Sony: 'Rise of the Ronin-release in Zuid-Korea stond nooit op de planning'
Nieuws

Sony: 'Rise of the Ronin-release in Zuid-Korea stond nooit op de planning'

De game zou dus niet geannuleerd zijn in het land vanwege recente opmerkingen van de ontwikkelaar

Sony laat weten dat het nooit van plan was om het aankomende PlayStation 5-spel Rise of the Ronin in Zuid-Korea uit te brengen, en dat de release daar dus niet geannuleerd is.

Dat meldt het bedrijf in een statement aan IGN. "Rise of the Ronin was nooit officieel aangekondigd voor release in Zuid-Korea. We kunnen bevestigen dat de game in geen enkele vorm wordt gepubliceerd in het land, noch fysiek, noch digitaal."

Eerder deze week gingen er al geruchten dat de game niet in Zuid-Korea zou verschijnen, maar toen werd nog geclaimd dat de release daar geannuleerd was vanwege een recente opmerking van gameregisseur Fumuhiko Yasuda in een video rondom de game. Daarin vergelijkt hij Shōin Yoshida met de filosoof Socrates.

Yoshida was een bekende Japanse diplomaat en geleerde die les heeft gegeven aan veel invloedrijke mensen uit de Japanse geschiedenis. Hij wordt gezien als een van de belangrijkste drijvende krachten achter Seikanron, een debat binnen Japan in 1873 over de mogelijkheid om Korea te veroveren om zo Japans positie te versterken. Japan heeft tussen 1910 en 1945 Korea bezet. Yoshida is in Zuid-Korea dan ook een controversieel figuur.

Rise of the Ronin is een openwereld actie-rpg met een focus op gevechten die zich afspeelt in de late negentiende eeuw. Aan het einde van de lange Edo-periode heeft Japan te kampen met onderdrukkende leiders en dodelijke ziektes, terwijl er een oorlog woedt tussen de Tokugawa Shogunate en de Anti-Shogunate.

Spelers besturen een Ronin - een strijder die geen meester heeft en zelf keuzes mag maken. Men gebruikt Katana's en andere wapens om gevechten te voeren. Daarbij kan hij zelfs door de lucht zweven met een speciale toestel.

De game wordt ontwikkeld door Team Ninja, onder ander bekend van Nioh en Ninja Gaiden. Rise of the Ronin verschijnt op 22 maart voor PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze
Nieuws

Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze

Adolf Kristjansson neemt het stokje van de vorig jaar vertrokken Tobias Sjögren over

Payday-ontwikkelaar Starbreeze heeft een nieuwe CEO: Adolf Kristjansson.

Kristjansson was voorheen de senior director van global commercial strategy bij Electronic Arts. In zijn nieuwe rol als CEO van Starbreeze wil hij het bedrijf omvormen tot een studio die er meerdere grote titels op nahoudt. Ook de Payday-franchise moet verder uitgebreid worden.

Tobias Sjögren, de vorige CEO van Starbreeze, vertrok begin vorig jaar. De studio liet toen weten dat er "ander leiderschap" nodig was. Sinds de release van Payday 3in 2023 krijgt de ontwikkelaar veel kritiek te verduren, onder andere vanwege aanhoudende serverproblemen. Starbreeze gaf aan dat Payday 3 onder verwachtingen presteert. Sjörgen bood voorheen al publiekelijk zijn excuses aan voor de situatie.

Toen Sjögren vorig jaar aftrad, nam Jürgen Goeldner, de voormalige CEO van Focus Entertainment, de rol op zich. Het was toen al bekend dat dit tijdelijk zou zijn.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan
Nieuws

Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan

Verschijnt later dit voorjaar via Steam Early Access

Jagex heeft de openwereldsurvival en -craftinggame Runescape: Dragonwilds uit de doeken gedaan.

Het gaat om een nieuwe game gesitueerd in het Runescape-universum die gericht is op overleven op het continent Ashenfall. Spelers kunnen de skills uit Runescape gebruiken en levelen om goed te worden in bijvoorbeeld bouwen en toverdrankjes brouwen.

Spelers kunnen in de game een met de hand ontwikkeld landschap verkennen waarin allerlei eeuwenoude geheimen en zowel oude als nieuwe vijanden op de loer liggen. Het spel, dat op Unreal Engine 5 draait, kan daarbij door maximaal vier spelers in co-op gespeeld worden.

Runescape: Dragonwilds moet ergens later dit voorjaar via Steam Early Access verschijnen. Volgend jaar moet de uiteindelijke versie van de game uitkomen, ook op consoles. Op 15 april om 18:00 uur onthult Jagex meer details in een presentatie via Twitch.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!