Hoogtepunten: Digitaal Gamescom
Nieuws

Hoogtepunten: Digitaal Gamescom

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben voor jouw gemak een overzicht gemaakt van alle hoogtepunten van deze week!

Ghost of Tsushima Director’s Cut moet het vooral hebben van Iki Island

Door een combinatie van factoren is 2021 een relatief rustig jaar met weinig grote releases, maar dat gat wordt ruimschoots opgevuld met heruitgaves en next-gen updates. Zo ook Ghost of Tsushima, dat nu als Director’s Cut verschijnt voor PlayStation 4 én PlayStation 5.

Lees verder

©GMRimport

Cyberpunk 2077-multiplayer mogelijk toch in ontwikkeling

Modders hebben in de code van de meest recente Cyberpunk 2077-patch vermeldingen van een multiplayermodus gevonden.

Tyler McVicker meldt in een video dat modders in patch 1.3 termen als 'MultiplayerScanDirectory' en 'MultiplayerGymsDirectory' hebben gevonden. Ook stonden er folders bij die refereren naar 'multi' en 'test'. Dit zou mogelijk suggereren dat de ontwikkelaar intern een multiplayermodus test.

Lees verder

©GMRimport

Dying Light 2 uitgebreid getoond tijdens Xbox-presentatie

Tijdens Microsofts Xbox Gamescom-presentatie werden nieuwe gameplaybeelden van Dying Light 2: Stay Human getoond.

In de beelden is te zien hoe spelers door de stad in het spel rennen en klimmen - vergelijkbaar met het eerste deel. Diverse personages werden getoond, alsmede de parkour-moves van het hoofdpersonage.

Lees verder

©GMRimport

Nieuwe gameplay van Forza Horizon 5 getoond

Tijdens de Xbox Gamescom-livestream werd zo'n acht minuten aan nieuwe gameplay van Forza Horizon 5 getoond.

Aan het begin van de gameplaybeelden was te zien hoe een 2021 Ford Bronco Badlands uit een vliegtuig werd gedropt en vervolgens met een parachute in de spelwereld terecht kwam. Er werd onder andere geracet over een actieve vulkaan. 

Lees verder

©GMRimport

Stalingrad uitgebreid getoond in gameplay Call of Duty: Vanguard

Tijdens de Gamescom Opening Night Live-show werd een uitgebreide gameplaytrailer getoond van het aankomende Call of Duty: Vanguard.

In de gameplayvideo die in-engine is opgenomen staat het personage Polina centraal, die wordt gespeeld door Laura Bailey. In de gameplay is te zien hoe Polina, toen nog een zuster, in Stalingrad is tijdens de invasie van de Nazi's.

Lees verder

©GMRimport

Saints Row is een broodnodige reboot

Tijdens Gamescom Opening Night Live werd Saints Row onthuld, een reboot van de openwereldreeks met een compleet nieuw verhaal, nieuwe personages en een nieuwe spelwereld. Een op voorhand bijgewoonde presentatie over het aankomende spel bevatte weinig echte verrassingen, maar de game brengt de reeks ogenschijnlijk wel terug naar het semirealisme van de eerste delen. Een verstandige keuze.

De Saints Row-reeks werd immers met elk nieuw deel steeds gekker. Uiteindelijk nam je het als leider van de in paarse kledij uitgedoste bende op tegen buitenaardse wezens, werd je de president van de Verenigde Staten en bezocht je zelfs de hel. Hoe ga je in vredesnaam vanaf daar verder?

Lees verder

©GMRimport

Horizon Forbidden West verschijnt op 18 februari 2022 

Horizon Forbidden West verschijnt op 18 februari voor PlayStation 5 en PlayStation 4.

Dat onthult regisseur Matthijs de Jonge in een korte video over de game. In de update benadrukt hij dat de coronapandemie impact had op het ontwikkelteam en de game daarom is uitgesteld naar volgend jaar.

Lees verder 

©GMRimport

Wordt Riders Republic de beste extreme sports-game? - Gameplay Update

Riders Republic was de afgelopen paar dagen speelbaar in een gesloten bèta en is nu voor iedereen speelbaar in een open bèta. Cody en Lucas praten je helemaal bij over de sportgame in de nieuwe Gameplay Update!

De nieuwe Ubisoft-game Riders Republic biedt een grote open wereld en heel veel verschillende manieren om die wereld te ontdekken. Skiën, fietsen, snowboarden, wingsuiten en de andere activiteiten zijn misschien wel zo goed uitgewerkt dat dit de beste extreme sports-game ooit gaat worden.

Lees verder

©GMRimport

Gamescom 2021: Vijf opvallende games van Nederlandse bodem

Voor de tweede keer wordt de grootste Europese gamesbeurs, Gamescom, digitaal georganiseerd. Soms worden er nieuwe games aangekondigd, maar het evenement wordt vooral benut voor reeds aangekondigde spellen. Dat geldt ook voor de Nederlandse delegatie, aanwezig met 29 projecten. Gamer.nl licht vijf opvallende games uit.

Voor de twaalfde keer op rij zet de Dutch Games Association (DGA) het Holland Paviljoen op. De DGA is een handelsvereniging voor de game-industrie in Nederland, die als representatie voor het buitenland dient. Tijdens beurzen kan de vereniging ontwikkelaars, uitgevers en andere interessante partijen samenbrengen, maar de DGA pronkt daarnaast graag met het aanwas videogames uit Nederland. Dit jaar is dat niet anders; zo produceerde de organisatie een korte overzichtsvideo.

Lees verder

©GMRimport

Chinese actie-rpg Black Myth: Wukong getoond

De in China ontwikkelde actie-rpg Black Myth: Wuking wordt uitgebreid getoond in een gameplayvideo van twaalf minuten.

De gameplay is in real-time in Unreal Engine 5 opgenomen. Het spel wordt ontwikkeld door Game Science en moet op een nog onbekende datum uitkomen op pc en "alle mainstream consoles".

Lees verder

Watch on YouTube

Halo Infinite komt op 8 december uit 

Halo Infinite verschijnt op 8 december, zo werd vanavond tijdens de Gamescom Opening Night Live-show aangekondigd.

Eerder vandaag lekte de releasedatum al uit. Het gaat hierbij om zowel de singleplayercampagne als de multiplayermodus, die free to play wordt. De co-op-modus en Forge verschijnen pas na release, zo heeft ontwikkelaar 343 Industries eerder al aangekondigd.

Lees verder

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten
Nieuws

NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten

Amerikaanse Marvel Rivals-ontwikkelaar al ontslagen, deel van Liquid Swords ook

Het uit China afkomstige NetEase - onder andere bekend van Marvel Rivals - zou van plan zijn om meer dan twaalf ontwikkelstudio's te sluiten.

Dat blijkt uit een reportage op Game File, de betrouwbare nieuwsbrief van gamejournalist Stephen Totilo. Eerder deze week werd de Amerikaanse tak van NetEase dat meehielp aan de ontwikkeling van Marvel Rivals al ontslagen. Daarnaast vielen er ontslagen bij het door NetEase gefinancierde Liquid Swords, de nieuwe studio van een van de oprichters van de Just Cause-ontwikkelaar.

Dit zou volgens Totilo nog maar het topje van de ijsberg zijn. Hij claimt dat meer dan een dozijn studio's mogelijk worden gesloten of verkocht, en dan met name de studio's van het bedrijf die buiten China gevestigd zijn. Dit zou een bewuste strategie zijn van het bedrijf om minder focus op deze teams buiten zijn thuisland te creëren.

NetEase is een van de grootste gamebedrijven ter wereld. NetEase heeft de afgelopen jaren samen met gerenommeerde ontwikkelaars overal ter wereld nieuwe gamestudio's opgericht, en het lijkt er dus op dat sommige van deze studio's nu dreigen gesloten of verkocht te worden.

Zo heeft NetEase geïnvesteerd in Rebel Wolves, een studio bestaande uit voormalige ontwikkelaars van CD Projekt Red waar men aan Blood of Dawnwalker werkt. Met Dragon Quest-Ryutaro Ichimura werd PinCool opgericht, het bedrijf kocht Heavy Rain- en Detroit: Become Human-studio Quantic Dream, Like a Dragon-bedenker Toshihiro Nagoshi opende met NetEase Nagoshi Studio en No More Heroes-ontwikkelaar Grasshopper Manufacture werd gekocht. Het is maar een kleine greep in de investeringen en aankopen die het Chinese bedrijf de afgelopen jaren heeft gedaan.

Ondanks de geruchten onthulde NetEase deze week recordcijfers voor het afgelopen kwartaal. Er werd een stijging van 1,5 procent aan omzet op het gebied van games en services waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Die omzet stond het afgelopen kwartaal op 2,9 miljard dollar. Marvel Rivals heeft inmiddels 40 miljoen spelers.

Overigens claimt Bloomberg in een artikel over NetEase-CEO William Ding dat hij overwoog Marvel Rivals te annuleren voor release. Ding zou het niet hebben zien zitten om Disney te betalen voor de rechten op Marvel-personages. Ook werd besproken of het mogelijk was om de superhelden voor zelfbedachte personages te vervangen. NetEase zelf ontkent deze claims en claimt sinds 2017 een nauwe samenwerking met Marvel te hebben.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!