Voormalig DMC-ontwikkelaar noemt Final Fantasy 16 zijn 'persoonlijke meesterwerk'
Lekker knokken
Ryota Suzuki, de battle director van de aankomende game Final Fantasy 16, noemt de game zijn 'persoonlijke meesterwerk'.
Suzuki werkte eerder aan de gevechten van de Devil May Cry-games. Final Fantasy 16 neemt als bekend afstand van de turn-based gevechten uit eerdere delen en bevat een actievollere stijl. Suzuki staat aan het hoofd van die ontwikkeling.
In een recente livestream met ontwikkelaars noemt Suzuki dit werk nu een hoogtepunt uit zijn carrière. "Ik ontwikkel al 25 jaar actie-games en ik denk echt dat deze game mijn persoonlijke meesterwerk is", zegt hij in een door fans ondertitelde video. "Ik hoop dat iedereen die nog nooit een actiegame heeft gespeeld, toch Final Fantasy 16 kan proberen. Ik hoop dat deze game je kan laten zien wat actiegames zo aantrekkelijk maakt."
Final Fantasy 16 komt op 22 juni uit. Eerder werd bekend dat sommige winkelketens hem mogelijk al een week te vroeg verkochten, waardoor fans moeten uitkijken voor spoilers op het internet.