Bandai Namco wees 2D Dark Souls-game af
In 2016 werd een 2D-game van Dark Souls gepitcht aan Bandai Namco, het bedrijf achter de populaire reeks. Dat onthult pixelartiest Thomas Feichtmeir op Twitter, wie concept art voor die game ontwikkelde.
Op Twitter plaatst hij een afbeelding van hoe de game eruit had moeten zien. Het is duidelijk dat de vormgevers een retro-achtige sidescroller in gedachten hadden, de concept art heeft namelijk gelijkenissen met oudere Castlevania-games. De artiest geeft in het bericht aan dat de vormgeving al in 2016 was gemaakt, toen mensen verlangde naar een coole 2D, soulslike metroidvaniagame.
Bandai Namco heeft het project echter nooit groen licht gegeven. Pitches voor game-ideeën vinden zeer regelmatig plaats en worden ook vaak afgewezen, alleen wordt zo’n geweigerd project niet vaak naar buiten gebracht. Feichtmeir besloot dit dus wel te doen, aangezien zijn geheimhoudsverklaring na zes jaar is verlopen. Toch geeft de artiest aan dat hij naast het plaatsen van een screenshot, er verder weinig over mag zeggen.
Dark Souls 3 stamt alweer uit 2016 en was de laatste game uit de Dark Souls-reeks. De games staan erom bekend dat ze een hoge moeilijkheidsgraad hebben, dus dit viel ook te verwachten van de 2D sidescroller. Gamer gaf het laatste deel een 9 en noemde het “de perfecte hekkensluiter voor de geprezen trilogie”.