weten welke SSD’s compatibel zijn, waar je op moet letten en wat ze kosten.

Lees verder

©GMRimport

Amiga-mascotte Zool keert deze maand terug

Amiga-mascotte Zool keert deze maand terug in een nieuwe versie van de klassieke actie-platformer uit 1992.

De game moet op een nog onbekende datum deze maand op Steam verschijnen onder de naam Zool Redimensioned. Het origineel is ontwikkeld door Gremlin Graphics en ontving op release in 1992 veel positieve reacties. 

Lees verder

©GMRimport

Bekend Assassin's Creed-personage komt mogelijk naar Valhalla

Mogelijk komt er een bekend personage uit de Assassin's Creed-reeks naar Assassin's Creed Valhalla.

Dat blijkt uit een datamine van een nog niet gebruikte missie en dialogen uit de game. Om welk personage het gaat, is - als het correct blijkt te zijn - een spoiler, dus lezers wordt aangeraden alleen verder te lezen als men het wil weten.

Lees verder

©GMRimport

Ontwikkeling Deathloop is afgerond

Dat is gisteren via het officiële Twitter-account van de game laten weten. Het spel zou eerst op de PlayStation 5-lancering vorig jaar verschijnen, werd toen uitgesteld naar mei 2021 en komt nu uiteindelijk op 14 september uit.

Deathloop is ontwikkeld door Arkane Studios, de ontwikkelaar van games als Dishonored en Prey. De studio is onderdeel van Bethesda en dus ZeniMax, dat binnenkort overgenomen wordt door Microsoft. De game is op consoles echter minstens een jaar exclusief op PlayStation 5, omdat die deal al voor de overname is gesloten.

Lees verder

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten
Nieuws

NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten

Amerikaanse Marvel Rivals-ontwikkelaar al ontslagen, deel van Liquid Swords ook

Het uit China afkomstige NetEase - onder andere bekend van Marvel Rivals - zou van plan zijn om meer dan twaalf ontwikkelstudio's te sluiten.

Dat blijkt uit een reportage op Game File, de betrouwbare nieuwsbrief van gamejournalist Stephen Totilo. Eerder deze week werd de Amerikaanse tak van NetEase dat meehielp aan de ontwikkeling van Marvel Rivals al ontslagen. Daarnaast vielen er ontslagen bij het door NetEase gefinancierde Liquid Swords, de nieuwe studio van een van de oprichters van de Just Cause-ontwikkelaar.

Dit zou volgens Totilo nog maar het topje van de ijsberg zijn. Hij claimt dat meer dan een dozijn studio's mogelijk worden gesloten of verkocht, en dan met name de studio's van het bedrijf die buiten China gevestigd zijn. Dit zou een bewuste strategie zijn van het bedrijf om minder focus op deze teams buiten zijn thuisland te creëren.

NetEase is een van de grootste gamebedrijven ter wereld. NetEase heeft de afgelopen jaren samen met gerenommeerde ontwikkelaars overal ter wereld nieuwe gamestudio's opgericht, en het lijkt er dus op dat sommige van deze studio's nu dreigen gesloten of verkocht te worden.

Zo heeft NetEase geïnvesteerd in Rebel Wolves, een studio bestaande uit voormalige ontwikkelaars van CD Projekt Red waar men aan Blood of Dawnwalker werkt. Met Dragon Quest-Ryutaro Ichimura werd PinCool opgericht, het bedrijf kocht Heavy Rain- en Detroit: Become Human-studio Quantic Dream, Like a Dragon-bedenker Toshihiro Nagoshi opende met NetEase Nagoshi Studio en No More Heroes-ontwikkelaar Grasshopper Manufacture werd gekocht. Het is maar een kleine greep in de investeringen en aankopen die het Chinese bedrijf de afgelopen jaren heeft gedaan.

Ondanks de geruchten onthulde NetEase deze week recordcijfers voor het afgelopen kwartaal. Er werd een stijging van 1,5 procent aan omzet op het gebied van games en services waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Die omzet stond het afgelopen kwartaal op 2,9 miljard dollar. Marvel Rivals heeft inmiddels 40 miljoen spelers.

Overigens claimt Bloomberg in een artikel over NetEase-CEO William Ding dat hij overwoog Marvel Rivals te annuleren voor release. Ding zou het niet hebben zien zitten om Disney te betalen voor de rechten op Marvel-personages. Ook werd besproken of het mogelijk was om de superhelden voor zelfbedachte personages te vervangen. NetEase zelf ontkent deze claims en claimt sinds 2017 een nauwe samenwerking met Marvel te hebben.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!