The Last of Us-regisseur 'heeft niet veel grote games meer in zich'
Nieuws

The Last of Us-regisseur 'heeft niet veel grote games meer in zich'

Game-ontwikkeling op de schaal van The Last of Us levert veel stress op

The Last of Us-regisseur en Naughty Dog-baas Neil Druckmann geeft aan dat hij verwacht niet veel games op grote schaal meer te kunnen maken.

Dat meldt hij in een interview met rapper Logic, dat hieronder in zijn geheel bekeken kan worden. "Ik denk dat ik mijzelf dit niet voor altijd op deze schaal zie doen", aldus Druckmann over de grote producties waar Sony-studio Naughty Dog bekend om staat. "Het is allemaal zoveel, en het kost veel energie. Het is erg stressvol om zoveel mensen en meerdere studio's wereldwijd te managen."

Vervolgens vertelt hij dat zijn kinderen tegenwoordig bovenaan zijn lijst met prioriteiten staan. "Ik ben op het punt in mijn leven aangekomen dat ik mij afvraag waarvoor ik het doe. Wanneer is het tijd om ermee te kappen?"

Dat wil echter niet zeggen dat Druckmann volledig zal stoppen met games ontwikkelen. "Ik zie mijzelf werken aan iets op kleinere schaal, met minder stress, waardoor ik nog altijd een creatieve uitlaatklep heb. Maar ik denk wel degelijk na over hoeveel van dit soort games ik nog in mij heb, en het zijn er niet veel."

Het is niet bekend waar Naughty Dog op dit moment aan werkt, al werd eerder een multiplayergame gebaseerd op The Last of Us geannuleerd en gaf Druckmann onlangs ook aan een concept te hebben voor een mogelijk derde deel in de The Last of Us-serie. In het nieuwe interview geeft hij enkele details over het mysterieuze project waar de studio nu aan werkt. Volgens hem gaat het om een erg ambitieus spel, en dat sommige onderdelen van de game erg uitdagend zijn om aan te werken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error