Verhalende Forspoken-dlc verschijnt op 26 mei
Gamer.nl
Nieuws

Verhalende Forspoken-dlc verschijnt op 26 mei

In Tanta We Trust speelt zich 25 jaar voor Forspoken af

Op 26 mei komt de eerste verhalende uitbreiding voor Forspoken uit in de vorm van In Tanta We Trust.

De uitbreiding speelt zich 25 jaar voor de gebeurtenissen uit Forsproken af en brengt een van de belangrijke gevechten binnen het universum in beeld. Frey wordt naar de 'Purge of the Rheddig' getransporteerd, wat volgens de lore van de game het laatste grote gevecht was waardoor de beschermende Tantas van Athia werden gecorrumpeerd.

Frey wordt tijdens de uitbreiding bijgestaan door Tanta Cinta. Ook ontvangt ze nieuwe magische mogelijkheden waarmee ze krachtige combo's uit kan voeren. "Frey moet naar antwoorden op zoek en Athia wederom redden - alsmede haarzelf."

Forspoken kwam eerder dit jaar op PlayStation 5 en pc uit. De game draait zoals gezegd om Frey Holland, een ogenschijnlijk normale vrouw uit New York City die in de fantasievolle dimensie Athia terechtkomt. Daar kan ze haar omgeving beïnvloeden tijdens gevechten. In New York weet ze met haar snelheid en flexibiliteit al indruk te maken, maar daar komt in Athia een schepje bovenop.

Forspoken is ontwikkeld door Luminous Productions, een Square Enix-studio bestaande uit ontwikkelaars van Final Fantasy 15. Het spel verkocht niet naar verwachting en Luminous Productions wordt vanaf 1 mei samengevoegd met Square Enix.

Marcel Vroegrijk deelde een 6,5 uit aan de game: "Forspoken wil graag het persoonlijke verhaal delen van een vrouw die als baby te vondeling is gelegd en hoe dat haar als volwassene gevormd heeft. Dat lukt helaas maar half. De andere helft vertelt op (cliché)matige wijze een uitgekauwd fantasieverhaal. Er is weliswaar meer dan genoeg te doen en te beleven in Forspoken, maar het daadwerkelijke spelplezier is soms ver te zoeken."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen
Gamer.nl
Nieuws

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen

De game werd vanmiddag officieel uit de doeken gedaan

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered is vandaag officieel aangekondigd middels een livestream. De game is meteen beschikbaar.

In de aankondigingsvideo praatten Bethesda's Todd Howard en Matt Carofano over de nieuwe editie van de game. In eerste instantie werden beelden van het origineel getoond, dat in 2006 op Xbox 360 en pc en in 2007 op PlayStation 3 uitkwam. Er werd gekeken naar het belang van de release van dit origineel, dat openwereld-rpg's naar een hoger niveau tilde.

Vervolgens toonde de livestream beelden van de nieuwe versie van het spel. Daarbij lag er veel nadruk op de grafische verbeteringen van de game, die mogelijk worden gemaakt door Unreal Engine 5. Door de toename van details moeten spelers zich nog meer onderdeel van de spelwereld voelen.

Gameplay is ook op de schop gegaan. Hoewel de game trouw aan het origineel blijft, zijn gameplaysystemen verbeterd. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Tijdens gevechten vliegen de vonken en bloedspetters van het gevecht af. Hoewel de game door de meesten met een eerstepersoonsperspectief wordt gespeeld, is er ook een derdepersoonsperspectief, die in deze versie beter moet werken. Dialogen klinken natuurlijker, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het spel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als "de meest complete versie van Oblivion". Alle dlc - waaronder de verhalende uitbreidingen - zitten ook bij het spel inbegrepen. De game is nu verkrijgbaar op Xbox Series-consoles, Steam en PlayStation 5, en staat ook op Game Pass. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro, inclusief de befaamde horse armor.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat er een remake of remaster van The Elder Scrolls 4: Oblivion in ontwikkeling was. Er waren zelfs screenshots uitgelekt. Volgens die geruchten werkt Virtuos aan de remake, en dat blijkt nu ook te kloppen. De studio is ook bekend van de aankomende remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie
Gamer.nl
Nieuws

Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie

Maar hij laadt wel sneller op

De batterijduur van de Nintendo Switch 2 Pro Controller is gelijk aan die van de Pro Controller van de eerste Switch, terwijl hij wel sneller oplaadt.

Dat spotte Nintendo Life op de officiële website van Nintendo. Net zoals de Pro Controller voor de eerste Switch, gaat de Pro Controller voor de Switch 2 ongeveer veertig uur mee voordat hij weer opgeladen moet worden. De Switch 2 Pro Controller doet er echter ongeveer 3,5 uur over om zich volledig op te laden, terwijl dit met de eerste Pro Controller zo'n 6 uur duurde.

We wisten al dat de Switch 2 Pro Controller diverse toevoegingen heeft. Zo zitten er aan de achterkant twee nieuwe knoppen - de GL- en GR-knoppen - en is er net als op de nieuwe Joy-Cons een C-knop aanwezig waarmee GameChat opgestart kan worden. De controller heeft ook HD Rumble 2, wat voor nog gedetailleerdere force feedback moet zorgen.

Het was al bekend dat huidige Pro Controllers en Joy-Cons ook gebruikt kunnen worden op de Switch 2. Het is alleen niet mogelijk om met de huidige controllers de Switch 2 uit slaapstand te halen. De Switch 2 - alsmede de Switch 2 Pro Controller - verschijnt op 5 juni.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!