Sony verontschuldigt zich voor verkeerde quotes van Naughty Dog-topman
Nieuws

Sony verontschuldigt zich voor verkeerde quotes van Naughty Dog-topman

Het oorspronkelijke interview is inmiddels verwijderd

Sony heeft zich verontschuldigd voor de verkeerd geïnterpreteerde quotes van Naughty Dog-mededirecteur Neil Druckmann in een recent gepubliceerd document van het bedrijf.

Afgelopen week publiceerde Sony tijdens een meeting over de toekomst van het bedrijf enkele quotes van Druckmann, die samen met The Last of Us- en Uncharted-ontwikkelaar Naughty Dog aan een nieuwe game werkt. In de gepubliceerde quote stond het volgende over de nieuwe game van de studio: "Ik ben heel benieuwd hoe deze game uitpakt, zeker na het succes van The Last of Us, omdat het de mainstream blik op gamen zou kunnen herdefiniëren." Ook uitte hij zich positief over het gebruik van AI bij game-ontwikkeling.

Begin deze week liet Druckmann echter van zich horen op social media: "Een aantal van mijn woorden, alsmede de context en de bedoeling, is helaas verloren gegaan bij het aanpassen van mijn onsamenhangende antwoorden." Vervolgens publiceerde hij het volledige, onaangepaste antwoord.

In een bericht op de Sony Group Portal meldt Sony inmiddels het volgende: "We hebben het recentelijk afgenomen interview met Naughty Dogs Neil Druckmann doorgenomen en meerdere significante fouten en onjuistheden gevonden die niet het perspectief en de waarden van hem representeren (waaronder onderwerpen zoals animatie, schrijven, technologie, AI en toekomstige projecten)."

Het bericht vervolgt: "We verontschuldigen ons aan Neil voor het verkeerd interpreteren van zijn woorden en de negatieve impact die dit interview mogelijk op hem en zijn team kan hebben. In samenspraak met Naughty Dog en Sony Interactive Entertainment hebben we het interview verwijderd."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error