The Last of Us-regisseur 'heeft niet veel grote games meer in zich'
Nieuws

The Last of Us-regisseur 'heeft niet veel grote games meer in zich'

Game-ontwikkeling op de schaal van The Last of Us levert veel stress op

The Last of Us-regisseur en Naughty Dog-baas Neil Druckmann geeft aan dat hij verwacht niet veel games op grote schaal meer te kunnen maken.

Dat meldt hij in een interview met rapper Logic, dat hieronder in zijn geheel bekeken kan worden. "Ik denk dat ik mijzelf dit niet voor altijd op deze schaal zie doen", aldus Druckmann over de grote producties waar Sony-studio Naughty Dog bekend om staat. "Het is allemaal zoveel, en het kost veel energie. Het is erg stressvol om zoveel mensen en meerdere studio's wereldwijd te managen."

Vervolgens vertelt hij dat zijn kinderen tegenwoordig bovenaan zijn lijst met prioriteiten staan. "Ik ben op het punt in mijn leven aangekomen dat ik mij afvraag waarvoor ik het doe. Wanneer is het tijd om ermee te kappen?"

Dat wil echter niet zeggen dat Druckmann volledig zal stoppen met games ontwikkelen. "Ik zie mijzelf werken aan iets op kleinere schaal, met minder stress, waardoor ik nog altijd een creatieve uitlaatklep heb. Maar ik denk wel degelijk na over hoeveel van dit soort games ik nog in mij heb, en het zijn er niet veel."

Het is niet bekend waar Naughty Dog op dit moment aan werkt, al werd eerder een multiplayergame gebaseerd op The Last of Us geannuleerd en gaf Druckmann onlangs ook aan een concept te hebben voor een mogelijk derde deel in de The Last of Us-serie. In het nieuwe interview geeft hij enkele details over het mysterieuze project waar de studio nu aan werkt. Volgens hem gaat het om een erg ambitieus spel, en dat sommige onderdelen van de game erg uitdagend zijn om aan te werken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gameplay van geannuleerde Star Wars Battlefront 3 gelekt
Nieuws

Gameplay van geannuleerde Star Wars Battlefront 3 gelekt

Game uit de koker van Free Radical Design werd in 2008 geannuleerd

Er zijn gameplaybeelden van een geannuleerde derde game in de klassieke Star Wars Battlefront-franchise online verschenen.

Het gaat om een derde deel in de reeks waarvan begin dit millennium games uitkwamen, en dus niet te verwarren met de Battlefront-shooters die afgelopen decennium uitkwamen.

Free Radical Design - bekend van de Timesplitters-games - werkte aan Star Wars Battlefront 3. De game werd in 2008 uiteindelijk geannuleerd. Het spel had op de Wii, PlayStation 3, Xbox 360 en pc uit moeten komen.

Inmiddels is er dus gameplay te zien van het nooit uitgekomen spel. De beelden zouden daarbij afkomstig zijn van een versie van de game een week voordat deze geannuleerd werd. Het gaat daarbij specifiek om de Wii-versie van het spel.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Pacific Drive-televisieserie op komst
Nieuws

Pacific Drive-televisieserie op komst

Saw-medebedenker James Wan heeft de rechten in handen

Er gaat gewerkt worden aan een televisieserie gebaseerd op het eerder dit jaar uitgekomen Pacific Drive.

Variety meldt dat Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan, de rechten op een televisieserie gebaseerd op de game in handen heeft. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren.

Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Pacific Drive is verkrijgbaar op Steam, Epic Games Store en PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!