The Last of Us-multiplayergame verliest schijnbaar belangrijke ontwikkelaar
Nieuws

The Last of Us-multiplayergame verliest schijnbaar belangrijke ontwikkelaar

De 'principal monetization designer' zou deze maand niet meer werkzaam zijn bij het bedrijf

Anders Howard, de 'principal monetization designer' bij Naughty Dog, lijkt te zijn vertrokken bij het bedrijf.

Fans zagen op zijn LinkedIn-pagina dat Howard tot en met september bij Naughty Dog heeft gewerkt. In zijn rol was hij de spil in het genereren van inkomsten binnen games - hoogstwaarschijnlijk een belangrijk element van de multiplayergame rondom The Last of Us die bij Naughty Dog in ontwikkeling is.

Howard werd vorig jaar aangenomen bij Naughty Dog en was daarvoor vooral bekend voor zijn werk bij Epic Games, waar hij meehielp aan het creëren van de Battle Pass-strategie voor Fortnite.

Het vertrek van Howard valt samen met de geruchten van eerder deze week dat de contracten van zo'n 25 mensen bij Naughty Dog vroegtijdig zouden zijn beëindigd. Dit zou vooral te maken hebben met de schijnbaar stroef verlopende ontwikkeling van de The Last of Us-multiplayergame, dat volgens ingewijden inmiddels nagenoeg stil zou liggen. Officiële informatie is er op moment van schrijven echter niet.

Het mogelijke vertrek van Howard hoeft niet per se een teken aan de wand te zijn voor het lot van de multiplayergame. Het is ook mogelijk dat hij zijn kennis heeft toegepast op het creëren van het verdienmodel van de game, en dat zijn werk nu klaar is.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gameplay van geannuleerde Star Wars Battlefront 3 gelekt
Nieuws

Gameplay van geannuleerde Star Wars Battlefront 3 gelekt

Game uit de koker van Free Radical Design werd in 2008 geannuleerd

Er zijn gameplaybeelden van een geannuleerde derde game in de klassieke Star Wars Battlefront-franchise online verschenen.

Het gaat om een derde deel in de reeks waarvan begin dit millennium games uitkwamen, en dus niet te verwarren met de Battlefront-shooters die afgelopen decennium uitkwamen.

Free Radical Design - bekend van de Timesplitters-games - werkte aan Star Wars Battlefront 3. De game werd in 2008 uiteindelijk geannuleerd. Het spel had op de Wii, PlayStation 3, Xbox 360 en pc uit moeten komen.

Inmiddels is er dus gameplay te zien van het nooit uitgekomen spel. De beelden zouden daarbij afkomstig zijn van een versie van de game een week voordat deze geannuleerd werd. Het gaat daarbij specifiek om de Wii-versie van het spel.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Pacific Drive-televisieserie op komst
Nieuws

Pacific Drive-televisieserie op komst

Saw-medebedenker James Wan heeft de rechten in handen

Er gaat gewerkt worden aan een televisieserie gebaseerd op het eerder dit jaar uitgekomen Pacific Drive.

Variety meldt dat Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan, de rechten op een televisieserie gebaseerd op de game in handen heeft. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren.

Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Pacific Drive is verkrijgbaar op Steam, Epic Games Store en PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!