The Last of Us-regisseur 'heeft niet veel grote games meer in zich'
Game-ontwikkeling op de schaal van The Last of Us levert veel stress op
The Last of Us-regisseur en Naughty Dog-baas Neil Druckmann geeft aan dat hij verwacht niet veel games op grote schaal meer te kunnen maken.
Dat meldt hij in een interview met rapper Logic, dat hieronder in zijn geheel bekeken kan worden. "Ik denk dat ik mijzelf dit niet voor altijd op deze schaal zie doen", aldus Druckmann over de grote producties waar Sony-studio Naughty Dog bekend om staat. "Het is allemaal zoveel, en het kost veel energie. Het is erg stressvol om zoveel mensen en meerdere studio's wereldwijd te managen."
Vervolgens vertelt hij dat zijn kinderen tegenwoordig bovenaan zijn lijst met prioriteiten staan. "Ik ben op het punt in mijn leven aangekomen dat ik mij afvraag waarvoor ik het doe. Wanneer is het tijd om ermee te kappen?"
Dat wil echter niet zeggen dat Druckmann volledig zal stoppen met games ontwikkelen. "Ik zie mijzelf werken aan iets op kleinere schaal, met minder stress, waardoor ik nog altijd een creatieve uitlaatklep heb. Maar ik denk wel degelijk na over hoeveel van dit soort games ik nog in mij heb, en het zijn er niet veel."
Het is niet bekend waar Naughty Dog op dit moment aan werkt, al werd eerder een multiplayergame gebaseerd op The Last of Us geannuleerd en gaf Druckmann onlangs ook aan een concept te hebben voor een mogelijk derde deel in de The Last of Us-serie. In het nieuwe interview geeft hij enkele details over het mysterieuze project waar de studio nu aan werkt. Volgens hem gaat het om een erg ambitieus spel, en dat sommige onderdelen van de game erg uitdagend zijn om aan te werken.