Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios
Nieuws

Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios

Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team

In navolging van Bungie Creative Studios is nu ook Bungie's Strategic Partnerships-afdeling samengevoegd met PlayStation.

Toen eerder dit jaar een ontslagronde bij Destiny- en Marathon-ontwikkelaar Bungie werd aangekondigd, was al bekend dat een gedeelte van Bungie's werknemers bij PlayStation zelf aan de slag zou gaan. In totaal zou het om 12 procent van alle Bungie-werknemers gaan. In oktober werd Bungie Creative Studios al samengevoegd met PlayStation.

Inmiddels lijkt nu nog een afdeling van Bungie de overstap naar PlayStation gemaakt te hebben. Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team, dat wordt geïntegreerd met PlayStations Franchise Development and Portfolio Strategy-team.

Het nieuws werd op LinkedIn gedeeld door Joss Price, die sinds 2021 aan het hoofd staat van het team. "Na drie geweldige jaren bij Bungie gaat mijn team over naar het moederschip van PlayStation. Voor mij persoonlijk is het echt een droom om PlayStations wereldwijde portfolio aan gametitels te transformeren naar entertainmentfranchises."

Bungie zelf richt zich volledig op de Destiny-franchise en het eerder aangekondigde Marathon. Ook wordt een nieuwe sciencefictiongame die eerst in ontwikkeling was bij Bungie nu intern bij PlayStation Studios gemaakt. Voormalige Treyarch-mede-eigenaar Jason Blundell zou aan het hoofd staan van die studio.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
EA: 'Dragon Age: The Veilguard en EA FC Sports 25 hebben beneden verwachting gepresteerd'
Nieuws

EA: 'Dragon Age: The Veilguard en EA FC Sports 25 hebben beneden verwachting gepresteerd'

Uitgever stelt winstverwachtingen voor dit fiscale jaar naar beneden bij

Electronic Arts heeft de winstverwachtingen voor het huidige fiscale jaar naar beneden bijgesteld nadat zowel EA Sports FC 25 als Dragon Age: The Veilguard beneden verwachtingen hebben gepresteerd.

Dat meldde het bedrijf bij het bekendmaken van de kwartaalcijfers. Volgens het bedrijf was een vertraging in verdiensten rondom EA Sports FC 25 afgelopen feestdagen de grootste boosdoener.

Daarnaast heeft Dragon Age: The Veilguard in de laatste drie maanden van vorig jaar ongeveer 1,5 miljoen spelers aangetrokken, wat ongeveer de helft van het verwachte aantal spelers betrof.

EA verwacht nu in het complete fiscale jaar ongeveer 7 tot 7,15 miljard dollar te verdienen. Voorheen verwachtte de uitgever 7,5 tot 7,8 miljard dollar te verdienen.

Afgelopen week is er een grootschalige update voor EA Sports FC 25 uitgekomen met diverse aanpassingen die veelgevraagd zijn bij fans. De regisseur van Dragon Age: The Veilguard is onlangs vertrokken omdat ze een aanbod kreeg die ze niet kon weigeren, al is niet bekend waar ze precies aan gaat werken.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Crash Bandicoot 4 komt volgende maand naar Xbox Game Pass
Nieuws

Gerucht: Crash Bandicoot 4 komt volgende maand naar Xbox Game Pass

Afgelopen jaar verscheen Crash Bandicoot N. Sane Trilogy al op Game Pass

Crash Bandicoot 4: It's About Time zou in februari op Xbox Game Pass verschijnen.

Dat claimt Insider Gaming te hebben vernomen. Officieel is de Game Pass-release van de platformer nog niet bevestigd. Wel werden eerder deze week de Game Pass-releases van de rest van januari aangekondigd, en toen werden ook al enkele games gemeld die begin februari op de dienst verschijnen, zoals Far Cry New Dawn.

Crash Bandicoot is eigendom van Activision Blizzard, dat inmiddels onderdeel uitmaakt van Microsoft. Laatstgenoemde bedrijf plaatst om de zoveel tijd oudere games van de uitgever op Xbox Game Pass. Afgelopen augustus werd Crash Bandicoot N. Sane Trilogy al toegevoegd, en in februari volgt mogelijk dus het vierde deel.

In Crash Bandicoot 4: It's About Time vindt Crash vindt een mysterieus masker in een grot - het blijkt één van de Quantum Masks te zijn. Spelers moeten met Crash en zijn vrienden door verschillende dimensies en tijden reizen om Quantum Rifts tegen te houden. 

Crash Bandicoot 4 is ontwikkeld door Toys for Bob, de studio die ook verantwoordelijk was voor de heruitgave van de Spyro the Dragon-trilogie. Afgelopen maart bleek dat Toys for Bob zich zou afsplitsen van Activision Blizzard - en dus van Microsoft. In juni werd bevestigd dat de nieuwe game van de studio ondanks dat toch uitgegeven wordt door Xbox.

Michel Musters gaf een 9 aan Crash Bandicoot 4 in de Gamer.nl-review: "De kern van de Crash-franchise blijft in Crash Bandicoot 4: It’s About Time intact. Daarbovenop komen erg goed doordacht leveldesign, prachtige graphics en enkele vernieuwingen die de reeks naar het heden brengen. Hulde voor deze comeback waar het plezier op elk moment van afspat!"

Reacties

Login of maak een account en praat mee!