The Callisto Protocol-spin-off Project Birdseye heet nu Redacted
Nieuws

The Callisto Protocol-spin-off Project Birdseye heet nu Redacted

Isometrische roguelike verschijnt in oktober op pc en consoles

Striking Distance Studios heeft aangekondigd dat hun The Callisto Protocol-spin-off Project Birdseye voortaan door het leven gaat als Redacted.

De eerder dit jaar aangekondigde isometrische roguelike speelt zich af op Callisto, de ijzige maan van Jupiter. In de Black Iron-gevangenis kampen allerlei gevangenen met een infectie waardoor de in monsterlijke wezens veranderen.

Spelers kruipen in de huid van een gevangenisbewaarder. Het doel is simpel: ontsnap zo snel mogelijk zonder kleerscheuren uit deze situatie. Elke run moet volgens de ontwikkelaar deel uitmaken van het leerproces. Daarbij zijn er computergestuurde rivalen die ook de ontsnappingscapsule willen bereiken.

De comicbookachtige presentatie staat haaks op The Callisto Protocol, en de opzwepende muziek komt van muzieklabel Mutato Muzika. Redacted komt op 31 oktober uit voor PlayStation 5, Xbox Series en pc (Steam, Epic Games Store). De game gaat 22,05 euro kosten.

Het in 2022 verschenen The Callisto Protocol heeft qua setting veel weg van de Dead Space-reeks. Dat is ook niet zo gek: de studio werd opgericht door Glen Schofield, die aan die klassieke franchise werkte. The Callisto Protocol werd echter wisselend ontvangen en de verkoop viel tegen. Schofield vertrok afgelopen september bij de studio. PUBG-uitgever Krafton is de eigenaar.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige Nintendo-werknemer verwacht Switch 2-release in juni
Nieuws

Voormalige Nintendo-werknemer verwacht Switch 2-release in juni

Vlak voor de zomervakantie

Een voormalige Nintendo-werknemer die bij de salesafdeling van het bedrijf heeft gewerkt voorspelt dat de Nintendo Switch 2 ergens in juni dit jaar in de winkels verschijnt.

Dat meldde de werknemer in de Kit & Krysta-podcast - een duo dat voorheen ook werkzaam was bij Nintendo. Gedurende de podcast wordt de voormalige Nintendo-werknemer, die in de video Sean wordt genoemd, gevraagd naar hoe hij Nintendo's plannen voor de Switch 2-release voor zich ziet. Hoewel hij geen concrete informatie deelt, deelt hij wel zijn persoonlijke verwachtingen.

"Ze zullen het systeem voor het einde van de zomer willen uitbrengen. Ik zou zelfs zeggen aan het begin van de zomer, het einde van het schooljaar, zodat kinderen kunnen praten over waar ze naar uitkijken. Ik denk dat we de console in juni zien verschijnen. Misschien in het midden van juni, of iets later. Maar sowieso voor het einde van de zomer. Er zijn genoeg strategische redenen om te bedenken waarom ze dat willen."

Sean meldt overigens ook dat leaks over een mogelijke Switch 2-releasedatum en -prijs vanuit winkels die op internet de ronde doen niet betrouwbaar zijn. Volgens hem is het zo goed als onmogelijk dat winkels nu al weten wanneer de Switch 2 uitkomt en hoeveel hij gaat kosten. "Ze weten niets, al zeker niet over de prijs, en haast zeker niets over de releasedatum, buiten misschien het kwartaal."

Eerder deze maand werd de Nintendo Switch 2 uit de doeken gedaan. Hoewel er nog weinig informatie beschikbaar is over Nintendo's nieuwe console, is wel duidelijk dat de Switch 2 groter is dan zijn voorganger en een groter scherm heeft. De Joy-Cons klikken vast aan het apparaat met een magnetisme. Hoewel niet bevestigd, lijkt de onthullingstrailer te hinten naar muisfunctionaliteiten voor de Joy-Cons. Buiten een nieuwe Mario Kart werden er geen games getoond. Op 2 april onthult Nintendo meer over de console en waarschijnlijk ook de games tijdens een Direct-uitzending.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft-CEO: 'We krijgen een catalogus aan games die met AI zijn gemaakt'
Nieuws

Microsoft-CEO: 'We krijgen een catalogus aan games die met AI zijn gemaakt'

De games zouden binnenkort beschikbaar moeten komen

Microsoft-CEO Satya Nadella meldt dat het bedrijf aan een "catalogus aan games" werkt die met het nieuwe generatieve AI-programma 'Muse' tot stand is gekomen.

Microsoft deed afgelopen week 'Muse' uit de doeken. Dit AI-model kan volgens het bedrijf "gamebeelden, controlleracties of beide tegelijkertijd" genereren en een belangrijke rol spelen in oude games in de toekomst speelbaar houden. Daar werden zelfs video's bij getoond, waarbij Muse door één seconde aan gameplay van de multiplayergame Bleeding Edge zelf gameplay genereerde.

In gesprek met Dwarkesh Podcast (via VGC) meldt Microsoft-CEO Nadella nu het volgende: "Het is gewoon erg cool... we willen kijken of we met gameplaydata games kunnen genereren die consistent zijn en de diversiteit van een game omvatten. Waar ik erg enthousiast over ben is dat we binnenkort met een catalogus aan games komen die deze technologie gaat gebruiken, of waarmee we het gaan genereren."

Wat Nadella precies bedoeld met een "catalogus aan games" is niet duidelijk, maar het lijkt er dus op dat er binnenkort iets concreets beschikbaar komt voor gamers met betrekking tot het AI-model.

In het podcastgesprek blikt Nadella ook terug op het moment dat hij zag hoe Xbox-baas Phil Spencer een Xbox-controller vasthield en dat Muse zijn input analyseerde, wat resulteerde in gameplaybeelden die door het AI-model werden gegenereerd. "En het was consistent met de game. Dat was voor mij een enorm 'wow'-moment. Het is zoals de eerste keer dat we zagen hoe ChatGPT zinnen afmaakte, of we Dolly zagen tekenen. Dit is vergelijkbaar."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!