FTC en Microsoft schikken vooralsnog niet in hoorzitting
Nieuws

FTC en Microsoft schikken vooralsnog niet in hoorzitting

Microsoft en de Federal Trade Commission zouden tijdens eerste gesprekken voorafgaand aan de geplande rechtszaak geen mogelijke schikking voor ogen hebben.

Dat heeft FTC-advocaat James Weingarten aan Reuters gemeld. Gisteren is de eerste hoorzitting gehouden die voorafgaat aan de rechtszaak tussen Microsoft en FTC. Dit geeft beide partijen de kans om hun kijk op de zaak uit de doeken te doen voordat een rechter zich er over buigt. 

Soms komen partijen dan ook al tot een schikking. Dit is een overeenkomst tussen beide partijen waarmee het conflict wordt opgelost, waardoor de rechtszaak niet gehouden hoeft te worden. 

Hoewel er geen details worden gegeven over wat er precies is besproken, laat Weingarten wel weten dat er geen "inhoudelijke" discussies zijn gehouden over een mogelijke schikking. Als dat helemaal niet gebeurt, zal de rechtszaak dus gewoon plaatsvinden. De hoorzittingen en het daaropvolgende oordeel van rechter Michael Chappell staan gepland voor augustus dit jaar.

Microsoft kondigde begin 2022 aan dat het Activision Blizzard, de uitgever van games als Call of Duty, Candy Crush en Diablo, wil kopen voor 68,7 miljard dollar. Sindsdien wordt de deal door verschillende regeringsinstanties onderzocht. Dit om er voor te zorgen dat er bijvoorbeeld geen monopoliepositie ontstaat door de overname. Hoewel in sommige landen de overname al is goedgekeurd, is dat in de meeste gebieden nog niet het geval. De Amerikaanse FTC gaf eind vorig jaar aan de overname tegen te willen houden en sleept Microsoft daarom voor de rechter.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak
Nieuws

Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak

Eén van de geannuleerde games was een God of War-spel

Update: Jason Schreier heeft laten weten dat de werknemers van Bend Studio en Bluepoint Games nog voordat het nieuws over de annulering van hun liveservicegames naar buiten kwam verwittigd werden.

Dat liet de journalist via social media weten. Schreier brak vorige week ook het nieuws over de annuleringen van de games. De onderstaande claim van Jeff Grubb dat werknemers het nieuws over de annuleringen via het nieuwsbericht te horen kregen, blijkt dus onjuist.

Oorspronkelijk bericht:
De werknemers van Bluepoint Games en Bend Studio zouden via de nieuwsberichten die naar buiten kwamen hebben gehoord over de annulering van de liveservicegames waar ze aan werkten.

Vorige bleek dat Sony twee onaangekondigde liveservicegames heeft geannuleerd - een van Bluepoint Games en een van Bend Studio. Een van de games was een God of War-spel.

Journalist Jeff Grubb claimde in zijn Game Mess-podcast dat de werknemers van bovengenoemde studio's niet van te voren op de hoogte waren gesteld van de annuleringen, maar dit tegelijk met gamers wereldwijd hoorden via het Bloomberg-artikel.

Grubb: "Ik heb het uitgezocht en het is waar. De twee studio's kwamen er tegelijk met iedereen achter. Dus mensen kwamen op hun werk aan en vroegen zich af wat de volgende stappen waren. Ze zullen een nieuw idee aan Sony moeten pitchen, en het landschap van wat mogelijk is, is drastisch veranderd."

In dezelfde podcast gaf Grubb ook aan dat de games deels geannuleerd zijn door het falen van Concord vorig jaar. "Dit is gebeurd vanwege Concord. Dat zou duidelijk moeten zijn, het is wat ik heb gehoord. Sony was geschokt vanwege Concord en ze gaan nu langs elke studio en herwaarderen elk project. Zeker wanneer het om een liveservicegame gaat is er veel frictie aanwezig (vanuit Sony), waardoor er minder kans is dat het uitkomt."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
EA's Origin-launcher verdwijnt in april
Nieuws

EA's Origin-launcher verdwijnt in april

Gebruikers worden aangeraden over te stappen naar de EA-app

Electronic Arts stopt op 17 april voorgoed met de Origin-launcher. Alle gebruikers moeten dan overstappen op de bestaande EA-launcher.

De Origin-launcher voor pc werd in 2011 geïntroduceerd en konden via het programma de games van EA beheren. In 2020 bracht het bedrijf echter de vervangende EA-app uit, gevolgd door de volledige release twee jaar later.

Aangezien er alleen maar een 32-bit-versie van Origin beschikbaar is en Microsoft stopt met het ondersteunen van 32-bit-software op Windows, moet iedereen dus overstappen naar de EA-app waar wel een 64-bit-versie van beschikbaar is.

Mensen die Origin nog gebruiken kunnen volgens EA moeiteloos overstappen naar de EA-app. Nadat men is aangemeld kan men daar alle games en geboekte voortgang vinden. Mogelijk zullen echter niet alle oudere mods ondersteund worden in de EA-app.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!