F1 22-trailer toont nieuwe mogelijkheden in game
Electronic Arts heeft een nieuwe trailer uitgebracht van het aankomende racespel F1 22, waarin de nieuwe features van de game uiteen worden gezet.
De game heeft bijvoorbeeld Adaptive AI, dat ervoor zorgt dat de intelligentie van tegenstanders wordt aangepast op de speler. Ook zijn de physics van de algemene rijervaring vernieuwd.
Verder is de F1 Life-modus vernieuwd, waarin spelers een "voorproefje krijgen van de glitter en glamour van de F1", en toegang krijgen tot supercars, kleding en accessoires. Ook Race Day is vernieuwd met zogenaamde Immersive- en Broadcast-opties, die invloed hebben op formatierondes, safety car-periodes en pitstops. Immersive daagt spelers uit grotere risico's te nemen, voor grotere beloningen, en Broadcoast moet een filmischere ervaring opleveren.
F1 22 komt op 1 juli uit op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. Onlangs plaatsten we een preview van F1 22 op Gamer.nl, waarin we schreven: "Verder is er vooralsnog geen reden om aan te nemen dat F1 22 heel gekke dingen gaat doen. Dat is op zich prima, maar op één of andere manier voelt de basis van de afgelopen edities toch wat sleets. Misschien omdat die - in ieder geval qua rijgedrag - in 2015 voor het laatst écht goed op de schop ging, voor de toen nieuwe generatie spelcomputers. Voor velen zal dat geen enkel probleem zijn, en biedt F1 22 met alle 'updates' voor het nieuwste seizoen de Formule 1-ervaring die verlangd wordt. Maar tegelijkertijd knaagt het gevoel dat het stuur weer eens volledig omgegooid mag worden - net als het reglement van de échte Formule 1."