Vr-game Ghostbusters: Rise of the Ghost Lord verschijnt in oktober
Nieuws

Vr-game Ghostbusters: Rise of the Ghost Lord verschijnt in oktober

Komt uit op PS VR2 en Quest

Op 26 oktober komt het virtualrealityspel Ghostbusters: Rise of the Ghost Lord uit.

Dat heeft ontwikkelaar nDreams afgelopen week tijdens de State of Play-uitzending aangekondigd. De game verschijnt op PlayStation 5 (PlayStation VR2) en Quest.

In Ghostbusters: Rise of the Ghost Lord kunnen spelers met anderen het opnemen tegen spoken in San Francisco. Men neemt diverse missies op zich - waaronder het sluiten van interdimensionale portalen - en werkt samen (of alleen) om met allerlei gadgets spoken te vangen.

Mensen die de Containment Edition van de game reserveren ontvangen vier skins voor in-game apparatuur, tien speelbare avatars, de 'Slimer Hunt-feature' en extra bonuscontent. De Containment Edition geeft toegang tot zes maanden aan dlc. Hieronder kan een nieuwe trailer bekeken worden.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PlayStation-multiplayergame Foamstars is nu free-to-play
Nieuws

PlayStation-multiplayergame Foamstars is nu free-to-play

Game kwam begin dit jaar uit op PlayStation 5 en Playstation 4

De multiplayershooter Foamstars van Square Enix is sinds eind vorige week free-to-play.

Dat betekent dat iedereen met een moderne PlayStation-console de game nu kosteloos kan downloaden. Ook is er geen PlayStation Plus nodig om het spel met anderen te spelen. Toen Foamstars afgelopen februari uitkwam, was het nog een betaalde release, al konden PlayStation Plus-leden de game in de eerste maand van release gratis claimen.

Mensen die de game hebben gekocht ontvangen nu de game free-to-play is een gratis Legacy-cadeau, met daarin exclusieve items, zoals een uniek Slide Board-design, de titel 'Legacy' en twaalf exclusieve Bubble Beastie-kleurenskins.

Spelers kunnen third-person shooter Foamstars schuim afvuren. Door het op de grond te spuiten kan men zich er ook snel over voortbewegen, maar er kunnen ook complete bouwwerken mee worden gemaakt. Eerder gaf Square Enix al aan dat de game beneden verwachtingen presteerde.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Neva van Gris-makers komt ook naar naar PS4 en Mac
Nieuws

Neva van Gris-makers komt ook naar naar PS4 en Mac

De game verschijnt op 15 oktober ook voor PS5, Xbox Series, Switch en pc

Neva, de nieuwe game van Gris-ontwikkelaar Nomada Studio, verschijnt op release ook voor PlayStation 4 en Mac.

Dat heeft de studio aangekondigd. Eerder werd al aangekondigd dat het spel op 15 oktober voor PlayStation 5, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc (via Steam) beschikbaar komt.

Neva wordt zoals gezegd ontwikkeld door Nomada Studio, de ontwikkelaar van het geprezen indiespel Gris. De nieuwe game combineert platformsecties, puzzels en gevechten. Het spel draait om Alba en haar band met een wolf. Samen verkennen ze een stervende wereld. Daarbij is de user interface minimaal en wordt de unieke grafische stijl van Gris voortgezet.

Hieronder kan naast de aankondigingstweet voor de PS4- en Mac-versie ook een eerder verschenen trailer van de game worden bekeken.

View post on X
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Cameraperspectief verandert moeilijkheidsgraad in Metal Gear Solid Delta
Nieuws

Cameraperspectief verandert moeilijkheidsgraad in Metal Gear Solid Delta

Het nieuwe perspectief maakte de game in eerste instantie te makkelijk

De moeilijkheidsgraad van het aankomende Metal Gear Solid Delta: Snake Eater wordt aangepast afhankelijk van welk cameraperspectief de speler gebruikt.

Dat laat creative producer Yuji Korekado weten in een interview met Famitsu (via VGC). Hij laat daarbij weten dat mensen wanneer ze de game beginnen moeten kiezen uit de 'oude' camerastandpunt die vaststaat, en een nieuwe camera in derdepersoonsperspectief die spelers naar gelieve kunnen bewegen.

Korekado legt uit waarom dit zo is: "De moeilijkheidsgraad van de game verandert drastisch afhankelijk van het perspectief. De nieuwe camera heeft een wijder, lineairder gezichtsveld en geeft je de mogelijkheid om te schieten terwijl je beweegt, dus dat is makkelijker dan we verwacht hadden. Maar toen we de moeilijkheidsgraad naar de nieuwe camera aanpasten, werd de game met de oude camera weer te moeilijk, dus besloten we er twee aparte modi van te maken. De oude camera is vergelijkbaar met de moeilijkheidsgraad van het origineel, en de nieuwe camera geeft een nieuwe uitdaging."

De remake van Metal Gear Solid 3 werd vorig jaar voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc aangekondigd. Snake Eater speelt zich af in 1964, ver voor de andere hoofddelen in de Metal Gear-reeks. In het spel moeten spelers als een FOX-agent genaamd Naked Snake de Russische raketgeleerde Nikolai Stephanovich Sokolov zien te redden en een superwapen zien te saboteren.

Waar in andere Metal Gear-games vooral stedelijke en industriële gebieden worden verkend, doen spelers in Snake Eater een jungle aan. Naast stealth, actie en verhalende elementen bevat het spel ook survivalelementen. Zo kan er op dieren gejaagd worden en moeten spelers hun wonden en breuken helen. De remake draait in Unreal Engine 5.

Metal Gear Solid Delta: Snake Eater verschijnt op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc. Een releasedatum is nog altijd niet bekend, er gaan er wel geruchten dat de game pas in 2025 uitkomt.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!