Bobby Kotick zou Activision-CEO blijven wanneer overname niet doorgaat
Nieuws

Bobby Kotick zou Activision-CEO blijven wanneer overname niet doorgaat

De huidige CEO van Activision Blizzard, Bobby Kotick, zou aangesteld blijven wanneer de overname van het bedrijf door Microsoft in het water valt.

Dat claimt Fox Business. Dit in tegenstelling tot eerdere berichten waaruit zou blijken dat Kotick van plan was om te vertrekken. De publicatie meldt de informatie van "bronnen dichtbij de situatie" te hebben verkregen.

Kotick zou "absoluut bij de gamegigant blijven om het bedrijf te runnen" mocht de overname niet doorgaan." Er zouden daarbij ook nog geen gesprekken zijn gehouden tussen Microsoft en Kotick over wat er gebeurt mocht de overname wel doorgaan. 

Wel duidelijk is dat Kotick mogelijk honderden miljoenen dollars ontvangt mocht de overname wel doorgaan. De CEO zou zich dan ook inzetten voor het hard maken van de deal. Eerder deze maand zou hij samen met een Microsoft-topman naar het Verenigd Koninkrijk zijn afgereisd om bij het CMA de overname te bespreken.

Kotick kwam de afgelopen jaren onder vuur te liggen vanwege meerdere berichten over seksuele intimidatie en giftig werkgedrag bij Activision Blizzard. Ondanks dat bij de leiding geruime tijd bekend zou zijn geweest dat dit plaatsvond binnen het bedrijf, zou er te weinig zijn gedaan om het de kop in te drukken.

Microsoft kondigde begin vorig jaar jaar aan dat het Activision Blizzard wil kopen voor 68,7 miljard dollar. Sindsdien wordt de deal door verschillende regeringsinstanties onderzocht. Hoewel in sommige landen de overname al is goedgekeurd, is dat in de meeste gebieden nog niet het geval. 

De Amerikaanse FTC gaf eind vorig jaar aan de overname tegen te willen houden en sleept Microsoft daarom voor de rechter. De Britse CMA gaf onlangs een voorlopige conclusie en stelde diverse alternatieven voor om de overname toch door te kunnen laten gaan - bijvoorbeeld door Call of Duty geen onderdeel te maken van de overname. In april moet de uiteindelijke conclusie gegeven worden door CMA.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025
Nieuws

Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025

Game komt naar PS5, PS4, Xbox Series, Switch en pc

Ratatan, de spirituele opvolger van Patapon, komt in de loop van 2025 uit.

Dat hebben ontwikkelaars TVT en Ratata Arts aangekondigd. Daarbij zal Game Source Entertainment de game uitgeven. Het spel is op dit moment middels een demo speelbaar op de WePlay Expo in Shanghai.

Ratatan is de nieuwe game van Hiroyuki Kotani, de maker van de Patapon-games. Het spel kent dan ook hetzelfde principe: spelers moeten op de maat van muziek op de juiste knoppen drukken om zo een leger aan wezentjes aan te sturen. Vorig jaar werd er een succesvolle crowdfunding gehouden.

Ratatan verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc. Hieronder is een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door
Nieuws

Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door

Er komt minder focus op de ontwikkeling van spellen

Thunderful Group, de uitgever en ontwikkelaar van de Steamworld-games, heeft aangekondigd tachtig tot honderd werknemers te ontslaan.

Het bedrijf ziet geen andere alternatieven om "de houdbaarheid en weerstand" op de lange termijn te houden. Het is daarbij de tweede herstructureringsronde binnen een jaar tijd - begin dit jaar werd er al ongeveer een vijfde van het totaal aantal ontwikkelaars ontslagen.

Thunderful Group ontstond in 2017 na een fusie van de Zweedse ontwikkelaars Image & Form en Zoink. Sindsdien heeft het bedrijf diverse studio's en uitgevers opgekocht, waaronder Somerville-ontwikkelaar Jumpship.

In een bericht op de website van Thunderful valt te lezen dat de verwachte omzet dit jaar niet is behaald. Men gaat een grotere focus leggen op het uitgeven van extern ontwikkelde spellen om zo de kosten de kop in te drukken en flexibeler te kunnen zijn - al zal men "wat interne ontwikkelcapaciteit behouden".

Thunderful liet eerder al weten dat het eind vorig jaar uitgekomen Steamworld Build beneden verwachtingen had gepresteerd. De ontwikkeling van Steamworld Headhunter werd toen gepauzeerd. Afgelopen augustus kwam daarnaast Steamworld Heist 2 uit.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!