Wederom ontslagen bij Ubisoft
Nieuws

Wederom ontslagen bij Ubisoft

45 mensen weg bij Amerikaanse studio’s

Ubisoft voert wederom een ontslagronde door, ditmaal onder studio’s in de Verenigde Staten. In totaal moeten 45 mensen vertrekken in de derde ontslagronde van dit jaar bij Ubisoft.

Dat blijkt uit antwoorden van Ubisoft op vragen van Eurogamer. De ontslagen vallen bij XDefiant-ontwikkelaar Ubisoft San Francisco en Red Storm Entertainment, de studio die aan de gratis live-service game The Division Heartland werkte. Die game werd eerder dit jaar geannuleerd door Ubisoft.

“Afgelopen week hebben Ubisoft San Francisco en Red Storm Entertainment hun teams laten weten dat 45 medewerkers moeten vertrekken bij Ubisoft”, vertelt een woordvoerder aan Eurogamer. “Deze moeilijke maar noodzakelijke beslissing is genomen om de organisatie van de studio’s af te stemmen op de gestelde bedrijfs- en ontwikkelingsdoelen”, wordt daaraan toegevoegd. “We zorgen ervoor dat de getroffenen intensief ondersteund worden met een ontslagvergoeding en loopbaanbegeleiding. We bedanken hen voor hun inzet bij Ubisoft.”

Tijdens de bekendmaking van de meest recente jaarcijfers, waar Ubisoft liet weten dat The Division Heartland is geschrapt, zei het bedrijf selectiever te worden met investeringen. Werknemers zouden worden ingezet voor grotere kanshebbers zoals XDefiant en Rainbow Six Siege. Het is niet bekend of de overgebleven mensen bij Red Storm Entertainment worden overgeheveld naar andere teams.

De ontslagronde is de derde dit jaar bij Ubisoft. In juni moesten 33 mensen vertrekken bij Ubisoft Toronto, de studio die werkt aan de remakes van Prince of Persia: The Sands of Time en Splinter Cell. Twee maanden eerder moesten 45 mensen vertrekken bij de Global Publishing-divisie en Aziatisch-Pacifische kantoren van Ubisoft.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden
Nieuws

Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden

De ontwikkeling van de game is tweemaal herstart

De eerder deze week uitgekomen singleplayer-rpg Avowed had bijna een focus op multiplayergameplay gehad.

Dat laat regisseur Carrie Patel weten aan Bloomberg. De game werd in eerste instantie een "multiplayer-Skyrim" genoemd, maar in 2021 ging de ontwikkeling volledig op de schop. Voor die tijd werd het spel als een multiplayergame ontwikkeld. Sterker nog: de ontwikkeling van de game is in totaal twee keer volledig herstart.

Patel onthult ook dat er bij Obsidian behoefte is aan eventuele vervolgen op of dlc voor Avowed. "Nu we deze geweldige spelwereld hebben gebouwd, en het ontwikkelteam ook hebben laten wennen aan deze content en gameplay in deze wereld, zou ik er graag meer van zien."

Avowed is nu verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc en staat ook op Xbox Game Pass. Ron Vorstermans beloonde het spel met een 9 in zijn review: "Het schrijfwerk is fenomenaal, het vechten vloeit als een actiegame, de spelwereld is iedere vierkante centimeter waard en zelfs de kleinste verhaaltjes zijn memorabel. Avowed is misschien geen grensverleggende, dynamische rpg, maar weet precies waar het goed in is, en zet daar met volle overtuiging op in. Het resultaat is de beste Microsoft-rpg van de afgelopen jaren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix betrokken bij Sifu-verfilming
Nieuws

Netflix betrokken bij Sifu-verfilming

De scriptschrijver van de The Maze Runner-films zou het script voor de film verzorgen

Netflix is betrokken bij de verfilming van Sloclaps kungfugame Sifu.

In 2022 werd al aangekondigd dat er een film werd gemaakt gebaseerd op Sifu door Story Kitchen, het bedrijf dat ook achter de Sonic the Hedgehog-films en de aankomende Streets of Rage- en Tomb Raider-verfilmingen zit.

Deadline heeft deze week gemeld dat Netflix nu ook betrokken is bij het project en dat TS Nowlin - bekend van de The Maze Runner-films - het script schrijft. Volgens geruchten zal John Wick-regisseur Chad Stahelski met zijn bedrijf 87Eleven Entertainment als producent functioneren.

Eerder gingen er geruchten dat Derek Kolstad, de schrijver van de John Wick-scripts, het script voor Sifu zou schrijven, maar dat lijkt nu dus niet meer het geval te zijn - tenzij hij samenwerkt met TS Nowlin.

De film moet min of meer hetzelfde plot als de game aanhouden, waarbij de hoofdrolspeler elke keer dat ze verslagen worden een stuk ouder wordt. De film wordt beschreven als "John Wick ontmoet M. Night Shyamalan's film Old".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!