'Activision annuleerde remake van Tony Hawk's Pro Skater 3 en 4'
Gamer.nl
Nieuws

'Activision annuleerde remake van Tony Hawk's Pro Skater 3 en 4'

Activision zou volgens Tony Hawk van plan zijn geweest een remake van Tony Hawk's Pro Skater 3 en 4 te maken, voordat het bedrijf de remake annuleerde.

Dat gaf de professionele skater aan tijdens een livestream gisteren. Volgens hem was het plan om na de remake van Tony Hawk's Pro Skater 1 en 3 hetzelfde te doen voor deel 3 en 4, maar dat dit idee in het water viel nadat Vicarious Visions werd veranderd in Blizzard Albany, om zich volledig te richten op het maken van Blizzard-games.

Hawk claimt dat Activision nog wel heeft gekeken naar andere ontwikkelaars om het project tot stand te laten komen, maar dat ging uiteindelijk niet door. "Ze wilden iemand vinden om 3 en 4 te doen, maar ze vertrouwden niemand echt ermee net zoals ze Vicarious ermee vertrouwden."

Hawk zou niet kunnen zeggen of deel 3 en 4 ooit van een remake worden voorzien. "Wie weet. Misschien vinden we ooit een manier, je weet het nooit. Ik had ook nooit verwacht dat we twintig jaar later de eerste twee games van een remake zouden voorzien."

Vicarious Visions werd meer dan dertig jaar geleden opgericht. In 2005 werd het gekocht door Activision Blizzard en heeft het gewerkt aan franchises als Guitar Hero, Skylanders, Call of Duty en Destiny. Een aantal recente games van de studio zijn Tony Hawk's Pro Skater 1+2 en Crash Bandicoot N.Sane Trilogy. Eerder dit jaar werd Vicarious dus omgedoopt tot Blizzard Albany.

Microsoft liet begin dit jaar weten plannen te hebben Activision Blizzard over te nemen. Het is niet bekend in hoeverre het bedrijf, mocht de overname doorgaan, van plan is om Vicarious Visions weer los te trekken van Blizzard.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd
Gamer.nl
Nieuws

Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd

Abonnement op uitbreidingspakket is ook vereist

De klassieke rpg Fire Emblem: The Sacred Stones is nu speelbaar via Nintendo Switch Online.

Fire Emblem: The Sacred Stones kwam in 2004 uit in Japan en het jaar erop in Europa en de Verenigde Staten. In de game ligt het koninkrijk Renais in puin na de plotselinge invasie van een voormalige bondgenoot.

De koninklijke erfgenamen Eirika en Ephraim gaan er op uit om Renais opnieuw op te bouwen en het duistere geheim achter de oorlog in hun thuisland te achterhalen. Het betreft het achtste deel in de Fire Emblem-reeks en het tweede deel dat ook buiten Japan uitkwam.

Het gaat om een Game Boy Advance-game, en het spel verschijnt dan ook in de GBA-app op Nintendo Switch Online. Daar is dus niet alleen een abonnement op de online dienst voor nodig, maar ook op het uitbreidingspakket.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak

Nintendo registreerde verschillende patenten na de release van Palworld

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair claimt dat het bestaan van gamefranchises als Fallout, Ark: Survival Evolved en Tomb Raider aan om aan te geven dat de aanklacht van Nintendo ongeldig is.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter sleept. Palworld wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Pocketpair heeft in een reeks reacties op de aanklacht (via VGC) gemeld dat die patenten nooit aangemaakt hadden mogen worden, aangezien er al allerlei games bestonden die de gameplaymechanismen die door deze patenten worden omschreven bevatten. Volgens Pocketpair hebben games als Ark: Survival Evolved, Octopath Traveler, Pikmin 3, Far Cry 5, Titanfall 2 en Tomb Raider dergelijke mechanismen.

Volgens Pocketpair was het voorheen in games als Pikmin 3, Far Cry 5 en Tomb Raider al mogelijk om allerlei objecten te gooien - net zoals het gooien van een bal in Pokémon en een Pal Sphere in Palworld. In games als Titanfall 2 en Rune Factory 5 is het daarnaast mogelijk om een monster te vangen en ze weer vrij te laten. Daarbij zou het in games als Octopath Traveler, Monster Super League en de Nukamon-mod voor Fallout mogelijk zijn om personages te 'vangen'.

Hoewel bovenstaande voorbeelden natuurlijk niet precies hetzelfde zijn als in Palworld en Pokémon, hoopt Pocketpair hiermee de door Nintendo aangemaakte patenten ongeldig te laten verklaren, of in ieder geval aan de rechter aan te tonen dat de patenten niet volstaan om Nintendo en The Pokémon Company te laten winnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!